Odložené platby dobývají e-commerce. S Twistem a Mall Pay je využily už stovky tisíc lidí a míří do dalších e-shopů

Peter BrejčákPeter Brejčák

mallpay_appka_sm

Foto: Mall Pay

Aplikace Mall Pay

0Zobrazit komentáře

Nakoupit hned, zaplatit až za dva týdny nebo i později. Obliba odložených plateb při nakupování na internetu roste a aktuálně jsou považovány za nejrychleji rostoucí platební metodu. Popularitu si získává hlavně díky možnosti zákazníka zaplatit za objednané zboží, až když jej od e-shopu obdrží, tedy nikoliv při nákupu, a rozhodne si jej nechat. Pokud ho nakonec vrátí, nemusí ze své kapsy vytahovat peníze vůbec.

Využívání odložených plateb tak v budoucnu pravděpodobně poroste. Více příležitostí pro e-shopy přináší nově oznámené spolupráce českého startupu Twisto s platební bránou PayU a také integrace konkurenčního Mall Pay do platební brány ČSOB.

Díky novým spolupracím získá jednodušší možnost integrovat odložené platby do svých systémů několik tisíc e-shopů. Jejich zákazníci při nakupování reálně nepostřehnou žádnou změnu – při placení si při platbě budou moci vybrat klasicky platbu kartou nebo pomocí odložené platby.

„Věříme, že přispějeme ke zvýšení popularity trhu s odloženými platbami. Ty se na základě zprávy Global Payments Report v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky (EMEA) během dvou let více než zdvojnásobí ze tří na sedm procent,“ říká Barbora Tyllová, manažerka PayU pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

payu-a-twisto-spolecne-nabidnou-odlozene-online-platby-min

Foto: Twisto

PayU a Twisto společně nabídnou odložené online platby

Twisto Pay, jak se nazývá služba Twista pro odložené platby, nabízí již téměř tisíc e-shopů a v rámci partnerství s PayU je k dispozici na dvou pilotních e-shopech Riteli.cz a Yves-Rocher.cz. Další by měly přibývat od února.

Zjednodušili jsme online nakupování a jenom v České republice nás využilo přes 600 tisíc lidí. Twisto Pay pak nabízí necelá tisícovka e-shopů. Věříme, že rychlá a bezpečná platba na internetu je klíčová, aby podíl e-commerce stále rostl, popisuje zakladatel Twista Michal Šmída.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Růst na trhu očekává i konkurenční služba Mall Pay, za kterou stojí Mall Group a ČSOB. Právě integrace do platební brány banky je pro Mall Pay stěžejní, protože ČSOB patří mezi dominantní hráče na českém online trhu. Za loňský rok přes její platební brány proběhlo téměř 37 milionů e-commerce transakcí v celkové hodnotě 32,4 miliardy korun.

Díky spolupráci dostane možnost integrovat Mall Pay do platební brány přibližně tisíc e-shopů. Služba očekává, že do konce roku přesáhne počet nově aktivovaných internetových prodejců stovku a že odloženou platbu budou moci využívat stovky tisíc zákazníků. Během prvního roku fungování využilo Mall Pay 70 tisíc zákazníků, přičemž pětina z nich nakupuje pravidelně každý měsíc a dalších pět tisíc zákazníků několikrát do měsíce.

mallpay_appka_2_sm

Foto: Mall Pay

Služba Mall Pay dokončila integraci do platební brány ČSOB

„Majitelům e-shopů se přiblíží možnost využívat jednu z nejefektivnějších a nejrychleji rostoucích platebních možností současnosti. Odložená platba dokáže přinést velké množství nových zákazníků. Výrazným způsobem zvyšuje počet dokončených nákupů a snižuje náklady, její propojení přímo s platební bránou ČSOB pak minimalizuje potřebnou agendu, zjednodušuje integraci i samotný provoz,“ uvádí Adam Kolesa, CEO Mall Pay.

„Rozmanitost platebních metod je v současné době pro e-shopy naprosto klíčová. S rozšiřováním cílových skupin a příchodem nových zákazníků do online prostoru musíme hledat nové cesty, jak je kvalitně a rychle obsloužit. Sílu odložené platby v e-commerce navíc známe například ze severských trhů, a i z toho důvodu jsme se rozhodli, že její nasazení do platební brány ČSOB prostřednictvím Mall Pay se stane prioritou,“ dodává Michaela Lhotková, ředitelka pro inovace a platební řešení v ČSOB.

adam-kolesa-min

Přečtěte si takéAdam Kolesa: Jak jsme stavěli vlastní platební službu Mall Pay a proč se nemusela dožít letošní sezóny?Adam Kolesa: Jak jsme stavěli vlastní platební službu Mall Pay a proč se nemusela dožít letošní sezóny?

Mall Pay se navíc chce v letošním roce poskytovanými službami dále přibližovat konkurenčnímu Twistu. Aktuálně finalizuje proces získání licence platební instituce, což mu umožní nabízet vlastní prémiové účty a platební karty, které Twisto nabízí od roku 2017.

Kromě Mall Pay a Twista nabízí obdobnou službu pro odloženou platbu svým zákazníkům také Alza. Pod názvem Třetinka však kupující musí zaplatit třetinu ceny nákupu a zbytek doplatit během dalších tří měsíců.

