Affiliate síť Dognet společně s e-shopy roste. Klientům loni přinesla 2,3 miliardy, letos se zaměří na větší efektivitu

Tým affiliate sítě Dognet
Lidé nakupují online stále více, což se na jedné straně podepisuje na růstu jak e-shopů, tak firem, které jim dodávají navazující služby. Jedním z příkladů je společnost Dognet, jež provozuje affiliate síť napříč osmi zeměmi regionu střední a východní Evropy a v hodnocení loňského roku hlásí růst klíčových ukazatelů. Tím ovšem nekončí – letos plánuje další zahraniční expanzi i představení produktových novinek.
„Již ve druhé polovině loňského roku bylo jasné, že strmý růst e-commerce a obratu posledních let se letos zřejmě opakovat nebude. Naši klienti očekávají většinou stagnaci, respektive chtějí udržet kladnou nulu, proto se chceme s e-shopy více zaměřit na ekonomickou optimalizaci kampaní,“ komentuje pro CzechCrunch Roman Dobiáš, Country Manager Dognetu.
Byznys affiliate sítí stojí na propojování inzerentů, ve většině případů hráčů v e-commerce, s takzvanými publishery, kteří publikují obsah a doplňují jej reklamou. Jsou to například online magazíny, recenzní portály, produktové katalogy a srovnávače, blogy nebo takzvané cashback portály. V případě, že právě oni pomohou k získání potenciálního zákazníka a ten dokončí nákup včetně zaplacení, získávají provizi.
Dognet přitom loni meziročně vyrostl o 48 procent v počtu konverzí na celkových 1,28 milionu, o 56 procent ve vyplacených provizích na bezmála 100 milionů korun a o 50 procent v obratu. Svým klientům přinesl objednávky v celkové hodnotě 2,3 miliardy korun. Daří se tak i samotnému byznysu – firma meziročně navýšila svůj vlastní obrat z 87 milionů na 131 milionů korun a zisk z 10 milionů na odhadovaných 17 milionů korun.
„Celý tým se věnoval jak aktuálním klientům, tak akvizici nových. Síť Dognet si loni vybraly i značky jako Lidl, Planeo Elektro, Voyo, Sofia, Exisport či Benu Lekáreň. Také jsme spustili několik desítek kampaní s partnery Trade Doubler, Awin a Circlewise. Celkově jsme v síti přivítali 275 kampaní pro více než 150 klientů. Rostli jsme také v Maďarsku, kde nám věří stále větší lokální značky,“ pochvaluje si Štefan Polgári, Managing Director Dognetu, s tím, že nyní má síť ve správě 900 affiliate kampaní.
Polgári nyní očekává, že vzhledem k situaci na trhu i nadále poroste zájem e-shopů o zapojení se do Dognetu, protože i díky fakturaci provizí až po skončení období nabízí téměř nulový dopad na cash flow firem. Navíc inzerent, tedy e-shop, platí provizi jen za skutečně zaplacené objednávky bez ohledu na zobrazení nebo samostatné prokliky.
Pro affiliate síť bylo již loni zřejmé, že letošek bude ve znamení úspor, optimalizace nákladů a hledání efektivnějších cest i v oblasti online reklamy, proto již začala a letos chce dokončit vývoj nového affiliate systému. Ten by měl přinést nové sady reportů a možnost jejich úpravy, rozšířené nastavení parametrů kampaní pro optimalizaci výkonu dle cílů a strategie inzerenta i možnosti identifikovat potenciál rozvoje až na úroveň jednotlivých partnerů. Zároveň nabídne i nové formy propagace včetně automatizovaného využití prostoru na webech partnerů.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Díky vývoji v posledních dvou letech a očekávané situaci bude konkurence i na affiliate trhu větší a na to jsme připraveni. Rozšiřujeme své týmy a chceme se častěji a detailněji s inzerenty věnovat výkonu, přínosu a optimalizaci kampaní dle aktuální situace a jejich KPI,“ říká Dobiáš.
Jako jeden z trendů zmiňuje i větší důraz na individuální podporu a komunikaci mezi inzerentem a klíčovými publishery. Kvůli tomu již mají partneři Dognetu k dispozici takzvaný Komunikační modul, kde může inzerent s publisherem napřímo řešit konkrétní propagaci a vzájemně si vyměňovat postřehy a nápady.
Obecně se však síť plánuje zaměřit i na zlepšování ekonomických aspektů kampaní – jednak díky novým reportům a pohledům identifikovat potenciál a místa pro zefektivnění, ale také se soustředit na kvalitu návštěvnosti, loajalitu získaných zákazníků a návratnost investic do affiliate marketingu.
To by mělo partnerům detailněji analyzovat dopady na online marketingový mix a roli či reálný přínos affiliate partnerů v nákupní cestě i pro budování samotné značky. V následujících dvou letech chce Dognet nynějších osm trhů rozšířit o Bulharsko, Srbsko, Řecko a Turecko a dále pak i další země mimo Evropskou unii.