Český e-shop zrychluje expanzi na Západ, chce být hokejovou jedničkou. Ze Sportobchod.cz je Sportega
Internetová prodejna Sportobchod.cz si ke svým dvacátým narozeninám nadělila netradiční dárek – přejmenovala se na Sportegu.
O tom, že svůj e-shop, byť úspěšný, pojmenoval blbě, přemýšlel Josef Mech už hodně dlouho, určitě několik let. A stejně dlouho dumal, jak to napravit. Sportobchod.cz bylo zaměnitelné a generické jméno, ale čím a jak ho nahradit? Řešení mu přitom leželo celou dobu před nosem. V zahraničí působili pod značkou Sportega, a i když se mu pro český trh původně moc nepozdávala, nakonec na ni vsadili i doma. „Vypadá to, že zákazníci to vzali,“ říká pár měsíců po rebrandingu. A dodává: „Teď je naší prioritou ale zahraničí.“
Sjednocení názvu je totiž pouze jednou z částí aktuálních proměn firmy. Ta se už před časem zapojila mimo jiné do programu Retail Growth Program od společnosti Google, který je zaměřený na pomoc při dalším růstu pro již zavedené a větší e-shopy. Právě s pomocí expertů z jedné z největších internetových firem a klíčového hráče na poli digitálního marketingu a vyhledávání se Sportega pouští do další mezinárodní expanze.
„Česko pro nás dnes už představuje méně než 40 procent obratu. A v dalších letech to bude dál klesat,“ říká spoluzakladatel obchodu. Kromě Slovenska, Maďarska nebo německy mluvících zemí čerstvě vstoupili do Francie a koukají se intenzivně na Itálii, Velkou Británii nebo Dánsko a Nizozemí. S čím tam chtějí uspět? „Jsou to zavedené trhy, jenže my jsme specialisté na hokej a ten na těchto trzích nemá nikdo podchycený, přitom tam je velmi zajímavý potenciál. Když to zjednoduším, tak naše strategie je stát se hokejovým lídrem v celé Evropě,“ dodává Josef Mech.
Země jako Francie nebo Itálie jsou obecně ve sportovním segmentu samozřejmě obrovské trhy, minimálně při srovnání s Českem, ale hokej tam není zase tak rozšířený: „Ovšem zároveň to není ani žádná úplně okrajová popelka,“ říká. Česko, kde má Sportega sídlo i sklad, by fungovalo jako základna, takže expanze do ciziny je primárně marketingová, žádné davy zaměstnanců by tam nebylo třeba najít. „To je jedna z výhod internetového obchodu, že můžete dělat byznys v zemích, kde ani fyzicky nejste přítomní.“
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.