Karanténa a Evropa žene Disney+ za Netflixem. Streamovací služba má po pěti měsících už 50 milionů předplatitelů
Lidé zůstávají doma a streamovací platformy mají žně. Disney+ jen za poslední dva měsíce nabralo 22 milionů nových předplatitelů, díky čemuž se dostává na téměř třetinu počtu uživatelů, kteří mají předplacený Netflix, dosavadního lídra streamovacího trhu. A to není vůbec špatné, vezmeme-li v potaz, že Disney+ baví své diváky teprve půl roku.
Současná pandemie koronaviru zapříčinila, že lidé vycházejí ze svých příbytků v daleko menší míře než předtím, což znamená spoustu volného času mezi čtyřmi zdmi. Aby se doma lidé nezbláznili, komunikují s ostatními alespoň na dálku, plní nejrůznější výzvy a také sledují klasické televizní vysílání. Celkem 22 milionů nových předplatitelů streamovací služby Disney+ však napovídá, že klasické vysílání mnoho z nich nahrazuje moderními seriálovými a filmovými službami.
Originalita, kvalita a rychlost jsou důvody, proč se streamovací platformy těší tak velké oblibě. Jejich králem je Netflix, který v lednu tohoto roku ohlásil na 167 milionů předplatitelů po celém světě. Rychle však začíná růst jeho mladý rival, kterým je právě Disney+.
Zmíněný nový přírůstek za poslední měsíce totiž celkový počet všech předplatitelů Disney+ katapultoval již na více než 50 milionů. Vzhledem k tomu, že byla platforma spuštěna teprve v listopadu minulého roku a prozatím se nejedná o globální platformu, jakou je právě Netflix, jedná se o velmi slušné číslo.
Oněch 22 milionů Disney+ nabralo za poslední dva měsíce, jelikož začátkem letošního února hlásilo teprve 28 milionů předplatitelů. Celkem 50 milionů pravidelně platících diváků znamená, že se Disney+ dostalo skoro na třetinu lednových čísel Netflixu. I u něj však můžeme předpokládat, že během pandemie koronaviru byla divácká základna značně posílena. Bude tak zajímavé sledovat jeho další oficiální čísla.