Rimac odhalil elektrický hypersport za 51 milionů. Exkluzivní Nevera zvládne přes 400 km/h a naučí vás jezdit na okruhu

Patrik SvatošPatrik Svatoš

rimac_-8

Foto: Rimac

Rimac Nevera při focení na silnici

0Zobrazit komentáře

Dravá chorvatská automobilka Rimac pod vedením ambiciózního Mateho Rimaca pokračuje ve velké jízdě. Jen pár měsíců poté, co do ní znovu investovalo desítky milionů eur Porsche a společnost oznámila velké plány s novým kampusem, odhaluje elektrický hypersport s přídomkem Nevera, který se stává nástupcem modelu Concept One.

Už první počin Rimacu se zapsal na seznam automobilových bestií tučným písmem a Nevera nebude výjimkou. Její elektromotory produkují 1 914 koní s točivým momentem 2 360 Nm a pro lepší představu, jak silný tento model je, se hodí srovnání se základním Porsche 911, které je naladěné na 385 koní. Pokud se podíváme do světa elektromobilů, u Porsche Taycan Turbo, které jsme měli tu čest projet, se zastavíme na 680 koních.

Všechny komponenty byly speciálně vyvinuty pro Neveru, přičemž samotný karbonový skelet váží lehce přes 200 kilogramů. Do útrob se vešla baterie o kapacitě 120 kWh, která v případě lehké nohy na pedálu má stačit na dojezd 550 kilometrů. Realita v případě necitlivého zacházení s akcelerátorem může znamenat nejen velký počet legislativních prohřešků, ale také o poznání nižší dojezd.

rimac_-1

Foto: Rimac

Nový Rimac Nevera

Novinka nabízí i dva otočné ovladače v interiéru pro případné omezení výkonu (a ušetření baterie) a nechybí ani dvě vnitřní kamery, které snímají řidiče a dění před autem. Pro odvážlivce Rimac do Nevery příští rok zahrne také driftovací mód založený na umělé inteligenci, dvanácti ultrazvukových senzorech a šesti kamerách, díky němuž získáte možnost trénovat jízdní dovednosti i na okruzích.

Nejnovější vůz z chorvatských dílen, jenž se může pyšnit zrychlením z nuly na sto za 1,97 sekundy (a maximální rychlostí 412 km/h), pak láká i na svůj moderní design, který propojuje eleganci s praktickými funkcemi. Zajímavě ho dotváří i nasávací otvory na přední kapotě určené pro chlazení baterie, jež umí měnit úhel sklonu. A jak už teď můžete tušit, rozhodně nepůjde o vůz pro každého.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Automobilka uvádí, že z výrobní linky sjede maximálně 150 kusů tohoto žihadla s cenou okolo 51 milionů korun. Šance střetnutí se s Neverou na silnici tak příliš vysoká nebude. Zajímavé také je, že sám Mate Rimac, který firmu v chorvatském Zábřehu vybudoval, si osobně každý vyrobený kus vyzkouší, než ho pošle k zákazníkům. Kdy ale vstoupí do prodeje, zatím není jisté.

Nevera každopádně ukazuje, že má Rimac ve světě automobilů stále velké plány. A nesvědčí o tom jen nový vůz. Zásadním aspektem pro slibnou budoucnost může být i v úvodu zmiňované vybudování moderního kampusu a taktéž připomínaná investice od Porsche, které v březnu svůj podíl v chorvatské automobilce navýšilo téměř na čtvrtinu.

rimac_-7

Foto: Rimac

Maximální rychlost Nevery má činit 412 km/h

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Maybach se s érou spalovacích motorů loučí dvanáctiválcem. 612 koní a přemíru luxusu koupíte i v Česku za 5,5 milionu

Patrik SvatošPatrik Svatoš

maybach_-3

Foto: Daimler

Mercedes-Maybach S s dvanáctiválcem pod kapotou

0Zobrazit komentáře

Na prstech jedné ruky byste jen stěží spočítali značky aut, které mají v nabídce model, jenž může se ctí konkurovat Mercedesu třídy S v provedení Maybach. Už standardní třída S je pojem známý všem fanouškům aut, verze Maybach to ovšem posouvá ještě o luxusní schod výše. Léta navíc platilo, že co se představilo ve třídě S, se následující léta objevovalo všude jinde. A u příležitosti stého výročí prvního vozu značky nyní Mercedes-Maybach S vjíždí i na český trh.

Důvodů, proč se na tento koráb, ze kterého je ze všech úhlů cítit úspěch i peníze, podívat, je hned několik. Tím prvním je počet válců, které můžete mít pod kapotou. V této době, kdy je elektrifikace novým standardem, se přidání několika válců možná na první pohled nejeví jako nejlepší nápad, který němečtí inženýři mohli mít. Avšak opak je pravdou.

