Brány pekla i vesmíru se otevírají. Podívejte se na trailer Diabla IV i první záběry ze Skyrimu v kosmu

Vin Diesel na dinosaurovi, Skyrim ve vesmíru, nová Forza Motorsport. Microsoft na své herní akci ukázal nabitý herní program.

Michal MančařMichal Mančař

diablo-boxed

Foto: Blizzard Entertainment

Diablo IV se blíží a s ním i nekromant, vládce mrtvých

0Zobrazit komentáře

Příštích dvanáct měsíců se větráky grafických karet a chladiče procesorů herních počítačů nezastaví. Alespoň podle novinek odhalených na prezentaci Xbox & Bethesda Games Showcase pro následující rok. Událost v režii herní divize Microsoftu přinesla další detaily Diabla IV, ukázala patnáct minut z megalomanského sci-fi Starfield i záběry z nové Forzy Motorsport. A spoustu dalšího.

Když Microsoft nedávno spolkl jednoho z nejvýznamnějších herních vydavatelů Activision Blizzard, utratil za to ve videoherním průmyslu rekordní – a i ve světovém byznysu obecně velice výraznou – sumu. Částka 69 miliard dolarů mu přinesla jedno z nejúspěšnějších herních portfolií, ve kterém nechybí ani nesmírně populární série Diablo. A právě její čtvrtý díl patřil na včerejší online akci Xbox & Bethesda Games Showcase k těm nejlákavějším odhalením.

O vývoji pokračování známé značky se sice už dlouho ví, na konkrétní informace však byli autoři z Blizzardu celkem skoupí. Nyní však potvrdili, že nové akční RPG se na PC i konzole podívá už v příštím roce. A to rovnou s podporou cross playe i cross progression, tedy nejen online hry s majiteli různých platforem, ale i s možností pokračovat v postupu ve vlastní hře na jiném zařízení.

Diablo IV také nabídne otevřenější svět, kterým se budou hrdinové moci prohánět dokonce na koňském hřbetě. Tato změna má navíc přinést i méně lineární postup hrou, takže příští destinaci démonické demolice si budou hráči volit takřka dle libosti. Otevřenější přístup také nabídne lokace, které se po osvobození od pekelné nadvlády promění zpět na spřátelená městečka, kde bude možné doplnit zásoby. Tedy princip známý z mnoha her s otevřeným světem.

„Nemůžeme se dočkat, až příští rok otevřeme brány pekelné. Naši vývojáři vytvořili tu největší a nejambicióznější verzi našeho fantasy světa. Ten staví na základech pětadvaceti let zkušeností se značkou Diablo, ale navíc ho tvoříme s důrazem na možnost hráčské volby. Představí tak dobrodružství, jaké fanoušci Diabla ještě nezažili,“ zmiňuje Mike Ybarra, šéf Blizzard Entertainment.

Kromě otevřenosti tak Diablo IV nabídne třeba přes 140 jeskyní, zničených chrámů a podobně nebezpečných míst nebo několik desítek vedlejších úkolů, které doplní hlavní příběhovou linku o pronásledování démonky Lilith. Osvobodit svět od jejího zla se hráči pokusí v roli barbara, čaroděje, druida, mrštného tuláka či nekromanta.

Posledně jmenovaný vládce oživlých mrtvých je ústřední postavou animované ukázky, kterou Blizzard svou chystanou novinku prezentoval na Games Showcase. Ta sice povedeně vykresluje tradičně temnou atmosféru Diabla, ještě zajímavější je však pětiminutový přehled hry samotné s komentáři vývojářů. A aby toho nebylo málo, už teď se můžete předregistrovat do bety. Případně vyzkoušet Diablo: Immortal, poměrně povedenou a bezplatnou mobilní variaci oblíbené hry.


Tisíc planet k prozkoumání ve Starfieldu

Activision Blizzard není jediná videoherní firma, kterou si Microsoft v poslední době pořídil. Už dříve, byť za asi desetinovou cenu, koupil Bethesdu. Autoři, kteří jsou známí především pro svou sérii her na hrdiny Elder Scrolls, nyní své zkušenosti nabyté při vývoji Oblivionu a Skyrimu přenesou z fantasy světa s elfy a magií do hlubokého kosmu. Jejich chystaný Starfield – který sám šéf Bethesdy Todd Howard označil jako „Skyrim ve vesmíru“ – však nabídne mnohem víc než jen vybrané části fiktivní říše Tamriel.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Ve Starfieldu se totiž hráči vydají ke hvězdám a prozkoumají tisícovku planet a dalších těles. Megalomanské číslo sice budí lehké obavy o naplnění tak rozsáhlého herního vesmíru skutečně zábavným obsahem, připravovaný titul má nicméně nabídnout tradiční RPG prvky, průzkum prostředí, sběr surovin i souboje s nepřáteli. Anebo třeba létání jak pomocí tryskového batohu, tak přímo ve hvězdoletech (které si navíc můžete zkonstruovat dle libosti!) mezi planetami, jak ukazuje patnáctiminutová premiéra záběrů ze hry.


Nová generace Forzy Motorsport

Z vesmíru zpátky na zem, a to rovnou na rozpálený asfalt. Už na jaře příštího roku se všichni milovníci nejen virtuálních závodů dočkají nové Forzy Motorsport, která má nabídnout ten nejrealističtější závodní zážitek. Což sice není nejobjevnější prohlášení, ale přinejmenším pohled na vysokorychlostní a vyleštěné záběry tento slib plní na výbornou. A byť jízdní model vždy hraje u závodních her prim, nadšení z fantasticky vypadajícího grafického zpracování se lze jen těžko ubránit. A kromě traileru – ačkoliv z herních záběrů – vývojáři uvolnili i ukázku hratelnosti.


