Babišova skupina kupuje další e-shop se spodním prádlem. A tentokrát se vydala za hranice
E-shopová skupina Enterstore už má ve svém portfoliu prodejce spodního prádla Astratex. S Miss Mary of Sweden se prý budou zajímavě doplňovat.
České firmy Ovečkárna, Astratex, Sportega a Unuo už nestačí. E-shopová skupina Enterstore, která je součástí holdingu Hartenberg ze svěřenských fondů expremiéra Andreje Babiše, nabírá směr západ, prohlásil loni pro Forbes Jozef Kováč. Muž, který řídí investice Hartenbergu, počítal v letošním roce minimálně se dvěma až třemi akvizicemi. To se nakonec nejspíš nepodaří uskutečnit, přesto se teď skupině povedl zajímavý investiční zářez.
Enterstore se tentokrát skutečně vydala za hranice – a získala většinový podíl ve švédském výrobci a prodejci spodního prádla pro ženy Miss Mary of Sweden, který letos očekává tržby 50 milionů eur (téměř 1,3 miliardy korun). Cena transakce mohla přesáhnout dvě miliardy korun, píší Hospodářské noviny, které na deal upozornily.
Podle Jozefa Janova, který fond Hartenberg Capital řídí, jde o strategický krok, který zapadá do plánu na vytvoření předního hráče v oblasti spodního prádla na evropském internetu. „Úspěch a růst Miss Mary na nás udělaly velký dojem. Jako silná a tradiční značka se zaměřením na online prodej dokonale zapadá do našeho portfolia a vize. Společně s Astratexem tvoří komplementární e-shopy, a ačkoli budou i nadále řízeny samostatně, dohromady se stanou předním evropským online prodejcem spodního prádla,“ řekl Janov HN.
Miss Mary vznikla v roce 1957 ve švédském městě Borås. Právě tehdy rozjeli Ingemar a Marwel Rydströmovi oděvní firmu s vlastní výrobou. Marwel nejprve navrhovala a kreslila vzory oděvů, později se ale manželé rozhodli zaměřit se na spodní prádlo. Dnes ho firma vyrábí v šicích dílnách nejen ve Švédsku, ale i v Estonsku a na Srí Lance. Miss Mary se nejvíce daří ve Skandinávii, Beneluxu a USA – zajímavě se tak doplňuje s Astratexem, který je nejsilnější ve střední a východní Evropě.
„Spojení s Enterstorem otevírá klíčovou kapitolu v historii Miss Mary. Jejich znalosti a zkušenosti v oblasti e-commerce, spojené se společnou vizí pro další mezinárodní růst, nám umožní nabídnout naše vysoce kvalitní spodní prádlo ještě více zákazníkům na celém světě,“ uvedla pro HN generální ředitelka Miss Mary of Sweden Elisabet Sandströmová. Ta v čele společnosti zůstane, zároveň si v ní nechá několikaprocentní podíl. Enterstore získala ve švédské firmě podíl víc než 90 procent, který koupila od fondu Scope.