Systém od 9 do 5 je mrtev, ať žije home office. Přechod na práci z domova oznámily i Spotify a Salesforce
Ještě před pár lety se home office bral jako krajní alternativa, pokud jste se z nějakého důvodu nemohli dostat do kanceláře. Teď je ale na práci z domova nahlíženo úplně jinak a řada společností na ni klade stále větší důraz. Nejnověji se do rostoucího trendu zapojují i Spotify a Salesforce, což jsou společnosti zaměstnávající tisíce, respektive desítky tisíc lidí. Vedení obou firem nyní oznámilo, že své zaměstnance nechá doma natrvalo, pokud budou chtít.
Pořád jde o tu stejnou písničku, ve které hraje hlavní roli pandemie koronaviru. Ta na svém úplném počátku zavřela dveře kanceláří po celém světě a nejen internetové společnosti řešily, co bude dál. Nakonec zjistily, že vlastně pracovníky fyzicky na jednom místě často nepotřebují, a tak naplno rozjely tzv. remote work, tedy práci odkudkoliv, která se do té doby zejména u těch největších firem objevovala jen občas.
Ať už jde o Twitter, Google, Facebook, Dropbox nebo třeba český Avast, jenž ve svém pracovním nastavení udělal taktéž velké změny, všechny tyto společnosti svým zaměstnancům navrhly „benefity“ v podobě volby, zda chtějí do práce docházet, nebo pracovat z domova. Případně vytvořily flexibilní kompromis, který se stává stále populárnější – tři dny v kanceláři, dva dny kdekoliv jinde.
Něco podobného teď oznámil i největší hudební streamovací služba Spotify, které zavádí model Work from Anywhere. Jeho zaměstnanci si tak budou moci vybrat, zda chtějí pracovat výhradně odkudkoliv, výhradně z kanceláře, nebo v kombinaci obou těchto možností. Švédská firma tím chce svým zaměstnancům zajistit větší flexibilitu.
I ve Spotify se totiž nebude příliš hledět na to, odkud daný zaměstnanec svou činnosti vykonává. Důležité jsou primárně výsledky. V případě, že by někdo přeci jen chtěl pracovat z kanceláře, ale nechtěl by se střetávat se svými spolupracovníky, lze to řešit pronajmutím některých coworkingových prostor, kde svým lidem Spotify zajistí členství.
„V rámci našich snah o dynamické pracoviště měníme napříč celým světem naše kancelářské prostory, a to s ohledem na udržitelnost, flexibilitu a pocit pohody. Chceme zajistit, aby všichni naši pracovníci mohli pracovat pohodlně a efektivně odkudkoliv,“ oznámilo Spotify, které nedávno uvedlo, že pokořilo hranici 345 milionů posluchačů.