Amazon odhalil své elektrické dodávky od Rivianu. Mají zlepšit služby a přiblížit ho k uhlíkové neutralitě

rivian-amazon-elektricka-dodavka

Foto: Amazon

Elektrická dodávka Amazonu od automobilky Rivian

0Zobrazit komentáře

Amazon, gigant mezi internetovými obchody, má v otázce přístupu k životnímu prostředí zcela jasný cíl. Do roku 2040 se chce stát uhlíkově neutrální společností, což je pro firmu, která staví na prodeji a dodávkách zboží, poměrně velký oříšek. K jeho rozlousknutí by mělo pomoci až 100 tisíc elektrických dodávek poskytnutých automobilkou Rivian. Jak tyto vysoce optimalizované vozy určené výhradně pro dodávky balíků budou vypadat, nyní Amazon odhalil na prvních snímcích.

Když byly v roce 2015 představeny cíle Pařížské dohody, které se snaží o globální uhlíkovou neutralitu, jejich znění nejspíše zaujalo i Jeffa Bezose. Zakladatel internetového obchodu Amazon o čtyři roky později vyhlásil tzv. The Climate Pledge, tedy příslib, že cíle Pařížské dohody naplní i jeho společnost, a to dokonce již do roku 2040.

Cestou, jak tohoto závazku dosáhnout, se pro Amazon stala elektromobilita, respektive elektrické dodávky. Nad výběrem jejich dodavatele přitom nebylo nutné příliš dlouho přemýšlet. Amazon se logicky obrátil na společnost Rivian, do které začátkem roku 2019 zainvestoval stovky milionů dolarů. Tak započal vývoj elektrické dodávky na míru šité potřebám Amazonu a rozvozu objemných krabic.

amazon-elektricka-dodavka5

Foto: Amazon

Amazon by chtěl do dvou let nasadit 10 tisíc kusů své nové dodávky

amazon-elektricka-dodavka3

Foto: Amazon

Příď vozu evokuje taktéž elektrickou Hondu e

„Když jsme se rozhodli vytvořit s Rivianem první elektrickou dodávku, věděli jsme, že musí předčit kteroukoliv jinou dodávku. Chtěli jsme, aby dodávku řidiči používali rádi a aby zákazníci cítili nadšení, když uvidí, jak se blíží k jejich domu. Spojili jsme technologie Rivianu s našimi znalostmi v oblasti logistiky a výsledkem je to, co zde vidíte – budoucnost doručování na poslední míli,“ uvedl Ross Rachey, ředitel globální flotily a produktů společnosti Amazon.

Byť Amazon neprozradil detailnější informace o technických parametrech vozů, alespoň nastínil důvod, proč by tuto dodávku mohli zaměstnanci společnosti řídit skutečně s nadšením. Automobil je totiž plný zajímavých řešení a asistentů, díky kterým bude pohodlné a bezpečné nejen ovládání vozu, ale i samotné doručování balíků.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Vozidlo, které jsme se společností Amazon vyvinuli, není jen elektrické. Zaměřili jsme se na bezpečnost a funkčnost, abychom vytvořili vozidlo, které je optimalizováno pro doručování balíků. Zamysleli jsme se nad tím, jak řidiči nastupují a vystupují z dodávky, jaký je jejich pracovní prostor a jak probíhá proces doručování balíků,“ uvedl R. J. Scaringe, výkonný ředitel automobilky Rivian.

Design futuristické dodávky přitom připomíná elektrickou Hondu e, která však rezignovala na dietu. Proto je vůz vybaven kamerovým systémem, díky kterému řidič vidí v rozsahu 360 stupňů veškeré dění okolo vozu. Pokud se cítí sám, může prohodit pár slov s Alexou, hlasovou asistentkou od Amazonu, která slouží k hlasovému ovládání některých funkcionalit vozu. Mezi ně patří i perfektní schopnosti navigace, která zobrazuje údaje na centrální obrazovce a digitálním přístrojovém štítu, spolu s pravidelně aktualizovanou předpovědí počasí.

amazon-elektricka-dodavka4

Foto: Amazon

Nákladní prostor vozu s policovými regály a uličkou

amazon-elektricka-dodavka2

Foto: Amazon

Řidiči dostanou k dispozici všechny možné asistenty

Mezi krabicemi v nákladním prostoru běžných dodávek často panuje chaos, který doručovateli ztěžuje předávku toho správného balíku. Tomu se chtěl Amazon vyhnout, a proto jsou stěny nákladního prostoru opatřeny policovými regály, do kterých jsou balíky pro maximální přehled v doručovaném zboží ukládány.

slack-stories

Přečtěte si takéZ populárních Stories se stává nástroj firemní komunikace. Slack s nimi chce zjednodušit práci na dálkuZ populárních Stories se stává nástroj firemní komunikace. Slack s nimi chce zjednodušit práci na dálku

Uličku mezi regály Amazon označuje za taneční parket. Nelze předpokládat, že by zde poslíčci mohli ve volných chvílích nacvičovat latinskoamerické tance, nicméně Amazon tím narážel na bohatý prostor, díky kterému mají být dodávky ještě efektivnější. Bohužel více informací Amazon o novince neprozradil. Není ani známo, kdy přesně se dostanou první kusy do provozu. Nicméně v roce 2022 jich chce mít internetový gigant na silnicích již 10 tisíc.

