Zběsilé honičky nadupaných aut a policajtů ve 4K. Závodní legenda Need for Speed: Hot Pursuit se vrací

Filip HouskaFilip Houska

nfs-hp_2

Foto: EA

Policisté nebyli nikdy tak rychlí, ale více vydrželi. Podobně tomu bude i teď

0Zobrazit komentáře

Seacrest County před několika lety lákalo nejednoho závodního fanoušku. Vlastně ani nevadilo, že nikdy reálně neexistovalo – bylo totiž navrženo vývojáři ze studia Criterion pro Need for Speed: Hot Pursuit, jeden z nejslavnějších dílů oblíbené herní série. A již brzy bude hráčům otevřen znovu v novém, modernějším pojetí. Společnost EA coby vydavatel této závodní ságy totiž oznámila příchod remasterované verze.

S jistotou můžeme říct, že letošní rok je pro herní průmysl velmi zásadní. Vedle toho, že v listopadu dorazí do prodeje nové generace herních konzolí PlayStation a Xbox, jsme mohli vidět i návrat legendární české hry Mafia. Nepočítaje několik dalších ohlášených vlajkových titulů jako Halo Infinite, Forza Motorsport nebo pokračování pohádkové RPG série Fable.

Na této vlně se patrně chce svézt i herní gigant Electronic Arts (EA), a to ve velkém stylu, když na 6. listopadu naplánoval vydání předělané verze Need for Speed: Hot Pursuit, která bude zatím dostupná na PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch, na který dorazí o týden později. A pokud jste tento díl někdy hráli, už dopředu můžete tušit, v jakém duchu se remaster ponese.

nfs-hp_1

Foto: EA

Remasterovaná verze závodní hry Need for Speed: Hot Pursuit

Hot Pursuit bylo vydáno před deseti lety jako v pořadí šestnáctý díl série Need for Speed, která patří k tomu nejzajímavějšímu, co herní svět závodních her kdy spatřil. Vyhrál několik prestižních ocenění včetně titulu nejlepší hry roku 2010 od Game Critics Awards a byl velmi dobře přijat nejen běžnými hráči, ale i herními kritiky. Proč? Pro svůj nápaditý formát „závodník versus policie“.

Právě mód, ve kterém si hráč mohl určit, zda bude pilotem supersportu s tendencí porušovat všechna pravidla silničního provozu, nebo policejní hlídkou, lákal obrovské množství lidí. Když se k tomu navíc připojila na tu dobu povedená grafika s dobrou dynamikou a propracovaným prostředím fiktivního okresu Seacrest County na západním pobřeží Spojených států, herní hit byl na světě.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Na stejném principu bude založena i remasterovaná verze Need for Speed: Hot Pursuit, pouze o nostalgickou připomínku nebezpečných (a nelegálních) závodů ale samozřejmě nepůjde. Automaticky dorazí s rozlišením 4K a obnovovací frekvencí 60 FPS, což si užijí i hráči na PC. Spolu s tím se EA postará o vyladění všemožných detailů jako stínů či odrazů a nabídne také modernější závodní auta.

Stejně jako u původní dílu i teď bude zpřístupněna herní sociální síť Autolog, prostřednictvím které si hráči budou moci porovnávat skóre se svými kamarády. Nehledě na to, že remaster dorazí mimo jiné s podporou takzvaného cross-platform multiplayeru, který umožní závodění v reálném čase s ostatními nezávisle na tom, jestli hrají na počítači nebo konzoli.

nfs-hp_3

Foto: EA

Hlavně se nenechat chytit

Pravé fanoušky potěší i fakt, že novinka přijde s dodatečným stahovatelným obsahem (DLC), jenž byl dostupný u verze z roku 2010. EA slibuje, že díky balíčkům jako SCPD Rebel Racer Pack, Super Sports Pack, Armed & Dangerous Pack, Lamborghini Untamed Pack a Porsche Unleashed Pack si hráči užijí až o šest hodin více napínavých honiček a přes 30 specifických výzev.

Nyní stačí jen čekat. Na hlavní platformy dorazí Need for Speed: Hot Pursuit zmíněného 6. listopadu za cenu 40 dolarů, tedy zhruba 900 korun. Na Nintendo Switch, pro který bude nová hra omezena maximálně na rozlišení Full HD při 30 snímcích za vteřinu, se spustí 13. listopadu za 30 dolarů (přibližně 700 korun). O tom, zda bude podporovat i PlayStation 5 nebo Xbox Series X (potažmo S), zatím nepadla oficiální zmínka.

https://www.youtube.com/watch?v=AeRnez3di1I&feature=emb_title

Jako v opravdovém sporťáku. Aston Martin uvádí propracovaný simulátor pro esportovce i skutečné závodníky

aston-martin_1

Foto: Aston Martin

Nový závodní simulátor od Astonu Martin

0Zobrazit komentáře

Kdo by si nepřál mít před domem zaparkovaný sportovní vůz, s nímž by si mohl kdykoliv dopřát trochu adrenalinu. Jenže s vlastnictvím auta krčícího se těsně u vozovky je spojeno mimo mnoha radostí i celá spousta starostí. Aston Martin proto nabízí řešení, které taktéž nabízí porci adrenalinu za volantem, aniž by bylo nutné řešit drahý servis, pojistky či zabezpečení.

