Bolt představil vlastní elektrickou koloběžku, kterou lze snadněji opravit. Brzy s ní přijede i do Česka
Elektrické koloběžky v posledních letech zaplavují města po celém světě a na vlnu sdílené mobility, která má v následujících letech alespoň zčásti proměnit, jak se v metropolích přepravujeme, naskakuje stále více firem. Výjimkou není ani estonský Bolt, který ještě jako Taxify začínal s alternativní taxislužbou, ale teď už i doručuje jídlo a provozuje také koloběžky.
Aby však vyšel z řady a nabídl svým zákazníkům něco nového proti velké konkurenci, vyvinul si teď elektrickou koloběžku zcela sám. Nový model si navrhl interně a nechal si ji jen na zakázku vyrobit. Bolt při tom dbal především na modularitu, aby šlo malé stroje co nejlépe opravit.
„Díky inovativnímu modulárnímu designu jsme schopni opravit většinu poškozených koloběžek a nemusíme je vyhazovat. Jsme tak schopni snížit množství produkovaného odpadu a současně dokážeme ve srovnání s konkurenty udržet nejnižší celkové náklady na jejich výrobu a údržbu,“ prohlásil Roman Sysel, regionální manažer Boltu pro střední Evropu.
Není se čemu divit, že si v Boltu vyvinuli vlastní model. Právě náklady spojené s rychlým opotřebováním nepříliš bytelných koloběžek a jejich výměnou či opravou představují pro mnoho firem v tomto byznysu velký problém. Pokud se nyní estonskému startupu skutečně podařilo celý proces vyladit, mohl by mít jistou konkurenční výhodu.
Jeho nová koloběžka váží pouze 17 kilogramů, i proto, že je z 90 % vyrobena z hliníku, přičemž stejně jako další využité materiály lze recyklovat. Pro lepší přilnavost a pohodlnější jízdu má nafukovací pneumatiky a na jedno nabití ujede přes 40 kilometrů při maximální rychlosti 25 km/h. Bolt pak životnost svého stroje odhaduje až na 36 měsíců, ale teprve reálný provoz ověří, zda vydrží skutečně tolik.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNové koloběžky už mohou využívat jezdci na Slovensku nebo v Polsku a důležité je, že se s nimi nyní Bolt chystá také do dalších zemí, a to včetně České republiky. V Praze už provozuje alternativní taxislužbu, nedávno začal také s rozvozem jídel z restaurací, přiveze i potraviny a nyní přidá ještě sdílené koloběžky, které v Česku doplní Lime a Revolt. Zřejmě ale půjde jinam než konkurence.
„Tento rok budeme díky novému modelu schopni naše řešení mikromobility spustit v dalších městech po celém světě. V České republice pracujeme na jejich spuštění ve městech, ve kterých je dobře rozvinutá cyklistická infrastruktura a zároveň kde vidíme potenciál a zájem ze strany města,“ prozradil Roman Sysel, ale prozatím nechce být konkrétní. Je každopádně možné, že do Prahy se zatím koloběžky Boltu nechystají.