Bonami vyrostlo o více než 40 % a utržilo přes 1,8 miliardy korun. V Česku i v zahraničí otevře další prodejny
Český e-shop Bonami, který si za cíl klade být volbou číslo jedna při vybavování bydlení, ukázal loňské obchodní výsledky a navzdory komplikacím spojenými s pandemií zaznamenal růst v tržbách i zisku. Meziročně vyrostl o více než 40 procent, respektive o půl miliardy, na celkových 1,85 miliardy korun, přičemž neauditovaný zisk před úroky, odpisy a daněmi (EBITDA) dosáhl na 80 milionů, což je trojnásobný nárůst oproti roku 2019.
Bonami, které spadá pod investiční skupinu Miton, aktuálně kromě domovské České republiky působí i na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Polsku a podle jeho ředitele Pavla Vopařila bude veškerý loňský zisk určen pro investice do dalšího rozvoje společnosti.
„Byť byla situace na jaře značně nejistá, rozhodli jsme se, že půjdeme cestou investic a rozvoje. Desítky milionů korun jsme investovali do navýšení kapacit skladů, vlastní dopravy i technologií a v neposlední řadě i do našich kamenných prodejen, kterých jsme loni otevřeli šest,“ vypočítává Vopařil.
První kamennou prodejnu firma otevřela v květnu v Praze, a to přibližně rok poté, co si fungování ve fyzickém světě vyzkoušela a ověřila přes svou první výdejnu nacházející se nedaleko skladu v Jenči. Aktuálně má Bonami tři obchody v hlavním městě, další jsou pak v Brně a Bratislavě.
V Hradci Králové provozuje tuzemská e-shop partnerskou prodejnu se společností ProSpánek, přičemž do budoucna chystá i velký showroom, který hodlá otevřít v Praze. Ten by měl sloužit jako inspirace pro zákazníky i místo, kde si budou moci zboží vyzkoušet na vlastní kůži.
„V loňském roce jsme se přesvědčili, že naše strategie funguje, proto v ní chceme pokračovat i nadále, a to nejen v Česku, ale i na dalších trzích, kde působíme. Jakmile situace dovolí, máme v plánu otevřít další prodejny v zahraničí,“ říká Vopařil s tím, že firma chce rozšiřovat i další možnosti dopravy.