Spotify přichází s předplatným pro páry. Premium Duo nabídne za 210 korun měsíčně vlastní i společné playlisty
Spotify ještě stále nevyladilo nabídku svých služeb k absolutní dokonalosti. K předplatným určeným pro studenty, rodiny či jednotlivce nyní přichází nabídka optimalizovaná na míru párům sdílejícím jednu domácnost. Těm se za 8 eur (zhruba 210 korun) měsíčně otevře hudba bez reklam i speciální společné playlisty.
Výběr hudby, která bude v domácnosti navozovat tu pravou atmosféru, není vždy úplně jednoduchý. Oblíbené hudební styly partnerů se mohou často lišit, což vede k debatám nad kvalitou právě přehrávaného songu. Spotify by chtělo těmto hádkám učinit přítrž a v rámci balíčku Premium Duo namixovat párům přesně takovou hudbu, která osloví oba dva.
Nové předplatné je dostupné o 2 eura (přes 50 korun) levněji než v případě předplatného Premium Family, které umožňuje mít v rámci jedné rodiny až šest různých účtů. Předplatné Duo se vztahuje pouze na dva účty, které s ním získávají možnost poslechu hudby bez reklam, v offline módu a také přístup ke speciálnímu playlistu Duo Mix.
Párový playlist je tvořen na základě algoritmu, který hledá takové songy, jež by mohly oslovit oba členy domácnosti. Tento playlist je navíc rozdělen na dvě sekce. První přináší hudbu, která má za úkol uklidnit rozbouřený den. Naopak songy v upbeat playlistu mají za úkol rozvlnit boky všech posluchačů.
„Premium Duo obsahuje náš rozsáhlý katalog hudby a podcastů a vše, co uživatelé na Spotify Premium milují. Díky dvěma individuálním Premium účtům můžete poslouchat zcela nezávisle a nepřerušovaně a přizpůsobit si všechny vaše playlisty a funkce přesně na míru. Jsme nadšeni, že můžeme tento jedinečný plán Spotify Premium přivést na další trhy po celém světě,“ uvedl Alex Norström, obchodní ředitel Spotify.
Na předplatné Premium Duo mohou přesedlat jak noví uživatelé, tak i ti, kteří momentálně využívají některou z jiných nabídek Spotify. Při změně předplatného přitom bude stále zachován uložený obsah, seznamy skladeb i navrhované skladby.
Potřeba zaujmout
Zprávy o tandemovém způsobu konzumace hudby ze Spotify se objevily před více než rokem. V té době však bylo předplatné Premium Duo spuštěno pouze pro pět států. Důvod, proč se nyní předplatné otevřelo celému světu, je vcelku zřejmý.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsSpotify se v poslední době snaží zaujmout co nejvíce uživatelů, což je také důvod, proč ve velkém šlape do obsahu. Patrné je to především na podcastech, pro které nejdříve ulovilo americkou hvězdu tohoto formátu Joe Rogana, připravilo podcast věnovaný universu DC Comics a nedávno v jeho sítích uvízla i Kim Kardashian, která na švédské hudební platformě rozebírá kriminální právo.
Snaha být atraktivnější je spojená s důsledky pandemie koronaviru, které dolehly i na Spotify. Lidé začali i ve všední dny poslouchat hudbu stejně jako o víkendech, což je podle Spotify méně, a s odlivem uživatelů tak poklesly i výdělky z reklam. Tyto uživatele je tedy potřeba nalákat zpět a spolu s nimi rovnou i další, aby uživatelská základna, kterou koncem dubna tvořilo 286 milionů posluchačů, rostla.