Automatické nastavování cen je pro e-shopy klíč k vyšším ziskům. Český startup Disivo na to teď nabírá 10 milionů korun
Automaticky nastavovat ceny jednotlivých produktů, což by majitelé a provozovatelé e-shopů nikdy nemohli ručně zvládnout, a právě díky dynamické cenotvorbě zvyšovat jejich zisky. Takový je cíl dvouletého startupu Disivo, který teď pro naplnění tohoto cíle od investorů získal deset milionů korun. Na první velkou investici do Disiva se složili fond Nation 1 a investoři Martin Rozhoň s Kamilem Levinským.
Petr Bláha se výkonu e-shopů a optimalizaci jejich konverzního poměru začal věnovat už během studií ekonomiky na Masarykově univerzitě. V průběhu let, kdy působil jako CRO specialista, který se zabývá optimalizací konverzního poměru, ho však napadlo, jestli by se právě optimalizace nedala posunout dál, a to přímo do oblastí cen produktů online obchodníků.
„Spousta e-shopů totiž dává velké úsilí do optimalizace kampaní a občas i stránek, ale ohledně ceny si řeknou, že ‚nějak‘ funguje, a tak na ni raději nesahají. V případě několika stovek produktů je navíc kapacitně náročné sledovat jejich jednotlivé ceny a měnit je v závislosti na trhu,“ popisuje hlavní myšlenku svého podnikatelského příběhu Bláha.
Podle třiatřicetiletého rodáka z Hradce Králové je v podstatě nemožné, aby e-shopy pomocí ručního nastavování cen sledovaly všechny potřebné informace jako poptávka, skladové zásoby, ceny konkurence, ekonomické vlivy či sezónnost. „Dochází tak k prodeji buď za nižší než možné ceny, nebo naopak k neuskutečnění prodeje z důvodu vysoké ceny,“ říká Bláha, který proto založil startup Disivo.
„Přesně toto je oblast, kterou umíme pro e-shopy vyřešit a v reálném čase optimalizovat ceny s cílem maximalizace zisku,“ doplňuje.
Technologický startup ve svých začátcích získal andělskou investici od společnosti Dataweps, díky které byl schopný rychleji ověřit product-market fit v oblasti řešení pro dynamickou cenotvorbu produktů pro e-shopy. Těm umožňuje automatizovaně spravovat a měnit ceny v rámci celého portfolia v jednotkách vteřin, což jim zajišťuje schopnost strategického růstu a navyšování zisků.
V oblasti cenotvorby v reálném čase si na trhu vybudoval své jméno český startup Yieldigo, který již stihl expandovat i na ruský či americký trh. Byť obě firmy působí ve stejné oblasti, podle Bláhy nejde o opětovné vynalézání kola, protože Disivo se místo kamenného retailu zaměřuje na online obchodníky a obsluhuje tak jinou cílovou skupinu.