Elektrické hrátky

Rivian, který byl až do nedávna v absolutním utajení, tak zahájí svou výrobu v opravdu velkém stylu. K výrobě elektrických dodávek totiž brzy přidá i výrobu své vlajkové lodi, kterou je model R1T. Ten bude součástí svěží vlny, která se valí na sektor pick-upů nabízených v USA. Mimo něj bude čeřit vody vůbec nejoblíbenějšího sektoru ve Státech například i Cybertruck od Tesly, Hummer od GMC a ve hře je pořád i Badger od Nikoly, pod kterou se poslední dobou otřásá zem.

rivian-min

Foto: Rivian

Elektrický Rivian R1T

Do tohoto litého souboje však jde Rivian vyzbrojen nedávnou obří investicí ve výši 2,5 miliardy dolarů, která by mohla usnadnit nejen prosazení R1T na trhu, ale také výrobu dodávek pro Amazon. Zda tyto dodávky posílí také evropskou flotilu společnosti, je otázkou. Amazon by měl ještě letos na starém kontinentu nasadit 1 800 elektrických dodávek značky Mercedes-Benz. Ty ovšem pro naplnění veškerých závazků týkajících se uhlíkové neutrality zřejmě stačit nebudou.

Z populárních Stories se stává nástroj firemní komunikace. Slack s nimi chce zjednodušit práci na dálku

Peter BrejčákPeter Brejčák

slack-stories

Foto: Slack

Krátká, mizející videa dorazí ještě letos i na Slack

0Zobrazit komentáře

Začal s nimi Snapchat, pak je okopíroval Instagram a posléze jeho mateřský Facebook společně s aplikací WhatsApp. Brzy v menší obměně dorazí populární krátká a mizející videa zvaná Stories navíc také na LinkedIn. Ani na největší profesní síti světa jejich cesta neskončí. Do konce roku by se totiž měly objevit také ve Slacku, jednom z nejoblíbenějších nástrojů pro týmovou komunikaci.

Firmy po celém světě v reakci na pandemii stále více spoléhají na digitální spojení, a právě díky této nové funkci by Slack chtěl snížit počet nekonečných videohovorů a sáhodlouhých zpráv, které mnohdy zabírají více času, než je zdrávo. „Do velké míry se podobají Stories na Instagramu či Snapchatu, jsou ale ve Slacku,“ přiznává ředitel firmy Steward Butterfield v rozhovoru pro The Verge.

Na rozdíl od zmiňovaných sociálních sítí ovšem Slack předpokládá, že místo sdílení krátkých, po 24 hodinách mizejících videí s domácími mazlíčky nebo záběry z dovolených budou jeho uživatelé Stories využívat například na sdílení denní agendy nebo jiné pracovní updaty.

Další krok k nahrazení neefektivních e-mailů

„Co kdybychom namísto patnáctiminutového denního stand-up metingu nahráli s předstihem video… a meetingů se zbavili?“ představuje Butterfield smýšlení nad novou funkcí. Slack zatím se svou obdobou Stories experimentuje, nahraná videa by se ale mohla zobrazovat vedle jednotlivých kanálů, aby je měli jednotliví uživatelé „po ruce“.

Firma věří, že jde o přirozenější způsob komunikace a současně i neformálnější a flexibilnější metodu, jak se lidé mohou účastnit schůzek, aniž by je reálně organizovali. Ve svém blogu to Slack přirovnává k náhodným a spontánním setkáním v kancelářích, během kterých mohou vznikat užitečné brainstormingy nad konkrétními výzvami nebo úkoly.

S novou funkcí se Slack ovšem nechce zaměřit jen na video – podobným způsobem chce pracovat také se zvukem a lidem umožňovat spontánní hovory v různých kanálech. Když pak bude probíhat online konverzace, další lidé se budou moci jednoduše přidat a kdykoliv zase odhlásit. Podobně jako v situacích, kdy se třeba na pár minut zastaví ve firemní kuchyňce.

„Myšlenka je, že nejde o telefonát, který by začínal a končil. Jde o něco, kam vstoupíte a zase kdykoliv odejdete, zatímco hovor v rámci jednoho kanálu pořád běží,“ popisuje konkrétnější představy šéf Slacku s tím, že nejde o nástroj pro špehování, nýbrž prvek určený pro specifický druh spolupráce – zejména pro menší týmy, které úzce pracují na daném problému.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

aniny-dorty

Přečtěte si takéOpustila podnik, aby se zachránila. Dnes učí cukráře, jak nevyhořetOpustila prosperující byznys, aby chránila své zdraví. Dnes učí cukráře, jak podnikat a nevyhořet

Z prostředí Slacku nejde o jedinou novinku, která by měla ještě více ulehčovat komunikaci. Několik měsíců poté, co představil možnost vzájemného propojování různých firem v rámci jednotlivých kanálů, teď podobným způsobem umožní komunikovat jednotlivcům z jakýchkoliv organizací.

Spojení má být umožněno na základě unikátního linku, který obě strany po schválení spojí v klasickém chatovacím okně aplikace. Podle Butterfielda si budou moci uživatelé odkaz napsat například na Twitter nebo vizitky a jednodušeji se tak propojovat s ostatními. I s touto novinkou tak jde o další krok Slacku k naplňování firemní vize, kterou je nahrazování neefektivních e-mailů.