Audi se řítí do šampionátu F1. Královně motorsportu bude dodávat inovativní motory
Děje se tak po dlouhém období spekulací, jakou roli celý koncern po svém vstupu do šampionátu v roce 2026 sehraje.
O tom, že by se koncern Volkswagen mohl zapojit do Formule 1, se spekuluje již delší dobu. O potvrzení této informace se v květnu postaral někdejší šéf koncernu Herbert Diess. Prozradil, že by do šampionátu měly od roku 2026 naskočit hned dvě koncernové automobilky Porsche a Audi. Nebylo však jasné, jakým způsobem budou do závodů promlouvat. V případě Audi se to teď už ví. Jedné ze stájí bude dodávat inovativní pohonné jednotky.
Šampionát F1 čekají od roku 2026 díky novým pravidlům a snaze dosáhnout uhlíkové neutrality velké změny. Monoposty by totiž měly začít využívat syntetická paliva. Počítá se i s větší elektrifikací jejich motorů. To znamená komplexní překopání mechaniky a prostor pro zapojení zcela nových hráčů, čehož chce využit také Volkswagen.
Ten si totiž moc dobře uvědomuje rostoucí popularitu F1, která se začala těšit velké oblibě i ve Spojených státech. Za to vděčí Netflixu i chytrému marketingu nového majitele. F1 začala naplno využívat potenciálu sociálních sítí, závody proměnila na malé svátky sportu a kultury a také odkrývá mnohem více ze svého zákulisí.
Proto se Němci rozhodli, že do celého kolotoče začnou promlouvat skrze hned dvě ze svých automobilek. Jimi jsou Audi a Porsche. Jejich vlastní stáje by ovšem byly až příliš velkou senzací. Tomu odpovídá i nejnovější informace z Audi, která potvrdila, že se do F1 zapojí coby dodavatel pohonných jednotek.
Pro tyto účely mělo již před časem v německém Neuburgu vzniknout zcela nové oddělení zaměstnávající přibližně 120 lidí. Tento počet by se měl postupně rozrůstat až na 300 s tím, jak půjde kupředu vývoj jednotky, který již probíhá přibližně půl roku.
Práce se týkají šestiválce o objemu 1,6 litru, který by měl mít jednodušší hybridní konstrukci uzpůsobenou ke spalování udržitelného paliva. Konvenční technika by měla motoru poskytovat výkon 544 koňských sil, elektrická pak navíc přihodí dalších 476 koníků.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs