Bulánci se prostříleli na vrchol. Vybrali přes 5 milionů korun a jsou nejúspěšnějším projektem Startovače

Filip HouskaFilip Houska

bulanci20

Foto: SleepTeam

Krvelační Bulánci se po 20 letech vrací

0Zobrazit komentáře

„Je to jedno překvapení za druhým. Nikdy bychom nečekali, že tolik peněz vybereme,“ zní od týmu, který dal světu Bulánky a který v posledních dnech šokuje svou velkou crowdfundingovou jízdou. Vývojáři ze studia SleepTeam se totiž rozhodli, že představí modernizovanou verzi kultovní hry. A zájem byl tak vysoký, že za deset dní od spuštění vybrali na nové Bulánky přes pět milionů korun a pokořili rekord portálu Startovač.

Bulánci 2.0, jak se přepracovaná edice hry nazývá, lákají na několik výrazných změn. Tou první je grafika, která bude nyní modernější a ve 3D, ovšem pro skalní fanoušky legendárních krvelačných polštářů budou patrně zásadnější hratelnost a herní módy. Klasický deathmatch doplní i režim dobývání, přičemž velkou roli bude hrát nový multiplayer, který bude dostupný napříč všemi platformami.

Modernizované bitvy polštářů totiž nebudou dostupné jen na PC, jako tomu bylo doposud, ale také na PlayStation, Xbox, Nintendo Switch a mobilní zařízení. Chystá se i verze pro počítače s operačním systémem macOS, tudíž dostupnost bude opravdu široká. Výjimkou oproti původní verzi, která vyšla před téměř dvaceti lety, ale bude cena – hra již nebude zdarma, ale za jednorázový poplatek 400 korun.

„Těšíme se obrovské oblibě, ovšem ne všechna naše oznámení jsou přijímána kladně. Například zpráva o omezení krve se nesetkala s velkým pochopením. Bohužel nemáme moc na výběr. Bulánci 2.0 už nejsou jen bezplatnou hrou – snažíme se zaujmout publikum napříč všemi platformami a kontinenty. Nemluvě o tom, že cílíme i na mladší publikum,“ zmiňuje za bulánčí tým Kamila Hurníková.

bulanci-2

Foto: SleepTeam

Detailnější vykreslení získají i zbraně

Jak je možné vidět z aktuálně probíhající kampaně, do jejíhož konce zbývá ještě 19 dní, zájem o nové Bulánky je skutečně velký. Prolomili hranici 5 116 262 korun, což znamená, že předběhli dosud nejúspěšnější projekt crowdfundingového portálu Startovač, kterým byla stolní hra od tvůrců populární série Trabantem napříč kontinenty.

„Zpočátku jsme měli obavy, zda vůbec něco solidního vybereme, ale věřili jsme, že cílovou částku dáme. Náš nejoptimističtější odhad byl dvojnásobek. Stejně důležitá pro nás byla i motivace týmu, které se nám ze strany fanoušků dostalo vrchovatě,“ pokračuje Hurníková a dodává, že aktuálně panuje v týmu pozitivní nálada, byť musí řešit pořádnou dávku dotazů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

O tom, jak velké vlny noví Bulánci dělají, svědčí i odměny pro fanoušky, které jsou součástí kampaně. Nevídaný zájem se strhl po cínových figurkách Bulánků, a dokonce byla vybrána i odměna pod názvem Zachránce bulánčího národa, za níž bylo jednorázově zaplaceno 150 tisíc korun. „Dává nám to motivaci a jsme rádi, že jsme nakonec zvolili formu crowdfundingu, díky kterému máme peníze do začátku,“ doplňuje Hurníková.

V době vydání článku Bulánci 2.0 překročili vybranou částku 5 120 000 korun. Jakmile pokoří hranici 5,2 milionu, hráči se budou moci těšit na další herní mód nazvaný jako „brutal“. Za 5,5 milionu korun bude součástí nové hry také fotbalová minihra.

Party Rock Anthem od LMFAO i slavná skladba OneRepublic. Beat Saber přidává největší hudební hity od Interscope

Filip HouskaFilip Houska

beatssaber-lmfao

Foto: Eva Rinaldi/Flickr/Beat Games

LMFAO a další dorazili do Beat Saberu

0Zobrazit komentáře

Rozsekávání virtuálních kostek do rytmu hudby v podání věhlasné hry Beat Saber od česko-slovenských vývojářů baví miliony lidí, a proto tvůrci ze studia Beat Games, které od roku 2019 spadá pod křídla Facebooku, nezpomalují. Nyní vypouští další sbírku skladeb s názvem The Interscope Mixtape a jak označení napovídá, skrývá některé z obřích hitů, které pod hudebním vydavatelstvím Interscope vyšly. Skvělou reklamu navíc Beat Saberu dělá i sám Mark Zuckerberg.

Síla VR hitu Beat Saber, který vytvořila trojice Vladimír Hrinčár, Ján Ilavský a Jaroslav Beck, tkví v kombinaci zábavy, pohybu a hudby. A aby byl tento zážitek pro hráče co nejatraktivnější, snaží se autoři přinášet novou hudbu, ideálně takovou, kterou znají všichni. Kdo by totiž neznal například Counting Stars od OneRepublic?

Právě Counting Stars, ale i Don’t Cha od The Pussycat Dolls, Party Rock Anthem od LMFAO, Rollin‘ v podání kapely Limp Bizkit do Beat Saberu a další nyní přichází. Studio Beat Games uvádí rámci nový balíček The Interscope Mixtape, který si hráči mohou za deset dolarů či eur (zhruba 200 až 250 korun) dokoupit a rozšířit si tak knihovnu.

„Práce na tomto balíčku byla hodně zábavná. Tentokrát jsme vyvinuli zajímavou metodu pro lightmapping, která nám umožnila vytvářet ještě realističtější osvětlení na statických předmětech včetně odlesků,“ píše na Twitteru jeden z autorů hry Ján Ilavský, který nedávno jako andělský investor podpořil český startup Fireball, a zmiňuje, že všechny hity pochází od umělců pod slavným vydavatelstvím Interscope Records.

Po úspěšné edici s legendárními Linkin Park i velice aktuálními BTS tak jde o další zásadní hudební rozšíření, které může přitáhnout další náruživé hráče a navýšit tak počty prodaných kopií i skladeb. Za loňský rok se tvůrcům z Prahy, kteří operují pod křídly firmy Marka Zuckerberga, podařilo prodat 4 miliony kopií a 40 milionů písniček. Jedná se tak o nejúspěšnější VR hru v historii.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

the-chainsmokers

Přečtěte si takéJedni z nejlépe placených DJů mají i miliardový startupový fondPřes den byznys, v noci hudba. Jedni z nejlépe placených DJů světa mají i miliardový startupový fond

A byť je hudební podklad pro Beat Saber naprosto klíčový, jen na něm to nestojí. Autoři se snaží přinášet i funkční vylepšení, přičemž tím nejzajímavějších z posledních měsíců je dostupnost multiplayerového módu, v rámci kterého mohou hráči soutěžit v reálném čase s ostatními. Další porce zábavy navíc.

Oblibě hry Beat Saber, která je dostupná na všech relevantních systémech pro virtuální realitu, ostatně napomáhá i sám šéf Facebooku. Ten před nedávném sdílel na svém profilu tříminutové video, na kterém do rytmu hudby kostky rozsekával s popisem, že jeho dcera Max nevěří, že toto je jeho práce. Video za pár dní vidělo přes 2,5 milionu lidí.