Nové e-shopy přibývají dvojnásobným tempem a na trhu se udrží, říká Shoptet. Na české platformě jich běží už přes 20 tisíc
Miroslav Uďan, zakladatel a CEO Shoptetu
Omezení kamenných provozoven a další různá preventivní opatření související se současnou pandemií koronaviru nutí část podnikatelů přesouvat své aktivity do online prostředí a nové e-shopy v Česku tak rostou jako houby po dešti, což se projevuje i na číslech. Lídr českého trhu v poskytování e-commerce řešení Shoptet podle svých statistik za poslední týden zaznamenal 270 nových e-shopů. Běžný průměr je 130.
„Jedná se o dvojnásobný nárůst oproti běžnému období. Na naší platformě zároveň registrujeme i výrazně vyšší frekvenci ve využití bezplatných testovacích verzí, konkrétně až trojnásobnou oproti standardnímu stavu,“ uvádí zakladatel a CEO Shoptetu Miroslav Uďan.
Podle šéfa Shoptetu, který pokrývá téměř polovinu tuzemského trhu a nedávno překonal hranici 20 tisíc aktivních e-shopů, teď firmy považují vlastní online prodejny za dostupnou možnost, jak pokračovat v podnikání navzdory nutnosti uzavřít kamenné pobočky.
Existující obchody tak získávají relativně levný distribuční kanál s nižšími náklady na provoz, zákazníci pak pohodlnější možnost nákupů. Mezi nově vznikajícími e-shopy podle interních dat Shoptetu převažují restaurace, kavárny, cukrárny, ale také obchody s potravinami nebo zvířecími potřebami.
Návštěvnost e-shopů je srovnatelná s Vánoci
Zájem spotřebitelů o nákupy přes internet je přitom nezpochybnitelný, návštěvnost e-shopů je v současnosti srovnatelná s obdobím Vánoc, které loni bylo opět rekordní. Nově „digitalizované“ prodejny, které si kvůli aktuální situaci zřídily e-shop, podle Shoptetu na internetu již zůstanou.
U velké části z nich totiž jde o krok, který plánovaly, současná výjimečná situace jej však urychlila. Díky tomu nastane ještě rychlejší nástup trendu tzv. omnichannelu, kdy si většina klasických, výrobních i retailových firem uvědomí, že e-shop mezi jejich prodejní kanály patří. Opakuje se tak paralela z poslední krize, kdy osekávání nákladů také urychlilo digitalizaci.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.