Bonami nepolevuje. Po úspěšném roce míří český prodejce nábytku do dalších zemí Evropy

Pavel Vopařil, CEO Bonami

Foto: Bonami

Český online prodejce nábytku a bytových doplňků Bonami opět rozšiřuje svou zahraniční stopu. Rozhodnutí expandovat do dalších zemí padlo v reakci na vydařený loňský rok, kdy navzdory pandemii meziročně v tržbách vyrostlo o 40 procent na 1,85 miliardy korun a zisk dokonce ztrojnásobilo. Zákazníci tak mohou nakoupit zboží od Bonami také ve Slovinsku, Chorvatsku, Litvě a Lotyšsku.

„Ověřili jsme si, že jako online hráč, který otevírá i kamenné prodejny, máme nejen řadu výhod oproti tradičním kamenným konkurentům, ale jsme také schopni své služby replikovat na dalších trzích,“ komentuje Pavel Vopařil, ředitel e-shopu Bonami.

„Vyhodnocovali jsme řadu demografických a ekonomických ukazatelů, stav odvětví v cílových zemích i sílu konkurence. Současně ale sehrálo roli i to, že jsme právě těmto trhům věřili,“ doplňuje Vopařil, který zároveň pro CzechCrunch uvedl, že letos od ledna do srpna e-shop meziročně vyrostl o 45 procent, těžko ale dokáže odhadovat stav za celý rok.

Doteď kromě domácí České republiky Bonami působilo také v Polsku, na Slovensku, v Rumunsku a Maďarsku. Nové země se tak geograficky nachází blízko stávajících a zároveň v nich e-shop vnímá výrazný potenciál v odvětví online nakupování. Do pěti let se chce stát online lídrem svého segmentu na každém z těchto trhů. Díky oblibě nakupování přes telefon chce Bonami využít i potenciálu Chorvatska a Slovinska.

dsc_9477

První fyzická prodejna Bonami v Praze na Černém Mostě

Foto: Bonami

„Lidé si možná v některých případech stále ještě zvykají na nakupování online, my ale chceme nabídnout takovou službu, která jim tuto změnu co nejvíc zjednoduší. Tyto trhy navíc během posledních let velmi rychle rostly a zatím nevykazují žádné známky zpomalení,“ přibližuje Vopařil. Lotyšsko a Litva jsou dle něj rozvinutými zeměmi s vysokou mírou připojení k internetu a potenciálem právě v oblasti interiérového designu.

Bonami, které v roce 2013 zakládal Václav Štrupl a je součástí investiční skupiny Miton, původně vzniklo na modelu časově omezených prodejních kampaních, postupně se transformovalo do e-shopu se stálou nabídkou nábytku, dekorací a dalších potřeb pro domácnost a zahradu.

U expanze se Bonami spoléhá na svůj centrální sklad v Praze s kapacitou 40 tisíc metrů čtverečních, z něhož bude obsluhovat všechny nově otevřené trhy. V každé zemi plánuje e-shop nasadit vlastní lokální tým, který bude dbát na místní požadavky a preference zákazníků.

Dlouhodobým cílem Bonami je podle Pavla Vopařila stát se první volbou při vybavování bydlení, z tohoto důvodu e-shop představil vlastní dopravu a buduje také síť fyzických prodejen. Aktuálně jich má šest, do konce roku pak otevře další v Praze a také na jednom ze stávajících zahraničních trhů.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.