Byť je Aston Martin etablovaným výrobcem sportovních automobilů, čas od času si rád střihne i jiný dopravní prostředek, jako například motocykl nebo helikoptéru. Se svým nejnovějším projektem pojmenovaným ARM-C01 se ovšem pustil do dalších neprobádaných vod rychlosti, tentokrát však v nezvykle statické podobě.

ARM-C01 je totiž závodní simulátor určený pro nevšední esportové zážitky. Nejedná se však o jen tak ledajakou sestavu monitoru, volantu, křesla a počítače. Simulátor zcela odpovídá rétorice automobilky stojící na špičkových technologiích zabalených do atraktivního designu.

aston-martin-simulator4

Foto: Aston Martin

Celý monokok je tvořen z karbonových vláken

Simulátor díky tomu sám o sobě působí jako automobil. Vše je ukryto ve skořepině z uhlíkových vláken, která má svou přední část vymodelovanou do podoby masky vozů Aston Martin s otvory pro nasávání vzduchu, mřížkou a dalšími detaily.

Zájemce si může vše odít do různých barevných kombinací, které celému simulátoru přidávají ještě více na atraktivitě. Řada nabízených stylů navíc přesně kopíruje barevné kreace, které Aston Martin nabízí i u svých modelů. Dále je k dispozici i surově vyhlížející varianta s obnaženými karbonovými vlákny.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Pro designérský tým to byla výzva. I když simulátor není automobil, je inspirován našimi závodními vozy. Bylo nezbytné, aby vyzařoval stejnou eleganci a chlubil se stejnými dynamickými liniemi a vyvážením proporcí jako jakýkoli jiný Aston Martin se závodní linií. Dokážu si představit AMR-C01 v nejkrásnějším sídle jako samostatné sochařské dílo,“ vyjádřil se na adresu simulátoru Marek Reichman, kreativní ředitel automobilky.

aston-martin-simulator5

Foto: Aston Martin

Byť zařízení působí, že se každou chvilkou rozjede, veškeré jízdní zážitky jsou zprostředkovány pouze virtuální formou

aston-martin-simulator1

Foto: Aston Martin

Příď simulátoru zdobí také logo automobilky

Na sportovním vzhledu simulátoru přidává také speciální sedadlo. Hráč, který se do něj usadí, se ocitne ve stejné pozici, jako by se usadil do modelu Valkyrie, tedy vysoce výkonného sportovního modelu z dílen této legendární britské automobilky, což celý prožitek z virtuální jízdy značně umocňuje.

Celé zařízení je sestavováno ručně – to má na starosti společnost Curv Racing Simulators, se kterou Aston Martin na tomto projektu spolupracuje. Simulátor navíc běží na softwaru Asseto Corsa, jenž na obří zakřivený displej přenáší tratě a v simulaci dokonce zprostředkovává takové detaily, jako je nastavení uzávěrky diferenciálu či tuhost stabilizátorů.

aston-martin-simulator2

Foto: Aston Martin

Simulátor nabízí neopakovatelný herní zážitek

startup-academy-1

Přečtěte si takéStartup Academy ukončila další běh. Vítěz pomáhá s napájenímPomáhají s nabíjením během vojenských operací. S produktem teď vyhráli Startup Academy od CzechCrunche

Aston Martin připomíná, že aktuální doba a situace ve světě esportům vyloženě nahrává a pomůže k růstu již tak dynamicky se rozvíjejícímu odvětví. Zároveň však dodává, že mimo esportových jezdců je takový simulátor perfektním nástrojem pro zdokonalování řidičských schopností jezdců, které čekají závody na reálných okruzích.

Celkem bude vyrobeno pouhých 150 kusů této lahůdky, tedy stejný počet jako v případě modelu Valkyrie. Simulátor se dostane do prodeje v období Vánoc s cenovkou 74 tisíc dolarů, tedy přibližně 1,7 milionu korun. To je částka, ze kterou si lze pořídit sportovní vůz například od Porsche, ovšem srovnávat simulátor s reálným vozem je nesmyslné. Byť je požitek z obou založen na podobných principech a emocích, obsah se od sebe zásadně liší.