Estonsko, země s počtem obyvatel jako Praha, se na světové startupové scéně může pochlubit dalším velkým úspěchem. Pipedrive, který má svoji pobočku také v Česku, vyvíjí CRM platformu pro obchodníky a po nejnovější investici se stal již pátým estonským jednorožcem, tedy startupem s více než miliardovou valuací hodnocenou v amerických dolarech. Historicky se tohoto milníku podařilo dosáhnout také firmám Skype, Playtech, TransferWise a Bolt.
Pipedrive dnes oznámil investici od investiční společnosti Vista Equity Partners, která spravuje více než 58 miliard dolarů kapitálu. Podle informací CzechCrunche od zdrojů obeznámených s transakcí aktuální investice, jejíž výše nebyla zveřejněna, estonský startup ohodnotila na 1,5 miliardy dolarů.
„Partnerství s Vistou nám umožní rychleji zvládnout misi, na kterou jsme se vydali, a to podpořit malé a střední podniky v jejich digitalizaci, aby mohly úspěšně a efektivně růst. Chceme se soustředit zejména na to, abychom dokázali pomocí našich nástrojů pokrýt veškerou zákaznickou zkušenost,“ říká Raj Sabhlok, CEO Pipedrive.
Foto: Pipedrive
Nové pražské kanceláře startupu Pipedrive
Investice a vznikající partnerství s Vistou podle něj dále přispěje k expanzi na mezinárodní úrovni a další posílení početné zákaznické základny, která čítá 95 tisíc týmů ve více než 150 zemích s celkovou hodnotou prodejů přesahující 24 miliard dolarů. Mezi tuzemské zákazníky Pipedrivu patří například Mews, Twisto, Shoptet, Zásilkovna či Storyous. Klienti platformy navíc nejsou jedinou českou stopou.
Na vývoji Pipedrivu se od roku 2018 podílí také pětadvacetičlenný tým sídlící v Praze, který se nedávno přestěhoval do nových kanceláří a přímo stojí za nedávno představeným vlajkovým produktem s názvem LeadBooster. Ten klientům pomáhá generovat a spravovat leady, tedy potenciální zákazníky či zájemce o řešení. Díky umělé inteligenci a automatizaci nástroj sám obchodníkům nabídne kontakty, které jsou pro ně relevantní, a zvyšuje tak šanci na úspěch při jejich oslovení.
Pipedrive, který vznikl v roce 2010, chce nově získané prostředky využít zejména pro růst a inovace v oblasti svých prodejních a marketingových řešení. Do spolupráce s Vista Equity se připojí také dosavadní minoritní investoři platformy, mezi něž patří Bessemer Venture Partners, Insight Partners, Atomico, DTCP a Rembrandt Venture Partners.
„Silnou pozici Pipedrive na trhu potvrzují nejen četná ocenění mezi CRM platformami, ale nic nevypovídá o společnosti a vyvinutých technologiích více než obrovská poptávka po jejím řešení a loajalita stávajících zákazníků. Těšíme se proto na spolupráci s Pipedrive i se současnými investory, abychom společně pomohli ke vzniku řešení pro řízení prodejů, která pomohou týmům pracovat s větší přesností a efektivitou,“ dodává Monti Saroya z Vista Equity Partners.
Pipedrive
Globální platforma CRM a inteligentní správa příjmů pro malé podniky.
Nové iPhony 12 se v Česku prodávaly oficiálně teprve pět minut, ale první zákazníci je už měli doma. Doručování z e-shopů se neustále zlepšuje a v tomto případě už jsme se tak trochu přiblížili bájnému teleportu, o němž často mluví v Alze. Právě největšímu českému e-shopu se podařilo nové jablečné telefony bleskově doručit, a to díky Liftagu.
O tom, že Liftago už není jen o přepravě osob, ale také zásilek a nákupů, mluví jeho šéf Ondřej Krátký poměrně dlouho. Se svými kolegy postavil dobře promazaný systém, v němž ihned spatřila potenciál právě Alza, a teď začíná na logistickém trhu Liftago prorážet nejen v expresním, ale také v hromadném doručování 24/7. V době velkého růstu e-commerce je potřeba spolehlivého doručení rychle, nebo na přesný čas stále vyšší.
„Dosud jsme dělali logistiku lidí, teď je to logistika lidí a zboží. Jsme online síť spousty komerčních řidičů, do které dáváme zákazníkům nebo celým firmám přístup, aby si nemuseli stavět logistiku vlastní. Zapojujeme a vytěžujeme tak komerční řidiče, kteří už v ulicích jsou a živí se kurýrní službou nebo taxislužbou místo toho, aby jich v ulicích jen přibývalo a jejich přepravní kapacita se nesdílela,“ vysvětluje pro CzechCrunch filozofii firmy Krátký.
Zásilky začali nejprve řidiči Liftaga rozvážet zejména v expresním módu, tedy co nejrychleji, ale dnes už toho zvládnou víc. Někdy si balík potřebujete nechat dovézt skutečně co nejrychleji, ale mnohem palčivějším problémem bývá při doručení časová přesnost a kapacita tuhle přesnost zaručit i při větším množství nákupů.
Foto: Liftago
Přepravní služba Liftago převáží lidi a doručuje balíky
Běžné několikahodinové rozpětí, kdy vám kurýr bude v daný den doručovat zásilku, je často příliš obtěžující a limitující, protože musíte doma strávit třeba půlku dne jen kvůli tomu, že čekáte na poštáka.
