Brány pekla i vesmíru se otevírají. Podívejte se na trailer Diabla IV i první záběry ze Skyrimu v kosmu
Vin Diesel na dinosaurovi, Skyrim ve vesmíru, nová Forza Motorsport. Microsoft na své herní akci ukázal nabitý herní program.
Příštích dvanáct měsíců se větráky grafických karet a chladiče procesorů herních počítačů nezastaví. Alespoň podle novinek odhalených na prezentaci Xbox & Bethesda Games Showcase pro následující rok. Událost v režii herní divize Microsoftu přinesla další detaily Diabla IV, ukázala patnáct minut z megalomanského sci-fi Starfield i záběry z nové Forzy Motorsport. A spoustu dalšího.
Když Microsoft nedávno spolkl jednoho z nejvýznamnějších herních vydavatelů Activision Blizzard, utratil za to ve videoherním průmyslu rekordní – a i ve světovém byznysu obecně velice výraznou – sumu. Částka 69 miliard dolarů mu přinesla jedno z nejúspěšnějších herních portfolií, ve kterém nechybí ani nesmírně populární série Diablo. A právě její čtvrtý díl patřil na včerejší online akci Xbox & Bethesda Games Showcase k těm nejlákavějším odhalením.
O vývoji pokračování známé značky se sice už dlouho ví, na konkrétní informace však byli autoři z Blizzardu celkem skoupí. Nyní však potvrdili, že nové akční RPG se na PC i konzole podívá už v příštím roce. A to rovnou s podporou cross playe i cross progression, tedy nejen online hry s majiteli různých platforem, ale i s možností pokračovat v postupu ve vlastní hře na jiném zařízení.
Diablo IV také nabídne otevřenější svět, kterým se budou hrdinové moci prohánět dokonce na koňském hřbetě. Tato změna má navíc přinést i méně lineární postup hrou, takže příští destinaci démonické demolice si budou hráči volit takřka dle libosti. Otevřenější přístup také nabídne lokace, které se po osvobození od pekelné nadvlády promění zpět na spřátelená městečka, kde bude možné doplnit zásoby. Tedy princip známý z mnoha her s otevřeným světem.
„Nemůžeme se dočkat, až příští rok otevřeme brány pekelné. Naši vývojáři vytvořili tu největší a nejambicióznější verzi našeho fantasy světa. Ten staví na základech pětadvaceti let zkušeností se značkou Diablo, ale navíc ho tvoříme s důrazem na možnost hráčské volby. Představí tak dobrodružství, jaké fanoušci Diabla ještě nezažili,“ zmiňuje Mike Ybarra, šéf Blizzard Entertainment.
Kromě otevřenosti tak Diablo IV nabídne třeba přes 140 jeskyní, zničených chrámů a podobně nebezpečných míst nebo několik desítek vedlejších úkolů, které doplní hlavní příběhovou linku o pronásledování démonky Lilith. Osvobodit svět od jejího zla se hráči pokusí v roli barbara, čaroděje, druida, mrštného tuláka či nekromanta.
Posledně jmenovaný vládce oživlých mrtvých je ústřední postavou animované ukázky, kterou Blizzard svou chystanou novinku prezentoval na Games Showcase. Ta sice povedeně vykresluje tradičně temnou atmosféru Diabla, ještě zajímavější je však pětiminutový přehled hry samotné s komentáři vývojářů. A aby toho nebylo málo, už teď se můžete předregistrovat do bety. Případně vyzkoušet Diablo: Immortal, poměrně povedenou a bezplatnou mobilní variaci oblíbené hry.
Tisíc planet k prozkoumání ve Starfieldu
Activision Blizzard není jediná videoherní firma, kterou si Microsoft v poslední době pořídil. Už dříve, byť za asi desetinovou cenu, koupil Bethesdu. Autoři, kteří jsou známí především pro svou sérii her na hrdiny Elder Scrolls, nyní své zkušenosti nabyté při vývoji Oblivionu a Skyrimu přenesou z fantasy světa s elfy a magií do hlubokého kosmu. Jejich chystaný Starfield – který sám šéf Bethesdy Todd Howard označil jako „Skyrim ve vesmíru“ – však nabídne mnohem víc než jen vybrané části fiktivní říše Tamriel.