Už ve chvíli, kdy Mercedes oznámil, že jeho Mercedes C 63 AMG z předchozí generace bude poslední řadou s osmiválcovým motorem, se auto vyprodalo během několika týdnů. S dvanáctiválcovým Maybachem to patrně bude podobný příběh. A to navzdory tomu, že Maybach spadá do kategorie, kdy půl milionu na ceně nemá velký význam, protože si za něj koupíte například jen hezčí, kožený interiér.

maybach_-6

Foto: Daimler

Mercedes-Maybach S s dvanáctiválcem pod kapotou

maybach_-1

Foto: Daimler

Mercedes-Maybach S si vás v interiéru bude nesmírně hýčkat

Potenciální majitelé totiž vyrůstali v době, kdy emise nikdo neřešil, velké motory byly populární a Mercedes vlastně tak trochu řekl, že poslední dvanáctiválec se jednoduše nedostane na každého. A věřte, že problém nebude v ceně. Zjednodušeně řečeno – určitá skupina lidí si chce koupit něco, co za pár let už s velkou pravděpodobností nebude možné.

Druhým důvodem, proč se na Maybach zaměřit, je sté výročí od představení prvního modelu této značky, která už tehdy chtěla prezentovat to nejlepší z nejlepšího. Toto poslání s sebou Maybach nese i v dnešních dnech, kdy k oslavám kulatin naděluje nejen sobě, ale především zákazníkům luxusní dvanáctiválec Mercedes-Maybach S.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Šarmantní limuzína, využívající ty nejlepší materiály a výbavu od dřeva přes kůži až po jeden z nejlepších infotainmentů, nabízí výkon 612 koní, který se v případě potřeby distribuuje mezi všechna čtyři kola. Celá tato výkladní skříň se umí z klidu na sto rozhýbat za 4,5 sekundy a rozjet se až na 250 km/h.

To, že se v Maybachu hraje ta nejvyšší liga, není třeba připomínat. V interiéru panuje dokonalé ticho i díky systému potlačení okolního hluku a doby, kdy vám dveře někdo musel fyzicky otevírat, jsou také pryč. Za výjimečné věci se ale platí výjimečné částky. A na českém trhu je to nejlepší od Mercedesu oceněno minimálně na 5,5 milionu korun.

maybach_-9

Foto: Daimler

Mercedes-Maybach S s dvanáctiválcem pod kapotou

Ale lidé, kteří o takovém autě přemýšlejí, vědí, že tady to skončit nemusí. Je libo dvoubarevné lakování? Připravte si 393 250 korun. Paket First Class zahrnující veškeré komfortní prvky pak vychází na 132 132 korun. A za chladící box pro cestující na zadním sedadle je nutné si připlatit 36 173 korun. Následně se vám může zalíbit i bíle provedení interiéru z kůže nappa a najednou se pohybujeme na částce přes 7,5 milionu.

Není mnoho aut, která vyzařují úspěch a peníze tak hlasitě a elegantně jako produkt od německé automobilky. V Česku ho budeme nejspíše potkávat jen zřídka, ale to neznamená, že o taková auta ve světě není zájem. I automobilce jde především o byznys, a kdyby nikdo podobná auta nekupoval, jednoduše by se nevyráběla. Tento segment roste hlavně v Číně, ale dlouhodobě velkým trhem je i Rusko, konkrétně Moskva, která patří k městům, ve kterých se prodává nejvíce luxusních aut na světě.

maybach_-5

Foto: Daimler

Mercedes-Maybach S s dvanáctiválcem pod kapotou

Pro zákazníky je v nabídce i levnější, osmiválcová varianta pod označením S 580 a v porovnání s vlajkovou lodí si nevede vůbec špatně. Zrychlení je jen o 0,3 sekundy pomalejší, maximální rychlost je taktéž 250 km/h, jen řidič má k dispozici výkon 503 koní. Zájemce pak ušetří minimálně 1,3 milionu korun, což je stále o milion více, než si firma řekne za stejnou motorizaci jen v Mercedesu třídy S bez přídomku Maybach.

Mercedes nedávno uvedl podobný klenot i mezi elektromobily. Mercedes EQS je králem silnic, který je hned v několika sférách o poznání dál než konkurence. Aktuálně nejluxusnější elektrický vůz v nabídce už se začal vyrábět, ale titul toho nejlepšího z nabídky mu dlouho nevydrží.

Pravděpodobně poslední dvanáctiválec automobilky Mercedes-Maybach S totiž představuje vrchol luxusu zřejmě končící éry spalovacích motorů, ale po jeho vstupu na trh bude od Maybachu následovat nový model. Ten se představí ještě letos. A jak již jistě tušíte, půjde o elektromobil.