Aukro.cz má nového investora v podobě fondu Leverage Technology, který v něm získává 15% podíl

liska

Václav Liška, zakladatel a dosavadní CEO portálu Aukro

0Zobrazit komentáře

Dnes největší aukční portál v Česku, Aukro.cz, si prošel od svého založení v roce 2003 mnoha zásadními změnami. Tou nejvýraznější byl pravděpodobně prodej do rukou jihoafrické skupiny Naspers. Od roku 2009 tak Aukro.cz vedlo Naspers, které se ovšem rozhodlo v druhé polovině loňského roku podílu opět zbavit, a to znovu do rukou původního zakladatele Václava Lišky (foto nahoře).

Ten získal prostřednictvím nově založené společnosti Aukro s.r.o. 50% podíl, s tím, že dalších 50% si rovnoměrně rozdělily skupiny Agora development a BDO Advisory. Nyní Aukro přibralo pro svoji expanzi dalšího investora, konkrétně společnost Leverage Technology, jenž získala 15% podíl.

fisker6

Přečtěte si takéElektromobilový startup Fisker vyvíjí baterii, která se dobije za minutu a vydrží až 800 kmElektromobilový startup Fisker vyvíjí baterii, která se dobije za minutu a vydrží až 800 km

Leverage Technology stála u vzniku českého přepravního startupu Liftago, do kterého firma investovala jedny z prvních peněz. Přesná částka za podíl v portálu Aukro.cz ovšem oznámena nebyla. Aukro má momentálně na 4 miliony registrovaných uživatelů, z nichž je zhruba 200 tisíc aktivních denně – ročně se pak na portálu prodá na 12 milionů položek.

aukro

Server se aktuálně snaží vychytat všechny mouchy, které vznikly přechodem z původní platformu na novou verzi portálu. Uživatelé měli problémy s registrací, vystavováním zboží nebo dokončováním nákupů. Většina chyb ovšem byla již odstraněna.

Foto: Aukro.cz

Jeden z investorů Liftaga Michal Mička kupuje 80 procent české módní značky Pietro Filipi

Michal PtáčekMichal Ptáček

Michal Mička 2
0Zobrazit komentáře

Česká investiční společnost C2H investora Michala Mičky (foto nahoře), která prostřednictvím 3 samostatných vehiklů C2H Real Estate, C2H Private Equity a INCOMMING ventures investuje do nemovitostí, zaběhnutých společností a ecommerce, opět rozšiřuje své investiční portfolio.

Novým úlovkem firmy se totiž stává česká modní značka Pietro Filipi, kterou v roce 1993 založil bývalý juniorský reprezentant v hokeji Petr Hendrych, kterému se z Pietro Filipi podařilo v průběhu let vybudovat etablovaný brand na trhu českého módního průmyslu.

displate2

Přečtěte si takéČeské Credo Ventures investuje 2 miliony eur do startupu Displate, který vyrábí kovové plakátyČeské Credo Ventures investuje 2 miliony eur do startupu Displate, který vyrábí kovové plakáty

Právě Hendrych, které ještě donedávna držel ve firmě 100 procent, se nyní rozhodl do Pietro Filipi pustit právě zmíněného Mičku jako investora, který tak za neupřesněnou částku ve výši několika desítek milionů Kč získává ve firmě 80% podíl a zároveň se tímto posouvá do pozice CEO, ze které by měl firmu aktivně řídit.

“Chceme posunout především kvalitu produktů a také technologie. Až upevníme postavení na českém trhu a vybudujeme kvalitní online zázemí, rádi bychom rozšířili naše zastoupení na zahraničních trzích,” říká Michal Mička, zakladatel společnosti C2H.

hen

Zakladatel Pietro Filip, Petr Hendrych

Cílem Mičky, který před několika týdny investoval desítky milionů Kč například i do české přepravní aplikace Liftago a eshopové platformy ShopSys, by pak měla být především proměna celé značky v moderní, technologickou společnost schopnou fungovat a pružně reagovat nejen v offline, ale i online světě.

Tržby Pietro Filipi se jinak ročně pohybují okolo 600 milionů Kč.

pietro