Zpátky k základům. WeWork má nového šéfa, který přichází ze světa realit a chce otevřít stovky coworkingů

wework

Foto: WeWork

WeWork v kalifornském San Jose

0Zobrazit komentáře

Loňský rok se ve startupové komunitě z velké části točil kolem WeWorku, coworkingového startupu, který tak trochu překročil pole své působnosti a navíc nechal svého původního spoluzakladatele a šéfa drancovat základy rychle rostoucí firmy. Hodnota newyorského startupu, který vznikl nápadem pronajmout zbývající prostor kanceláří dalším podnikatelům, se ještě v první polovině loňského roku pohybovala na hranici 47 miliard dolarů.

Nevypadalo, že by mělo WeWork něco zastavit, ale nakonec to byl sám spoluzakladatel Adam Neumann, který mu pomohl dostat se téměř ke krachu. Vše se v druhé polovině roku 2019 točilo především kolem chystaného vstupu na burzu, kde chtěl WeWork nabrat další miliardy dolarů a stát se veřejně obchodovatelnou společností.

A taky se mu to málem povedlo, kdyby v dodaných dokumentech na americkou Komisi pro cenné papíry a burzu neuvedl na pravou míru, co vše stojí za budováním „coworkingového“ startupu a že vlastně v nejbližších letech není cílem vydělávat peníze.

Spoluzakladatel a bývalý šéf WeWorku Adam Neumann

WeWork má přitom obrovské závazky na poli dlouhodobých pronájmů a financování nemovitostí, ve kterých poté dále zřizuje samotné coworkingy. A tak do hry vstoupil největší investor startupu – japonský SoftBank – a WeWorku nabídl pomoc v celkové hodnotě 9,5 miliardy dolarů. Tou vyplatil největší dluhy, spoluzakladatele firmy Neumanna a také nasypal peníze do provozu a dalšího působení. Ke konci roku ještě startup získal 1,75 miliardy dolarů od skupiny bank.

V důsledku šetření nákladů se startup zbaví marketingové společnosti Conductor, coworkingové platformy Spacious i analytického startupu Teem, které za poslední roky koupil. Prodá podíl ve společnosti The Wing, uzavře na konci školního roku divizi WeGrow, která tvořila speciální soukromé školky pro bohatší zájemce, a také se nevyhnul masivnímu propouštění lidí (kolem 2 400 loni v listopadu).

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jednoduše šetří všude, kde se dá, aby se WeWork dostal poprvé do černých čísel a překlopil se z onoho rychle rostoucího a ztrátového statupu ve stabilní společnost. K tomu mu má pomoci i nově nastupující šéf Sandeep Mathrani, který ke konci února převezme otěže po dvojici dočasných šéfů Sebastianu Gunninghamovi a Artiem Minsonovi. Co je ovšem zajímavější, je fakt, že Mathrani nikdy nepůsobil v čele technologické společnosti.

Jeho hlavní zaměření byly reality. Jeho poslední zastávkou byla společnost Brookfield Properties, kde působil jako CEO 1,5 roku po akvizici firmy General Growth Properties v transakci za více než 9 miliard dolarů. Ta měla na starosti řízení největšího počtu nákupních center v celých Spojených státech.

Tyto kroky WeWorku značí jedno – všechen hype kolem rozšiřování na lifestylový byznys kolem coworkingů je pryč a startup se bude jednoduše soustředit pouze na to, co mu vždy šlo nejlíp – pronájem nemovitostí a jejich management.

weworksanlitun

Foto: WeWork

WeWork v pekingském Sanlitunu

Ostatně v letošním roce chce WeWork otevřít na 600 dalších coworkingů, kterých aktuálně provozuje přes 800. Po světě má více než půl milionu platících členů a zájem o prostory je natolik velký, že je většina lokalit plná. Jednu z poboček má WeWork také v Praze, konkrétně v budově DRN na Národní třídě.

Mathrani do pozice výkonného ředitele WeWorku nastoupí 18. února a bude se zodpovídat Marcelovi Clauremu, který působí ve vedení SoftBanku a také představenstvu WeWorku. Do role šéfa coworkingového startupu chtěl původně nabrat šéfa amerického T-Mobilu Johna Legera – ten ovšem jakékoliv spekulace popřel, stejně jako to že by z firmy měl odejít, aby z ní následně o několik dní později opravdu odešel (ale ne směrem do WeWorku).

redbull-to

Přečtěte si takéOd dělníků k elitním sportovcům. Příběh energie a síly Red BulluOd thajských dělníků k nejvýkonnějším sportovcům. Příběh energie, síly a vytrvalosti Red Bullu

radek-pilar2

Přečtěte si takéChyběla mu solidní dlouhá trika, tak na nich postavil módní značkuVšude frčí oversize, ale co my? Dlouhánovi z Brna chyběla trika, co by mu sedla, tak je začal vyrábět

Sám Claure má nad WeWorkem aktuálně pevnou ruku a je ve vyšším postavení než nově nastupující šéf. Proč? SoftBank do WeWorku i s novým záchranným plánem napumpoval již 18,5 miliardy dolarů. „Jen pro kontext, to je více než celé GDP země, ze které pocházím (Bolívie). A to jde o zemi, ve které žije 11 milionů lidí,“ zavtipkoval Claure na schůzi čerstvě po ohlášení nového vedení WeWorku.

Čas ukáže, nakolik bude sázka na ostříleného realitního veterána pro WeWork výhrou. Se všemi plánovanými změnami by se to ovšem opravdu mohlo nakonec povést a překlopit firmu v profitabilní a stále poměrně rychle rostoucí byznys. U WeWorku je však třeba vše brát s nejvyšší opatrností.