Strategie z Minecraftu a Vin Diesel na dinosaurovi

Kostičkový Minecraft je fenomén, který možná konzervativnější hráči nemusí zcela milovat, faktem ale zůstává, že je přehlídkou bezbřehé kreativity a neuvěřitelných možností. Třeba pro reprodukci slavných uměleckých děl. Nyní svůj tvůrčí potenciál rozšiřuje do žánru strategie. V Minecraft Legends hráči vymění krumpáče za praporce, pod kterými budou do boje mašírovat jejich armády. A tím výčet novinek nekončí.

Pokračování populární multiplayerové akce Overwatch 2 se například připomnělo trailerem, který potvrzuje, že hra bude zdarma – a že předběžný přístup spustí už na podzim. Hvězda filmové série Rychle a zběsile Vin Diesel zase vyměnil rychlá kola za dinosaury a vyráží do boje v pravěké akci Ark 2. Působivým videem pak Microsoft oznámil výroční edici Flight Simulatoru oslavující 40 let od prvního titulu slavného jména (včetně překvapení pro fanoušky sci-fi střílečky Halo). Celou prezentaci dalších her pak můžete zhlédnout níže.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

Duke Nukem žije a míří na plátna. Filmovou adaptaci kultovních her chystají tvůrci seriálu Cobra Kai

O vznik filmu podle her Duke Nukem se usilovalo už koncem devadesátých let.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

duke-nukem-3-d

Reprofoto: ToxicBarrel/YouTube

Hra Duke Nukem 3D

0Zobrazit komentáře

Duke Nukem je ve světě videoher naprostá legenda, která v 90. letech rozšířila prostorové střílečky z pohledu první osoby. Titulní hrdina, jehož úkolem je rozstřílet všechny mimozemšťany napadrť, po obrazovkách v novém dobrodružství naposledy pobíhal před dlouhými jedenácti lety a jeho herní budoucnost je nejistá. Teď to ale vypadá, že by se mohl objevit na plátnech, a to rovnou v podání tvůrců oblíbeného seriálu Cobra Kai.

Duke Nukem stálo u samotných počátků 2D plošinovek na počítačích a pomohlo je zpopularizovat. První dvě hry z let 1991 a 1992 měly značný úspěch, hlavní boom ale přišel v roce 1996 s příchodem Duke Nukem 3D. Postava nelítostného, hláškujícího a po zuby ozbrojeného hrdiny pro své řádění dostala třetí rozměr. Zároveň přišla s mnohem odvážnějším pojetím, kde vedle brutálního násilí a černého humoru nechyběla ani otevřená sexualita či pornografie nebo drogy.

Unikátní pojetí a velmi dobré ohlasy videohře zajistily miliony prodaných kopií, ale zároveň velká očekávání od pokračování. To mělo původně dorazit už v roce 1998, ve snaze přinést co nejmodernější zpracování se ale zaseklo v nekonečném vývoji. Když Duke Nukem Forever konečně vyšlo v roce 2011, působilo zastarale a mělo mnoho technických problémů. Herní studio Gearbox Software, které franšízu rok před vydáním koupilo, po nějaké době snažení plány na další pokračování oficiálně zrušilo.

Novou naději teď ale dostalo filmové zpracování legendárního titulu. Původní plány přivést Dukea na plátna se objevily už koncem 90. let a později ještě několikrát ve změněné podobě. Ještě v roce 2018 byli s projektem spojení herec John Cena jako představitel hlavní role a studio Paramount Pictures. Ani tentokrát to nikam nevedlo. Teď to ovšem vypadá, že skomírající akční příběh dostal nový život.

cobra-kai-netflix-1

Foto: Netflix

Film podle hry Duke Nukem mají proukovat tvůrci seriálu Cobra Kai

Podle magazínu The Hollywood Reporter práva na film Duke Nukem od Gearboxu koupila produkční společnost Legendary Entertainment, stojící třeba za novou sérií s Godzillou a Dunou Denise Villeneuva. Roli producentů nového projektu si pak spolu s Legendary vezmou na starost tvůrci seriálu Cobra Kai Josh Heald, Jon Hurwitz a Hayden Schlossberg a Jean Julien Baronnet z Marla Studios, které se specializuje na videoherní adaptace.

Předloha sice nenabízí nijak sofistikovaný příběh (a v dnešní době ani estetiku), jména spojená s filmem ale slibují něco mnohem zajímavějšího, než v minulosti nabídl třeba všeobecně kritizovaný snímek podle her Doom. Akční komedie Cobra Kai naproti tomu patří mezi vůbec nejlépe hodnocené tituly na Netflixu a potenciál kasovního úspěchu odvážnějších adaptací zase ukázal Deadpool nebo Logan: Wolverine.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Filmy či seriály natočené podle videoher pak v posledních letech pomalu napravují svou mizernou reputaci, byť mají před sebou ještě dlouhou cestu. Dobrého přijetí od diváků se dostalo například dobrodružnému Uncharted a dvojici snímků s ježkem Sonicem, seriál Arcane: League of Legends od Netflixu si pak loni vysloužil mnoho chvály. Relativně dobře se daří také Halo od Paramountu.

Z připravovaných filmů a seriálu podle her je pak nejvíce očekávané televizní zpracování série The Last of Us od HBO. Velké plány pro své herní franšízy má i Sony. Samotné studio Gearbox pak vedle Duke Nukem pracuje také na adaptaci Borderlands, kterou bychom mohli vidět ještě letos.

Každý pátek vám ukážeme nové filmy, seriály a tipy, co sledovat nejen o víkendu.

Newsletter Watch | Poslední vydání