IKEA v Brně zaparkovala s food truckem. Dáte si v něm hot dogy a naučí vás i základy švédštiny
K teplému jarnímu počasí neodmyslitelně patří venkovní posezení na zahrádkách restaurací, hospod a kaváren. Když se tak před dvěma týdny po nuceném uzavření zahrádky opět otevřely, vyrazili do nich Češi po celé zemi v hojných počtech. A přidal se také jeden hráč, u něhož bychom to úplně nečekali – IKEA.
Ačkoliv je švédská společnost, která jen na našem trhu za loňský rok vygenerovala tržby přes 10 miliard korun, známá především pro výrobu cenově přijatelného nábytku a doplňků do domácností, už dlouhé roky operuje se svými vlastními restauracemi. Nepochybně znáte její proslulé masové koule.
Vzhledem k tomu, že se vnitřní restaurace IKEA otevřely teprve v pondělí, přemýšlela firma nad způsoby, jak lidem servírovat oblíbené pokrmy, i když nemohou navštívit jejich restaurační zařízení v obchodech. A těžit z toho mohli hlavně Brňáci, respektive zákazníci sjíždějící se k obrovské hale v okolí nákupního centra Avion Shopping Park.
Řešením se totiž stal food truck, který IKEA zaparkovala na parkovišti za obchodním domem. Okolo něj postavila jednoduché zázemí s dostatkem provizorních stolů, židlí i slunečníků a jako ohraničení nového venkovního posezení použila klasické dřevěné palety, nad nimiž se vznáší okrasné lampióny.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Chtěli jsme vymyslet venkovní místo, kde by se lidé mohli od jara do léta zastavit, odpočinout si a dát si v příjemném prostředí občerstvení z našeho sortimentu,“ zmiňuje Mojmír Lieskovský, manažer IKEA Food Brno, a dodává, že jde zatím o pilotní projekt, u kterého si ověřují, jak bude v praxi fungovat.
Lákadlo pro cyklisty a bruslaře
IKEA tímto konceptem míří nejen na návštěvníky obchodního domu, ale především na okolní cyklisty, inline bruslaře nebo pěší, kteří využívají přilehlých stezek. Nejen ti si mohou v pojízdném bistru vychutnávat hot dogy včetně jejich vegetariánských verzí, citronády, kávu a další pochutiny.
Aby byl celý nápad ještě interaktivnější a nespočíval pouze ve vyzvednutí pokrmů, zahrnula IKEA také výukovou tabuli, díky níž se můžete učit základní švédská slovíčka. Extra dojem tak můžete udělat vyslovením slova öl, což znamená pivo, nebo korv med bröd, v překladu párek v rohlíku.
V novém venkovním zázemí IKEA svým způsobem propaguje i vlastní nábytek, který standardně prodává uvnitř nebo na e-shopu. „Při vymýšlení odpočinkové zóny jsme rovněž přemýšleli, jak do ní vhodně zakomponovat nábytek IKEA a další naše výrobky tak, aby si je zákazníci mohli vyzkoušet na vlastní kůži,“ dodává Lieskovský.
Praha není ideální
Důvod, proč švédský nábytkářský gigant zvolil Brno, je jednoduchý: dostupnost. Byť se obchodní dům nachází blízko dálnice, pohybuje se okolo něj spousta lidí na procházkách nebo na kolech. To v Praze, respektive na Zličíně nebo Černém Mostě, kde se velké modrožluté obchodní domy nachází, není zcela ideální. I tak ale byla IKEA v hlavním městě kreativní.
Jak informuje server E15, spojila se v Praze s firmou Dudes and Barbies, která využívá starých a zanedbaných prostranství či domů a přetváří je na nová, společenská zázemí. Jedním z příkladů je prostor Radlické – Kulturní sportovny na Andělu.
Ten byl ve spolupráci IKEA a Dudes and Barbies vybaven barevnými křesílky, taburety i lampióny připomínající Kubu v šedesátých letech. Koordinátorům se však honí hlavou i přistavení food trucku po vzoru brněnské zastávky, což by mohlo proběhnout druhý prázdninový měsíc. A pokud by to stihla, mohla by přijet už i s vegetariánskými „masovými“ koulemi.