Kaufland zavádí recyklovatelné účtenky z modrého papíru. Spolu s dalšími inovacemi ušetří ročně přes 100 tun plastu
Velké firmy stále více dbají na udržitelnost a ochranu životního prostředí, což se viditelněji propisuje i do jejich fungování. Příkladem jde i Kaufland, který jako první řetězec v Česku na svých pokladnách zavádí recyklovatelné účtenky. I na první pohled malá změna může v konečném důsledku vést k velkým dopadům, zejména když se všechny maličkosti nasbírají.
Nové účtenky jsou vyrobeny ze speciálního modrého papíru bez chemických příměsí nebo barevných vývojek. Zároveň jsou stoprocentně recyklovatelné jako běžný papír. Nátisk na účtenkách přitom vydrží přes třicet let, je odolný vůči slunečnímu záření, oleji a vodě. Lze je tak trvale archivovat, aniž by vybledly. Inovativní modrý termopapír má zároveň certifikát FSC a pochází z odpovědného lesního hospodářství.
Kaufland již modré účtenky testoval na dvou vybraných prodejnách v Olomouci a v Prostějově a od zákazníků získal pozitivní zpětnou vazbu. Od března je bude postupně zavádět na další prodejny, a to po spotřebě zbylých původních účtenek. Nejpozději v červenci tak budou ekoúčtenky na všech pokladnách 135 tuzemských prodejen Kauflandu.
Během přechodu na nové účtenky navíc prodejce optimalizuje samotné obaly pokladních kotoučků, čímž ušetří 30 tun plastů ročně. Inovace vychází z mezinárodní plastové strategie REset Plastic skupiny Schwarz. Jejím cílem je minimalizovat množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech podle konceptu cirkulární ekonomiky. To znamená, že žádný plast nesmí být vnímán jako odpad, ale jako potenciálně znovu využitelný materiál.
V rámci úspory plastového odpadu Kaufland realizoval již několik iniciativ. Například od 15. února zavedl nový způsob balení masa na pultech. Hovězí, vepřové a drůbeží maso balí do papírového přířezu, spodní část je pak kvůli zamezení protékání šťávy tvořena tenkou fólií. Oba díly obalu přitom lze od sebe snadno oddělit a recyklovat.
„Díky tomu, že se maso bez kosti bude balit pouze do papírového přířezu, ročně uspoříme 17 tun plastu. Spotřeba plastových tašek se sníží na třetinu původního objemu,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland, s tím, že prodej masa na čerstvých pultech sítě za loňský rok vzrostl o 30 procent oproti roku 2019, což bylo způsobeno zejména zavřením restaurací a tím, že si lidé více vařili doma.
Další úsporná opatření jsou viditelná v úseku ovoce a zeleniny, kde řetězec představil změny loni. Jen za minulý rok tak ušetřil více než sto tun plastu. „Maskotem” zavedených opatření se přitom stala salátová okurka. Kaufland je prvním v Česku, který okurku celoročně prodává bez ochranného plastového návleku a jen díky tomuto malému kroku dokáže ušetřit 40 tun plastu ročně.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.