České Disivo pomáhá nastavovat ceny e-shopům. Nyní získává miliony od Heureky a dalších investorů
E-shopy běžně sledují prodejnost jednotlivých produktů, své skladové zásoby i data od konkurence, aby si dokázaly nastavit správnou cenovou strategii. Všechny ukazatele se však rychle mění, proto stále častěji využívají nástroje na dynamickou cenotvorbu, která jim pomáhá ceny nastavovat a měnit v reálném čase. Právě takové řešení nabízí český startup Disivo, jenž nyní získal finanční podporu od Heureky a fondu Nation 1, připravuje se na velké investiční kolo a chystá více šlápnout do zahraniční expanze.
„Myslím, že se nám daří přesvědčovat české e-shopy, že je potřeba řešit cenotvorbu profesionálně a brát ji jako přirozenou součást marketingu. S cenami počítanými v Excelu není podle nás možné být dlouhodobě úspěšný. Jsem rád, že se o naší vizi daří přesvědčit i naše investory, tedy Heureku a fond Nation 1,“ říká Petr Bláha, zakladatel a ředitel Disiva.
Investoři do tříleté firmy vložili 2,5 milionu korun, fond Nation 1 už Disivo společně s Martinem Rozhoněm a Kamilem Levinským podpořil loni částkou přibližně deset milionů korun. Prostředky chce nyní startup využít k přípravě na větší investiční kolo, kdy chce nabrat celkem 40 milionů korun.
„Posledního půl roku zažíváme rychlý nárůst poptávky a počtu klientů. Velkou zásluhu na tom mají dva seniorní obchodníci, které jsme nabrali. Rozhodli jsme se proto, že využijeme pozitivní situaci a před větším investičním kolem požádáme partnery o další podporu pro náš růst,“ vysvětluje Bláha.
„Úspěch Heureka Group spočívá v tom, že věnujeme maximální pozornost všem aspektům online obchodování. Cena a práce s ní je extrémně důležitý parametr. To, že jsme tak blízko u Disiva a využíváme jeho technologie, nám dává nejen konkurenční výhodu, ale i vhled do této problematiky. Pro mě je Disivo jedním z nejnadějnějších e-commerce startupů v Česku,“ popisuje Tomáš Braverman, ředitel Heureka Group, která loni utržila téměř dvě miliardy korun a podle svého šéfa už není jen srovnávač cen.
„Disivo vnímáme jako kvalitní strategický nástroj s potenciálem, který díky zvýšenému zájmu o optimalizaci procesů v e-commerce v současnosti dosahuje velice dobrých výsledků. Právě optimalizací lze u klientů docílit dramatického zvýšení zisku. Předpokládáme, že ani v následujícím roce tomu nebude jinak a jeho rozvoj ještě zrychlí. Ostatně i plánovaná Series A investice má Disivo posunout do Evropy, 40 procent z ní půjde na expanzi,“ říká Petra Končelíková, partnerka ve fondu Nation 1.
Expanze do Evropy
Podle samotného Disiva bývá při větším objemu dat náročné kontrolovat a přizpůsobovat ceny trhu, a proto zefektivnění cenotvorby v e-commerce označuje jako rozhodující faktor pro úspěch obchodu. Dle vyjádření dokáže řešení startupu zvýšit průměrný zisk e-shopů o osm procent.
Disivo vzniklo v roce 2018, aktuálně je nasazené na přibližně třicítce e-shopů, z nichž většina je v České republice a mezi konkrétní jména patří například Pilulka, Okay, Uni-max nebo Grizly. Jednotky klientů firmy jsou pak v Maďarsku a Rumunsku a probíhá příprava na expanzi do dalších zemí v regionu střední a východní Evropy i do německy mluvících států.