Boj proti hmyzu založený na datech. Češi investují do startupu, který buduje digitální pasti

Scoutlabs buduje síť digitálních pastí pro sledování migrace a rojení hmyzu. Zemědělcům tak umožňuje bojovat proti škůdcům udržitelnějším způsobem.

Peter BrejčákPeter Brejčák

tym-scoutlab-min

Foto: Scoutlabs

Tým startupu Scoutlabs

0Zobrazit komentáře

Hmyz každoročně zničí potraviny, které by nasytily miliardu lidí, běžně používané postřiky se přitom někdy jeví jako neúčinné. Do boje proti škůdcům se vydal zemědělský Scoutlabs s maďarsko-britskými kořeny, jenž buduje digitální pasti pro sledování pohybu hmyzu. I když zatím startup negeneruje tržby, zaujal mimo jiné i české investory a uzavřel své první finanční kolo. Přinášíme přehled nejdůležitějších informací.

Zainvestovaný startup: Scoutlabs

Kdo investuje: Vedle Interactive Venture Partners jednoho z největších amerických vlastníků půdy Thomase Peterffyho, fondu SVG Thrive a Impact Ventures investovalo také české Depo Ventures.

Kolik a v jakém kole: 2,1 milionu dolarů (49 milionů korun) v pre-seedu

petr-sima_michal-ciffra-2-regular-min

Foto: Jan Nechvíle / Depo Ventures

Petr Šíma a Michal Ciffra, zakladatelé Depo Ventures

Co Scoutlabs dělá: Snaží se zabránit tomu, aby hmyz neničil potraviny. Jde na to ale jinak než cestou chemických postřiků – vyvíjí síť digitálních pastí pro přesné sledování migrace a rojení hmyzu, což má zemědělcům dovolit bojovat proti škůdcům udržitelnějším a účinnějším způsobem.

Sídlo startupu: Sídlí v Budapešti a Londýně, funguje v Maďarsku, Velké Británii a ve Spojených státech.

Zakladatelé: Spoluzakladatelé Donát Posta a Jimmy Fong jsou sami zemědělci a ve svém startupu si dali za cíl učinit digitální monitoring hmyzu dostupným pro miliony zemědělců.

Jak je startup velký: Zatím je ve fázi tzv. pre-revenue, tedy před generováním tržeb. Jeho tým čítá čtrnáct zaměstnanců.

Proč je to zajímavé: „Scoutlabs má ambici stát se globálním hráčem, což potvrzuje i investice putující ze Spojených států. Investor Impact, který patří mezi největší tamější vlastníky půdy, může výrazně pomoci se škálováním na americký trh. Dlouhodobý potenciál Scoutlabs nespočívá jen v samotném produktu, ale také v možnostech monetizace dat, upsellingu a cílení na nové trhy,“ komentuje Jan Krahulík, investor z Depo Ventures.

Na co plánuje využít investici: Vize Scoutlabs vychází z důležitosti práce rodinných zemědělců, které označuje jako „opomíjené hrdiny“ potravinového systému. Cílem Scoutlabs je vybudovat systém, který bude pomáhat zemědělcům činit rozhodnutí na základě exaktních dat.

Vše o startupových investicích

Rubriku Startupy podporujíjt-retina