Allegro se svým tržištěm vstoupilo do Česka. Má vykrýt propad Mallu, který se dál topí ve ztrátách
Plán na ozdravení byznysu Mall.cz zatím Polákum nevychází. Hlásí stamilionové ztráty a další očekává. Růst má místo něj Allegro.cz.
Polské Allegro pokračuje po akvizici e-commerce skupiny Mall Group v tažení na českém trhu, kde si chce začít budovat stále silnější pozici. Teď oznámilo své finanční výsledky za první fiskální čtvrtletí letošního roku a uvedlo, že v něm splnilo či překonalo všechny výhledové ukazatele. Zatímco polské části jeho byznysu, která tvoří majoritu příjmů, se dál daří růst, česká divize kolem Mall.cz a dalších tuzemských e-shopů se propadá. Zatím se ji nepodařilo vyvést z vysoké ztráty a Allegro již uvedlo, že propad příjmů z Mallu by mělo do budoucna nahrazovat nově spuštěné tržiště Allegro.cz.
Konsolidované výsledky celé skupiny Allegro za první kvartál jsou následující: meziroční růst hrubého objemu prodaného zboží (GMV) o 21,4 % na 13,1 miliardy polských zlotých (68,7 miliardy korun), růst tržeb o 66,7 % na 2,3 miliardy zlotých (12 miliard korun) a růst upraveného ukazatele EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) o 14,7 % na 530,9 milionu zlotých (2,8 miliardy korun). Růst táhnou především polské aktivity, které nadále tvoří téměř 94 procent celkové obchodní činnosti Allegra. U Mall Group, kam patří Mall.cz, CZC.cz či logistická společnost WeDo, došlo k propadům.
Výsledky původní Mall Group, kterou Poláci za zhruba 24 miliard korun koupili od finanční skupiny PPF, Daniela Křetínského s Patrikem Tkáčem a Rockaway Jakuba Havrlanta, byly v prvním čtvrtletí následující: hrubý objem prodaného zboží (GMV) se meziročně propadl o půl procenta na 800 milionů zlotých (4,2 miliardy korun), tržby klesly o 2,7 % na 614 milionů zlotých (3,2 miliardy korun) a upravený ukazatel EBITDA činil záporných 69,7 milionu zlotých, tedy ztrátu 365 milionů korun.