Bolt má další kapitál na dobývání Evropy a Afriky. Nabírá 4 miliardy korun a rychle roste i v Česku

Markus Villig, spoluzakladatel a CEO Boltu

Foto: Bolt

Letošní rok se chýlí ke konci a minimálně Bolt si uplynulých dvanáct měsíců zapíše tučným písmem. Vedle rozšiřování svých přepravních služeb napříč Evropou a Afrikou a novinek, ke kterým se dostaneme níže, totiž nasbíral i podstatnou sumu peněz, které této původem estonské platformě pomáhají plnit plány. Teď navíc nabírá svou dosud největší jednorázovou investici v historii.

Startup pod taktovkou zakladatele Markuse Villiga ohlásil, že v novém investičním kole financování získal 150 milionů eur, což jsou v přepočtu téměř čtyři miliardy korun. V čele této investice stojí newyorský fond D1 Capital Partners, přičemž svou roli v novém financování Boltu hráli i investoři z Darsana Capital Partners, kteří v minulosti investovali do rozvozu jídla DoorDash.

V roce 2020 tak jde o třetí významnou finanční injekci. Hned v lednu Boltu půjčila rovnou Evropská unie, a to zhruba 1,2 miliardy korun na boj s konkurenčními platformami. V květnu pak ale startup zamířil ke klasickým venture kapitálovým investorům, od kterých získal 100 milionů eur pro přežití krize, kterou vyvolala pandemie koronaviru.

bolt-kolobezka6-min

Elektrické koloběžky startupu Bolt

Foto: Bolt

„Navzdory pandemii jsme byli v Boltu za uplynulý rok svědky neskutečného růstu. Podařilo se nám téměř zdvojnásobit počet zákazníků a naše služby, které sahají od přepravy auty po řešení z oblasti mikromobility a doručování jídla, jsme představili v 50 nových městech. V roce 2021 budeme dále pracovat na tom, abychom byli lídry v oblasti bezpečnosti a kvality,“ říká šéf startupu Markus Villig.

Ačkoliv Villig ve svém vyjádření zmiňuje především důraz na funkce pro kvalitu a bezpečnost, což se má projevit například skrze obličejové ověřování řidiče nebo předvídání potenciálu nehod během jízdy díky umělé inteligenci, rozhodně se nechce skončit jen na technických vylepšeních. V plánu je i další expanze do Evropy a Afriky, byť ani v tomto ohledu není Bolt konkrétnější.

Během letošního roku každopádně podnikl velké kroky v Česku. Jeho taxíky, na kterých svůj byznys ještě jako Taxify postavil, už jezdí v osmi tuzemských městech, konkrétně v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Kladně a Olomouci, přičemž před pár dny rozšířil svou flotilu i do Liberce a Jablonce nad Nisou. Všechny své služby má dnes přitom už ve 200 městech ve 40 zemích.

Do jejich výčtu služeb se řadí také oblast městské mikromobility, respektive sdílené elektrické koloběžky. Ty jako první na českém trhu spustil v Olomouci, kam na úvod dovezl 200 strojů. Poté s nimi netradičně zavítal i do Boskovic, které jsou podle všeho nejmenším městem na světě, kde sdílené koloběžky fungují. V říjnu pak následovaly Pardubice.

bolt-food-app

Aplikace Bolt Food

Foto: Bolt

Vedle koloběžek se soustředí také na sdílená kola a konkrétně do Prahy jich před dvěma měsíci dovezl rovných šest set. Co se oblasti mikromobility týče, v průběhu příštího roku chce kola a koloběžky vysázet ve více než 100 městech. Zapomínat nelze ani na aplikaci Bolt Food, určenou pro rozvoz jídla, která je aktuálně dostupná v 16 zemích a 33 městech včetně Prahy.

Jak zmiňuje regionální manažer Boltu pro střední a východní Evropu Roman Sysel pro magazín Forbes, do Česka by z nových čtyř miliard korun měly putovat stovky milionů korun, a to jak na zmíněné vylepšování kvality, tak na další lokální expanze. Služeb Boltu aktuálně využívá 50 milionů uživatelů po celém světě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.