Česká pošta chce dohnat Zásilkovnu. Na svých Balíkovnách začne vedle výdeje zásilky i přijímat

Pobočka Balíkovny

Výdejní boxy od všech a pro všechny. Na českém trhu v posledních měsících přibývá od různých firem řada nových samoobslužných schránek pro doručování zboží a nechybí mezi nimi ani Česká pošta, která je v září začala instalovat na tuzemská nádraží. Nyní státní poštovní podnik oznámil další novinku u svých takzvaných Balíkoven, prostřednictvím kterých bude možné zásilky i odesílat.

Od pondělí 1. listopadu umožní Česká pošta posílání balíků ze své sítě téměř pěti tisíc Balíkoven, přesněji řečeno speciálních okének na pobočkách nebo u jejích partnerů (například Sazky), které dosud sloužily jako specializovaná výdejní místa a začátkem září se výrazně rozšířila. Tímto krokem tak následuje například konkurenční Zásilkovnu, jež podobnou službu provozuje druhým rokem.

S obdobným modelem nově experimentuje také přepravní společnost DPD, která možnost balíky ze svých samoobslužných boxů nebo míst DPD Pickup přebírat i odesílat zpět oznámila před pár dny. „Kromě neustále rostoucí sítě Balíkoven nabízí Česká pošta zákazníkům novou možnost, jak zjednodušit podání balíků,“ uvádí ředitelka Balíkovny Lenka Kristová.

„Stačí si na webu najít nejbližší pobočku Balíkovny a balík tam zanést a jednoduše poslat,“ dodává Kristová a doplňuje, že poslání zásilky z Balíkovny vyjde na 65 korun (o čtyři koruny levnější než v případě Zásilkovny), při posílání na dobírku bude cena 84 korun. Jde tak o výrazně nižší sazbu, než když zákazník využije standardní balíkové služby České pošty na přepážce.

Pro srovnání u Zásilkovny vyjde odeslání na 69 korun, u přepravní společnosti DPD pak na 89 korun. Za odeslání zákazník zaplatí online kartou na webových stránkách Balíkovny, kde také zadá údaje k zásilce. Následně se mu vygeneruje štítek, který stačí jen vytisknout a nalepit na balík. Štítek navíc není nutné tisknout doma, což se může hodit lidem, kteří nemají doma tiskárnu.

Jak uvádí server Cnews.cz s odkazem na mluvčího České pošty, je možné si nechat pouze vygenerovat podací kód, který zákazníci napíšou spolu se jménem a příjmením adresáta na zásilku. Štítkem ji pak opatří obsluha Balíkovny. Je však nutné podotknout, že se bez štítku lidé obejdou jen na Balíkovnách na pobočkách České pošty, pošty Partner a Balíkovnách Partner – na ostatních je nutné mít štítek už vytištěný.

Rozměrový a hmotnostní limit pro balíček zaslaný přes Balíkovnu je 50 x 50 x 50 centimetrů a 15 kilogramů a platí běžná pravidla pro tvar a typ zabalení.

S přispěním ČTK.

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.