Česká Supernova s novým produktem mění práci designérů i vývojářů. Chystá se na velkou investici a dobýt USA

Jiří Třečák, spoluzakladatel startupu Supernova

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Když firma vyvíjí novou aplikaci nebo podobný produkt, ruce k dílu přiloží členové produktového, designerského a vývojářského týmu. Všichni přitom pracují s různými systémy, což někdy stěžuje komunikaci i samotné workflow práce. Právě na tento problém se zaměřil tuzemský startup Supernova, který dokáže spravovat designové systémy provázané s dokumentací a exportéry kódu v jedné platformě.

„Supernova má za cíl spojit všechny světy kolem produktu, designu a vývoje do jednoho prostředí,“ vysvětluje během rozhovoru pro CzechCrunch Oskar Kořistka, spoluzakladatel pětiletého startupu, který už od investorů, jako je Credo Ventures, Enern, Jakub Nešetřil nebo EQT Ventures, získal 3,8 milionu dolarů, tedy přes 80 milionů korun. I to byly ostatně důvody, proč jsme Supernovu zařadili do výběru CC25, tedy na seznam startupů, které bude zajímavé v příštích letech sledovat.

Většina ze získaných prostředků směřovala do vývoje samotného produktu. Původně přitom Supernova vyvíjela software, který na základě designu mobilní aplikace automaticky pochopí, co má aplikace dělat, a podle toho vytvoří její kód pro uživatelské prostředí, což mělo výrazně šetřit čas vývojářů. Tento produkt doteď svým uživatelům nabízí zdarma, neposkytuje však žádnou podporu a v podstatě jde o mrtvou větev.

Původem ostravská Supernova totiž po své štaci v jednom ze světově nejprestižnějších akcelerátorů Y Combinator v San Francisku, kam se dostala jako vůbec první český startup, přehodnotila své plány a koncem roku 2019 se rozhodla vyvinout zcela nový produkt zaměřený právě na celé workflow související s designem a vývojem.

oskar-koristka-supernova

Oskar Kořistka, spoluzakladatel startupu Supernova

„Předtím byla Supernova spíš jednorázovým nástrojem pro menší studia, freelancery nebo začínající vývojáře aplikací. Místo toho jsme se zaměřili na řešení problémů velkých firem a na základě toho jsme postavili nový produkt. Nezaměřujeme se jen na část řetězce, Supernova je platforma, která kolem sebe postupně nabaluje další funkcionality,“ popisuje Kořistka.

Supernova tak spravuje designové systémy a napojené designové nástroje, jako je například Figma, které propojuje s vývojářskými platformami i samotnými projekty, které jsou na Supernovu napojené třeba přes GitHub. Od přelomu letošního května a června byl software spuštěný v betě, kdy jej několik měsíců testovala asi tisícovka uživatelů a od minulého týdne je aplikace přístupná veřejně všem.

Další kroky však zatím nesouvisí s co nejrychlejším rozšířením produktu mezi co největší počet firem. Aktuálně má startup několik desítek menších platících klientů a začíná řešit spolupráce s většími korporacemi, u nichž si produkt bude nadále zkoušet a přizpůsobovat.

„Zatím jsme spuštění produktu moc nepromovali. Postupně nabíháme na trh, díky podrobné analytice sledujeme, co uživatelé dělají, a podle toho přizpůsobujeme workflow. Supernova nám přitom pomáhá ve vývoji sebe sama,“ usmívá se Kořistka, který ale zároveň dodává, že aktuální produkt už je plně funkční a nyní se ladí jen drobnosti na míru jednotlivým klientům.

Těmi mají být ty největší korporace, hlavní potenciální trh pro Supernovu je tak za oceánem, kde ostatně oficiálně i sídlí a kam se nyní na rok vydal další ze spoluzakladatelů Jiří Třečák. Jeho úkolem je získat právě tyto klienty, kteří kromě kýžené zpětné vazby do budoucna nabídnou i reference potřebné při vyjednávání dalšího investičního kola.

in2021-t

Přečtěte si takéHledáme největší inovátory, kteří mění a inspirují nejen Česko. Startuje druhý ročník Innovators 20

„Potřebujeme peníze, protože nemůžeme nechat konkurenci doběhnout nás. Musíme si z technologického hlediska udržet náskok,“ popisuje Kořistka s tím, že nejbližším konkurentem Supernovy je britský zeroheight, jenž v investicích získal už přibližně čtvrt miliardy korun a disponuje tak velkým kapitálem, který může využít na nábor vývojářů.

„Je to naše největší konkurence, oni však dělají jen asi deset procent z toho, co umí Supernova. A všechno, co dokážou oni, umíme my taky,“ říká Kořistka neskromně s tím, že právě kvůli technologickému náskoku oproti konkurenci chce začátkem příštího roku od investorů získat do patnácti milionů dolarů.

„Doteď se snažíme náklady držet na minimu. Plány na vývoj produktu máme na rok dopředu, proto chceme hned po získání investice nabírat vývojáře a ve Spojených státech vybudovat také obchodní tým,“ dodává Kořistka.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.