Affiliate síť Dognet společně s e-shopy roste. Klientům loni přinesla 2,3 miliardy, letos se zaměří na větší efektivitu

Peter BrejčákPeter Brejčák

dgnteam2021-boxed-min

Foto: Dognet

Tým affiliate sítě Dognet

Lidé nakupují online stále více, což se na jedné straně podepisuje na růstu jak e-shopů, tak firem, které jim dodávají navazující služby. Jedním z příkladů je společnost Dognet, jež provozuje affiliate síť napříč osmi zeměmi regionu střední a východní Evropy a v hodnocení loňského roku hlásí růst klíčových ukazatelů. Tím ovšem nekončí – letos plánuje další zahraniční expanzi i představení produktových novinek.

„Již ve druhé polovině loňského roku bylo jasné, že strmý růst e-commerce a obratu posledních let se letos zřejmě opakovat nebude. Naši klienti očekávají většinou stagnaci, respektive chtějí udržet kladnou nulu, proto se chceme s e-shopy více zaměřit na ekonomickou optimalizaci kampaní,“ komentuje pro CzechCrunch Roman Dobiáš, Country Manager Dognetu.

Byznys affiliate sítí stojí na propojování inzerentů, ve většině případů hráčů v e-commerce, s takzvanými publishery, kteří publikují obsah a doplňují jej reklamou. Jsou to například online magazíny, recenzní portály, produktové katalogy a srovnávače, blogy nebo takzvané cashback portály. V případě, že právě oni pomohou k získání potenciálního zákazníka a ten dokončí nákup včetně zaplacení, získávají provizi.

Dognet přitom loni meziročně vyrostl o 48 procent v počtu konverzí na celkových 1,28 milionu, o 56 procent ve vyplacených provizích na bezmála 100 milionů korun a o 50 procent v obratu. Svým klientům přinesl objednávky v celkové hodnotě 2,3 miliardy korun. Daří se tak i samotnému byznysu – firma meziročně navýšila svůj vlastní obrat z 87 milionů na 131 milionů korun a zisk z 10 milionů na odhadovaných 17 milionů korun.

dognet-na-konferenci

Foto: Dognet

Csilla Juhász Szabó, Dávid Puha a Štefan Polgári z Dognetu

„Celý tým se věnoval jak aktuálním klientům, tak akvizici nových. Síť Dognet si loni vybraly i značky jako Lidl, Planeo Elektro, Voyo, Sofia, Exisport či Benu Lekáreň. Také jsme spustili několik desítek kampaní s partnery Trade Doubler, Awin a Circlewise. Celkově jsme v síti přivítali 275 kampaní pro více než 150 klientů. Rostli jsme také v Maďarsku, kde nám věří stále větší lokální značky,“ pochvaluje si Štefan Polgári, Managing Director Dognetu, s tím, že nyní má síť ve správě 900 affiliate kampaní.

Polgári nyní očekává, že vzhledem k situaci na trhu i nadále poroste zájem e-shopů o zapojení se do Dognetu, protože i díky fakturaci provizí až po skončení období nabízí téměř nulový dopad na cash flow firem. Navíc inzerent, tedy e-shop, platí provizi jen za skutečně zaplacené objednávky bez ohledu na zobrazení nebo samostatné prokliky.

Pro affiliate síť bylo již loni zřejmé, že letošek bude ve znamení úspor, optimalizace nákladů a hledání efektivnějších cest i v oblasti online reklamy, proto již začala a letos chce dokončit vývoj nového affiliate systému. Ten by měl přinést nové sady report​ů a možnost jejich úpravy, rozšířené nastavení parametrů kampaní pro optimalizaci výkonu dle cílů a strategie inzerenta i možnosti identifikovat potenciál rozvoje až na úroveň jednotlivých partnerů. Zároveň nabídne i nové formy propagace včetně automatizovaného využití prostoru na webech partnerů.

„Díky vývoji v posledních dvou letech a očekávané situaci bude konkurence i na affiliate trhu větší a na to jsme připraveni. Rozšiřujeme své týmy a chceme se častěji a detailněji s inzerenty věnovat výkonu, přínosu a optimalizaci kampaní dle aktuální situace a jejich KPI,“ říká Dobiáš.

Jako jeden z trendů zmiňuje i větší důraz na individuální podporu a komunikaci mezi inzerentem a klíčovými publishery. Kvůli tomu již mají partneři Dognetu k dispozici takzvaný Komunikační modul, kde může inzerent s publisherem napřímo řešit konkrétní propagaci a vzájemně si vyměňovat postřehy a nápady.

Obecně se však síť plánuje zaměřit i na zlepšování ekonomických aspektů kampaní – jednak díky novým reportům a pohledům identifikovat potenciál a místa pro zefektivnění, ale také se soustředit na kvalitu návštěvnosti, loajalitu získaných zákazníků a návratnost investic do affiliate marketingu.

To by mělo partnerům detailněji analyzovat dopady na online marketingový mix a roli či reálný přínos affiliate partnerů v nákupní cestě i pro budování samotné značky. V následujících dvou letech chce Dognet nynějších osm trhů rozšířit o Bulharsko, Srbsko, Řecko a Turecko a dále pak i další země mimo Evropskou unii.

Partnerem článku a celého CzechCrunche je affiliate síť Dognet. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.