Americký operátor Verizon kupuje skomírající Yahoo za více než 4,8 miliard dolarů!

marissa
0Zobrazit komentáře

Již několikrát jsme informovali o tom, že jsou jeden z kdysi nejpopulárnějších vyhledávačů a celá skupina webových projektů pod značkou Yahoo, potencionálně k prodeji. Dnes se tato zásadní informace potvrdila a hned několik zdrojů informovalo o tom, že bylo Yahoo odprodáno v aukci americké společnosti Verizon za 4,8 miliard dolarů, tedy přes 118 miliard korun.

Ta kromě jiného vlastní i další vyhledávač, AOL, který si Yahoo pořídilo v minulém roce za takřka 4,4 miliardy dolarů a který je vlastníkem oblíbeného zpravodajského serveru TechCrunch nebo databáze CrunchBase. Na celé záležitosti se interně vedení Yahoo dohodlo prý již během pátečního dne, s tím, že oficiálně proběhne oznámení během dneška. Nyní musí celá transakce projít ještě regulatorními orgány, kde bude schválena.

dotcom

Přečtěte si takéKontroverzní server na sdílení dat Megaupload se vrací. A s ním i celá databáze uživatelůKontroverzní server na sdílení dat Megaupload se vrací. A s ním i celá databáze uživatelů

Jaké to bude mít pro upadající skupinu, kterou až do teďvedla Marissa Mayer, je otázkou. Pro ni samotnou by měla akvizice znamenat zisk minimálně 3 ročních platů a akcie, tedy celkově přes 37 milionů dolarů, respektive 910 milionů korun.

yahoo

Největší chybou v posledních letech byla podle amerického vyhledávače především 1,1 miliardová akvizice sociální sítě Tumblr, která za minulý rok prohloubila ztrátu na bezmála 439 milionů, oproti 21,6 milionům z předcházejícího roku. Nyní je tak přibližná hodnota Tumblru na přibližně třetinové hodnotě, informoval server TechCrunch.

Ze seznamu nejbohatších firem až na dno

Tak nebo tak, jde krásně vidět, že i firma, která kdysi počítala svoji hodnotu ve stovkách milionů dolarů, může spadnout až na dno. A to jen díky několika špatným rozhodnutím a interním problémům. Společnost navíc vlastní akcie asijského gigantu Alibaba v hodnotě takřka 41 miliard dolarů. Podle všeho ale zůstanou u stávajících akcionářů a nejsou součástí prodeje.

Česká appka na tvorbu náhledů designu na různých zařízeních uspěla na ProductHuntu

smartmockups
0Zobrazit komentáře

Tvorba hezkých produktových prezentací, tedy těch, které na různých zařízeních ukazují aplikace nebo weby, už dávno není doménou jen samotných designerů, kteří pro ně tvoří podklady. Díky nejnovějším nástrojům si je totiž může osvojit takřka kdokoliv, se základním citem a znalostí jednoduchých nástrojů, bez využití složitých grafických programů.

A právě využití tzv. „mockupů“, znamená pro většinu lidí stažení jednoho souboru se zařízením po druhém a zkoušení, kam zapadne jejich náhled nejlépe – samozřejmě mimo několik drahých, placených nástrojů. Duo Lukáš Zajíc a Ondřej Nekvinda si tak jednoho dne řeklo, že tento problém vyřeší a spustí platformu Smartmockups, která by všechny tyto grafické podklady dávala do jednoho uceleného prostoru, ve kterém lze přímo svůj design vložit a pak i rovnou stáhnout ve vysokém rozlišení.

dollarshaveclub

Přečtěte si takéGigant Unilever si za miliardu dolarů kupuje startup na zasílání žiletek, Dollar Shave ClubGigant Unilever si za miliardu dolarů kupuje startup na zasílání žiletek, Dollar Shave Club

I když bylo už základní Smartmockups velkým zjednodušením, oba designeři si řekli, že zajdou v rámci toho ještě dál. Nedávno tak spustili i samostatnou desktopovou aplikaci pro OS X a Windows, ve které je možné tohle vše vytvořit přímo v počítači, bez využití internetového připojení. Další zdroje se pak, stejně jako na webu, doplňují takřka každý den a již nyní jsou vyšší stovky až tisíce.

smartmockups editor

Novinka v podobě aplikace navíc raketově vystřelila vzhůru i na populárním serveru ProductHunt, který denně přináší ty nejlepší projekty z celého webu. Aplikace Smartmockups se tam dostala až do featured příspěvků a stále stoupá. V ní si pak lze nahrané obrázky oříznout, posunout, přidat barvu pozadí apod.