Česká spořitelna rozběhla investice do startupů. Na Bootcampu jim ukáže, kde dělají největší chyby

Startupy do detailu popisují technické vlastnosti, ale zapomínají na přínos pro zákazníka. Seed Starter to chce změnit v rámci dvoudenního Bootcampu.

Peter BrejčákPeter Brejčák

jiri-skopovy-01-min

Foto: Seed Starter

Jiří Skopový, lídr programu Seed Starter

Česká spořitelna se naplno pustila do podpory startupů a přes svůj investiční fond Seed Starter jen od začátku roku informovala o investici už do tří firem. Tím se ovšem nezastavuje a hledá další, přičemž nadějným podnikatelům otevřela možnost přihlásit se do Startup Bootcampů, v nichž jim zdarma nabídne dva dny intenzivních tréninků.

„Startup Bootcamp jsme nadesignovali tak, aby nadějné podnikatele zasáhl a pomohl jim najít odpovědi na základní otázky jako: Měl bych dát výpověď a začít podnikat? Je můj nápad opravdu tak brilantní, jak mi kamarádi říkají?“ popisuje Jiří Skopový, lídr programu Seed Starter s tím, že banka se v rámci těchto aktivit zaměřuje hlavně na dlouhodobou udržitelnost startupů.

„Chceme, aby se z nich staly korporace, protože startupy s největším potenciálem se jimi v dobrém slova smyslu dříve či později stanou,“ pokračuje Skopový. Bootcamp je otevřený pro všechny podnikatele, kteří přinesou jasné vylepšení anebo rozšíření služeb a produktů, které banka nabízí svým klientům a budou pro ni zároveň představovat další obchodní příležitosti. Nemusí jít přitom jen o projekty působící ve finančních technologiích.

Konkrétnější představu mohou nabídnout projekty, které Seed Starter podpořil. Před necelými dvěma lety fond vstoupil do Investownu, který drobným investorům otevírá možnost investovat do nemovitostí, loni následovalo Signi s elektronickými podpisy a v posledních měsících pak šlo o PalmApp, jež umožňuje vyplácet výplaty kdykoliv v měsíci, platformu pro automatizaci účetnictví Wflow.com a o Rekenber s řešením pro co nejefektivnější začlenění dlužníků a lidí v insolvenci zpátky do ekonomického života.

„Bootcamp můžu jenom doporučit, pomohlo nám to nastavit základy. To, že jsme celý projekt díky workshopu posunuli o několik úrovní dál, nám výrazně pomohlo k získání investice,“ komentuje svou zkušenost Alan Pock, spoluzakladatel a ředitel Investownu.

První z letošních čtyř Startup Bootcampů se uskuteční 25. a 26. dubna, uzávěrka přihlášek je 4. dubna. Program a přednášky mentorů se zaměří například na nejčastější chyby startupů, value propozici, budování strategie značky a škálování, obchodní dovednosti či marketing. Startupisté totiž velmi často do detailu popisují technické vlastnosti produktu a využité technologie, ale zapomínají na přínos pro zákazníka, který je pro úspěch startupu klíčový.

pruvodce boxed

Přečtěte si takéJak se vyznat v nemovitostech? Je tu realitní speciálCeny nemovitostí letí s úroky vzhůru. Jak se v tom vyznat? A vyplatí se byt koupit, nebo pronajmout? Je tu realitní speciál

„Pozornost soustředěná na produkt samotný v naprosté většině případů vede pouze ke krátkodobému naplnění cílů. Je zřejmé, že pro vytvoření konkurenceschopné značky je nutné znát svůj trh a umět si namodelovat typického zákazníka. A pak nebýt nudní. Mít odvahu se komunikačně odlišit bývá u startupů zásadní problém. Ale tady platí, že když jste nudní, nic vám nepomůže,“ zdůrazňuje časté úskalí jeden z mentorů programu a zakladatel konzultační firmy Unicorn Attacks Milan Šemelák.

„Když nadšení startupů podpoříme expertizou, zkušenostmi a know-how hned na začátku, výrazně tím zvyšujeme šanci využít jejich potenciál. Zaměřujeme se na projekty s long-game vizí, chceme zkrátka rozvíjet projekty, které tu budou i za 200 let. Stejně jako Česká spořitelna,“ uzavírá Skopový.

Partnerem článku a celého CzechCrunche je Seed Starter. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina