Bolt pokračuje v expanzi po Česku. Se svými taxíky nově vstupuje do Českých Budějovic

Filip HouskaFilip Houska

Bolt vstupuje do Českých Budějovic

0Zobrazit komentáře

Když estonská přepravní platforma Bolt v prosinci nabrala zhruba čtyři miliardy korun, hlásila, že jí pomohou v dobývání Afriky a Evropy, tedy i Česka, kde se za poslední roky poměrně slušně rozšířila. Nyní vstupuje do dalšího českého města, kam nasadí flotilu svých taxíků. V pořadí devátou lokalitou na našem trhu se stávají České Budějovice.

„V Českých Budějovicích jsme po Boltu dlouhodobě evidovali silnou poptávku, a to jak ze strany partnerských řidičů, tak cestujících,“ říká šéf Boltu pro Česko Jakub Dvořák a vysvětluje jeden z hlavních důvodů, proč se do Českých Budějovic rozhodl Bolt expandovat. A vlastně není vůbec žádným překvapením, že i tam funguje stejně jako v ostatních městech.

Pokud chcete využít služeb Boltu, stačí si do telefonu stáhnout příslušnou aplikaci, zaregistrovat se a vyhledat jízdu. Řidič ve službách platformy, která začínala pod názvem Taxify, pro vás přijede na předem zvolené místo, přičemž platba se automaticky strhává z vámi zadané platební karty. Noví cestující mají navíc v Českých Budějovicích 50% slevu na první jízdy.

bolt_markusvillig_car-min

Foto: Bolt

Markus Villig, spoluzakladatel a CEO Boltu

„Za hlavní výhodu spolupráce s touto platformou považujeme skutečnost, že naši řidiči si mohou svobodně zvolit, v jakou denní nebo noční dobu chtějí pracovat, a jezdí pouze tehdy, když jim to vyhovuje,“ vysvětluje důvody spolupráce s Boltem Pavel Kritscha, majitel dopravní agentury Moveso, která v jihočeském městě působí.

Tímto rozšířením tak Bolt navyšuje počet podporovaných českých měst na devět. Do tohoto momentu jezdil v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Kladně, Olomouci, Liberci a Jablonci nad Nisou. Všechny své služby má dnes přitom už ve 200 městech ve 40 zemích, kde jich využívá přes 50 milionů uživatelů, kteří si mohou užívat i elektrických koloběžek.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Právě sdílené koloběžky jsou dalším důležitým segmentem estonského Boltu, jelikož mají ideálně vyplňovat mezeru v přepravě po jinak frekventovaných městech. Jako první si to v Česku mohli vyzkoušet obyvatelé Olomouce, kam startup pod taktovkou Markuse Villiga dovezl prvních 200 kusů loni v červenci. Poté s nimi vyrazil i do Boskovic a Pardubic.

Vedle koloběžek se soustředí také na sdílená kola a konkrétně do Prahy jich v říjnu dovezl rovných šest set. Co se oblasti mikromobility týče, v průběhu tohoto roku chce kola a koloběžky vysázet ve více než 100 městech. Zapomínat nelze ani na aplikaci Bolt Food pro rozvoz jídla a čím dál více i potravin a léků, což potvrzuje rozšiřující se pražská spolupráce s řetězcem Žabka.

Mercedes ukázal novou generaci třídy C. Nabídne i interiér s velkými displeji z luxusní třídy S

mercedesc

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes odhalil novou generaci své nejprodávanější třídy C

0Zobrazit komentáře

Deset a půl milionu prodaných vozů, takové je skóre třídy C automobilky Mercedes-Benz po téměř čtyřiceti letech působení na trhu. Přestože aktuální trendy hovoří ve prospěch SUV a crossoverů, Mercedes se své klasiky jen tak nevzdává. Stále se jedná o jeho nejprodávanější třídu za posledních deset let. Proto přichází na trh s její nejnovější generací, které nechybí luxus, moderní technologie, ani praktičnost.

