Disney+ se blíží 100 milionům předplatitelů. Na čtyřletý cíl dosáhla za 14 měsíců, ale za cenu snížených zisků
Zábavní parky a kina, hlavní zdroje příjmů Disneyho, už dlouho jsou a nejspíš ještě dlouho budou krvácet. Hodnota akcií firmy ale směle pokračuje vzhůru. Streamovací služba Disney+ je totiž nezastavitelná a nedlouho po oslavení prvních narozenin hlásí už 94,9 milionu předplatitelů, přičemž dosažení stamilionového milníku je otázkou týdnů. Přitom se teprve chystá do Evropy včetně Česka a její nabídka originálního obsahu se teprve rozjíždí.
Znamená to, že The Mandalorian, Hamilton, Duše, několik stovek hodin starších titulů a rozsáhlá karanténa pro Disney+ zajistily meziroční nárůst o 73 procent na obrat 3,5 miliardy dolarů. Nebýt spuštění služby asi tři měsíce před rozpoutáním pandemie, firma by se dostala do velkých problémů. Byť jsou ale příjmy mediálního konglomerátu za první fiskální čtvrtletí roku 2021 o pětinu nižší než o rok dříve, vzhledem k výpadkům parků či kin jde o skvělý výsledek.
Ten opět ukazuje, jak rychle se streamovaný obsah stal jedním z pilířů příjmů zábavního giganta. Původně se předpokládalo, že Disney+ dosáhne mezi 60 a 90 miliony předplatitelů do roku 2024. Místo toho jich už dnes může být ve skutečnosti přes 100 milionů, protože zveřejněná čísla platí pro počátek ledna, tedy za prvních 14 měsíců fungování. Od té doby navíc vyšel druhý seriálový blockbuster služby, WandaVision ze světa Marvelu.
Už při minulém ohlašování výsledků si proto Disney+ po restrukturalizaci mateřské firmy s větším zaměřením na online obsah stanovilo nový, ambicióznější cíl. Věří, že by se do roku 2024 mohlo chlubit mezi 230 a 260 miliony předplatitelů a ziskovostí. Celé Disney má navíc v záloze ještě další dvě streamovací služby, Hulu a ESPN+. Za ně si letos v lednu platilo 39,4, respektive 12,1 milionu lidí.
Ačkoliv je u zábavního obra prostor pro kritiku problematického přístupu k zaměstnancům, ústupků Číně nebo byznys modelu založeném na neúprosném vytěžování populárních franšíz, schopnost firmy zajistit si publikum je nepopiratelná. Podobně jako jsme to nedávno řešili u Spotify, také zde je ovšem rapidní expanze vykoupena nižším ziskem na uživatele.