Apetit investorů roste, hlásí crowdfunding Fingood. Uzavřel rekordní investici a letos jím proteklo už 30 milionů korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

vit4-min

Foto: Fingood

Vít Endler, ředitel platformy Fingood

Tuzemská platforma Fingood, jež propojuje drobné investory a společnosti poptávající financování, začátkem roku svými loňskými výsledky ukazovala, že investiční crowdfunding přitahuje investory stále více. A jejich apetit evidentně dál roste. Jen za první letošní kvartál firmám na Fingoodu přispěli přes 30 milionů korun, tedy téměř tolik, co za celý rok 2020.

„Průměrná výše úvěrů se loni pohybovala mezi dvěma a třemi miliony korun, v posledním kvartálu 2020 a letos v prvním kvartálu jsme tuto částku více než zdvojnásobili,“ pochvaluje si ředitel Fingoodu Vít Endler.

Na platformě byla navíc nedávno uzavřena historicky nejvyšší investice, a to ve výši 13 milionů korun od 200 drobných investorů pro projekt firmy Slezskomoravská developerská. Fingood tímto projektem umožnil individuálním investorům investovat do současného boomu ve stavebnictví a realitách. V této oblasti už přitom působí jiné konkurenční platformy.

„Konkurujeme všem projektům, které se rozhodly uvěznit v rámci jednoho konkrétního segmentu trhu. S žádostí o financování se na nás obrací podnikatelé z mnoha odvětví a bereme to jako naši výhodu. Multioborovost je samozřejmě výhrou hlavně pro investory, protože v rámci jedné platformy mohou rozpustit své portfolio a diverzifikovat do mnoha odvětví,“ doplňuje marketingový šéf Fingoodu Vít Hutař.

spolecne-foto10-min

Foto: Fingood

Tým platformy Fingood

Další investiční příležitosti dál rychle přibývají a nejnovějším přírůstkem je projekt Kolovna.cz, který v rámci cyklistiky propojuje tradiční offline svět s tím na internetu. Původně totiž firma provozovala klasickou kamennou prodejnu, ale během loňského pandemického roku se rozhodla spustit i vlastní e-shop, což se ukázala jako dobrá volba.

Hned od spuštění v loňském srpnu začala Kolovna.cz dle svého vyjádření generovat zajímavé prodeje a v prvním měsíci dosáhla na obrat ve výši půl milionu korun. Za pouhých pět měsíců se pak e-shop dostal na 10 milionů korun a po prvním kvartále roku má svůj letošní cíl – utržit 20 milionů korun – už z poloviny splněn. Hlavní cyklistická sezona se zatím přitom teprve rozbíhá.

Společnost navíc svůj e-shop od začátku koncipovala jako dílek zapadající do celého Kolovna Konceptu, v němž propojuje e-shop s testovacími centry, třemi kamennými prodejnami a servisními místy, ale také s plánovaným spuštěním výkupu ojetých kol či vlastními kontejnerovými půjčovnami. Kromě toho Kolovna provozuje i vlastní penzion a celkově ji všechny aktivity v loňském roce přinesly tržby 36,6 milionu korun.

„Dříve nemyslitelná věc, jako je nákup kola online, se v minulém roce stala naprosto běžnou věcí a Kolovna k tomu dodává kompletní servis. Přesah do technologického odvětví je samozřejmě dán jejich posilováním onlinu, který je pro zakladatele firmy nový a chtějí jej o to více nakopnout z části i investicí,“ doplňuje Hutař s tím, že Kolovna z těchto důvodů od investorů poptává deset milionů korun.

„Crowdfunding se stává žádaným zdrojem financování i pro větší projekty jakožto relevantní způsob financování a alternativa k úvěrům od bank. Do budoucna je potřeba počítat s dalším růstem tohoto trhu a uvidíme, kam až to lokální čeští hráči nebo platformy dokážou posunout,“ doplňuje Endler.

Partnerem článku a celého CzechCrunche je společnost Fingood. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Rubriku Investice podporujíxtb_online-investing_logo_rgb-1jet-investment_logo_srgbjt-bankaamundi