Z optického hlediska přináší nová „céčková“ generace spíše evoluci než revoluci. Její design je určitě agresivnější a působí sportovnějším dojmem, který evokuje například SUV GLC či zástupce třídy A. Této změny bylo zapotřebí. Novinka se totiž chce postavit německým rivalům, kterými jsou BWM řady 3 a Audi A4, jež pořádně přiostřili.

Mezigeneračně se vůz Mercedes-Benz třídy C mírně prodloužil, rozšířil a ve jménu sportovnějších výkonů i více přikrčil k vozovce. Prodloužil se také rozvor náprav, což souvisí s použitou platformou MRA, na které stojí i v minulém roce modernizovaná třída S.

mercedesc_2

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz odhalil novou generaci třídy C

Změny proběhly také pod kapotou, kde bychom šestiválce hledali marně. Uplatnění zde našly již jen elektrifikované čtyřválcové pohonné jednotky. Do nabídky se dostanou soustavy nabízející výkon 168 či 201 koňských sil, což platí pro benzínový čtyřválec o objemu 1,5 litru. V případě benzínového dvoulitru se výkon navýší na 254 koní, díky kterým je novinka schopna akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6 sekund.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Za zmínku určitě stojí i varianta C300e, která nabídne plug-in hybridní pohon tvořený zážehovým dvoulitrem a elektromotorem s kombinovaným výkonem 308 koňských sil. Vůz v sobě ukrývá baterii o kapacitě 25,4 kWh, která bude schopna na jedno nabití poskytnout čistě elektrický dojezd až 100 km, alespoň dle cyklu WLTP.

Motorovou paletu uzavírá přeplňovaný naftový agregát o objemu dvou litrů s mild-hybridním systémem, který může poskytovat 197 či 261 koňských sil a akceleraci z klidového stavu na 100 km/h za 5,7 sekundy. Jak naftové, tak i benzínové verze jsou párovány s devítistupňovou automatickou převodovkou.

mercedes-c-class-2021

Foto: Mercedes-Benz

Pohled na masku sedanu

mercedes-c-class-2021-14

Foto: Mercedes-Benz

Pohled na zadní partie verze kombi

Cestou minimalismu se Mercedes rozhodl jít i v designu interiéru, který „céčko“ dostává podobný jako v luxusní třídě S. Nebýt multifunkčního volantu a několika málo fyzických tlačítek, byla by většina ovládacích prvků i v nové generaci třídy C koncentrována na dotykovém displeji, který zprostředkovává komunikaci mezi řidičem a druhou generací infotainmentu MBUX.

Směrem k řidiči mírně vykloněný displej doplňuje také 10,25 palce velký digitální přístrojový štít, který nabídne podobné asistenční technologie jako právě třída S. Nechybí hlasový asistent Mercedes, ani technologie Digital Light, která na vozovku pomocí světlometů promítá pokyny a varovné symboly a zároveň se stará o to, aby světlomety neoslňovaly protijedoucí vozidla či chodce.

ioniq-boxed

Přečtěte si takéFuturistický odvaz značky Hyundai. Ioniq 5 je nový elektrický crossoverFuturistický odvaz značky Hyundai. Ioniq 5 je čistě elektrický crossover s řadou netradičností

Prodloužený rozvor umožnil vytvořit ve voze bohaté množství prostoru pro posádku v přední části i vzadu. Bohaté prostory se týkají také zavazadelníku, a to zejména, pokud zákazník sáhne po praktické verzi kombi. Ta nabízí objem zavazadlového prostoru 490 litrů, který po sklopení zadních sedadel naroste na 1 510 litrů.

Novou generaci Mercedesu třídy C ve verzi sedan bude možné objednávat od konce března, do showroomů dorazí během letních měsíců. V příštím roce by měly přibýt také výkonnější AMG varianty. Cena novinky prozatím nebyla prozrazena, lze však předpokládat, že bude startovat na částce kolem 1 milionu korun.

mercedes34

Foto: Mercedes-Benz

Celý interiér se nese v minimalistickém duchu

mercedesc3

Foto: Mercedes-Benz

Interiéru dominuje velký displej