Podle dat z Alzy se úspěšnost doručení dopravců na další den pohybuje kolem 70 až 80 procent při prvním pokusu doručení. To znamená, že téměř každá čtvrtá zásilka není úspěšně doručena. Proto Liftago přichází s expresním i hromadným doručením na přesný čas, díky čemuž má 96% úspěšnost doručení zásilky hned napoprvé, a to při doručení ve stejný i další den.
„V Praze je díky spolupráci s Liftagem naše zboží dostupné zákazníkům v podstatě 24 hodin denně do 60 minut od objednání. Daří se nám ale doručovat i za 20 minut. V ostatních městech nám kooperace zase umožňuje doručovat i o víkendech,“ popisuje výhody spolupráce Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.
Osoba nebo balík, zvládáme oboje
Právě Tomáš Havryluk a Ondřej Krátký o propojení Alzy a Liftaga mluvili na naší konferenci CzechCrunch Onlajn, na kterou se můžete podívat zde (či v přiloženém videu na konci článku). Šéf největšího českého e-shopu mimo jiné popisoval, jak se Alze i díky Liftagu daří přibližovat své vizi „objednání myšlenkou, doručení teleportem“, a Krátký zase hovoří o proměně své firmy v logistického hráče.
Liftago totiž balíky nevozí zdaleka jen pro Alzu. Díky schopnosti okamžitě doručit hromadně rozvážené objednávky v přesný čas nabízí e-shopům alternativu, respektive doplnění k tradičním logistickým partnerům. Jeden řidič může vést na jedné trase klidně 10 až 15 balíků a díky masivnímu pokrytí řidičů Liftaga, kteří jsou neustále online ve více než 14 městech, je možné prostřednictvím jejich sítě realizovat desítky tisíc závozů denně.
Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch
Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alzy
„Do logistiky vstupujeme, abychom spolupracovali se stávajícími hráči a doplnili jejich možnosti o softwarové řešení i o větší kapacitu doručování na takzvané poslední míli a s možností přesných doručovacích oken. Přinášíme navíc pohodlí zákazníkům díky včasným SMS zprávám o doručovaném nákupu s možností sledovat příjezd řidiče na mapě v mobilu,“ vysvětluje Ondřej Krátký.
U Liftaga to při doručování balíků z pohledu zákazníka skutečně funguje tak, jako když si objednáváte taxi. Přijde vám zpráva s informací, že k vám kurýr míří a kdy přesně dorazí, načež můžete sledovat jeho přesnou polohu. Maximálně jednoduché rozhraní si ale v Liftagu připravili také pro samotné obchodníky, aby pro ně byla bariéra vstupu co nejmenší.
„Je to totální předpotopní verze, ale ověřili jsme si, že je zároveň nejvíce funkční,“ směje se Krátký, když ukazuje, jak v jednoduchém webovém rozhraní kliká na tlačítko, aby nahrál excelový soubor. Právě prostá tabulka, kde jsou informace o zásilce, adresátovi a čas doručení, je vše, co obchodníkovi stačí, aby do jeho skladu dorazil řidič Liftaga a balík obratem rozvezl na místo určení.
Interní či e-shopové systémy obchodníkům obvykle vyhodí právě podobnou tabulku se seznamem balíků, které je třeba doručit. Pokud nejsou obchodníci napojeni na Liftago napřímo přes API, nebo přes Shoptet, Storyous nebo další systémy, tak jim nechtěli v Liftagu nic komplikovat. „Obchodník může přes Liftago odbavit například ty balíky, které nestíhá jejich dopravce, nebo si řekne, že chce začít dělat doručení na přesný čas, nebo naopak co nejrychleji, a my to celé přes jeho tabulku v Excelu zařídíme,“ popisuje šéf Liftaga.
Díky Liftagu mohou e-shopy získat vyšší flexiblitu, kterou u velkých dopravců obvykle nemají. Například přesný časový slot doručení byla navíc zatím především doména velkých hráčů, kteří si mohli dovolit vlastní logistiku, ale to už přestává platit. Vedle zpřesnění logistiky se zároveň snižují náklady na nedoručené zásilky i třeba balné.
Foto: Liftago
Aplikace Liftago, přes kterou si můžete objednat odvoz nebo poslat balík
„Zboží, které míří do stejného místa, odkud bylo odesláno, nemusí přes depo a nemusí být tedy ani nákladně baleno. Navíc zásilky odbavujeme řidiči, kteří se zrovna nachází typicky stovky metrů od místa vyzvednutí. To všechno zvyšuje efektivitu využití zdrojů a snižuje dopad na dopravní zatížení. Náš systém tak vhodně doplňuje vlastní flotily e-shopů i klasické přepravce v rámci stejných nákladů,“ dodává Krátký.
Důkazem jeho slov je již zmíněná Alza, která kombinuje služby mnoha dopravců i vlastní flotilu a ve spolupráci s Liftagem dokáže celou logistiku dál posouvat. Začala s expresním doručením, díky němuž dokázala v září zkrátit čas doručení u sta nejrychlejších zásilek v Praze na průměrných 33 minut, a obliba této služby roste. Využilo ji již přes 50 tisíc zákazníků, její růst zrychluje a rozšiřuje se do dalších měst.
Liftago pak uvádí, že doručování pro Alzu vytížilo téměř 17 tisíc hodin řidičů, které by jinak prostáli při čekání na práci mezi špičkami. Zapojilo se celkem 935 vozidel a firmy tak ušetřily více než 330 tisíc kilometrů, které by jinak v ulicích musela ujet další auta navíc.
Podívejte se na záznam konference CzechCrunch Onlajn, kde mluvili o budoucnosti logistiky Ondřej Krátký z Liftaga a Tomáš Havryluk z Alzy:
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.