Český Virtooal nasazuje virtuální zrcadlo pro značku Dermacol. Kosmetiku si vyzkoušíte přímo v e-shopu
Existence e-shopů má své nepochybné opodstatnění v tom, že ulehčují lidem život a šetří čas, který by jinak strávili v obchodních centrech. Online nakupování má ale i několik nevýhod. Nakupující si nemohou zboží pořádně vyzkoušet, často ho vrací a es-hopy tak přemýšlí, jak vyřešit z toho plynoucí problém logistiky a finanční ztráty. Jedno z možných řešení přináší český startup Virtooal, který umožňuje díky virtuálnímu zrcadlu vybrané druhy zboží vyzkoušet na sobě přímo v daném e-shopu.
Své virtuální zrcadlo, díky kterému si můžete v e-shopu vyzkoušet, zda vám sedne daný klobouk, brýle nebo třeba šperk, má již startup s československými kořeny v internetových obchodech po celém světě. Hlavním cíle Virtooalu je ale nadále se rozšiřovat, a tak se nově pouští také do oblasti kosmetiky, když uzavřel partnerství s českou značkou kosmetiky Dermacol. Díky tomu si jejich dekorativní kosmetiku mohou zákazníci již nyní vyzkoušet virtuálně sami na sobě na e-shopu Dermacol.cz.
„Víme, že v online světě a především v kosmetické branži není pro zákazníka jednoduché si vybrat produkt, neboť nemá v danou chvíli možnost jej přímo vyzkoušet. Proto jsme se spojili se společností Virtooal a začali využívat jejich velmi inovativní nástroj – virtuální zrcadlo. Věříme, že tato služba zákazníkům zpříjemní a ulehčí rozhodování a také posune zážitek z online nakupování na další úroveň. Toho rozhodně chceme být součástí,“ komentuje spolupráci online marketing manažer Dermacolu Daniel Král.
Zkušební kabinka online
Virtooal funguje jako služba nabízející e-shopům s různým zaměřením tzv. funkci „try on“. V praxi funguje tak, že zákazník využije webkamery na svém zařízení nebo nahraje vlastní fotku a daný produkt se mu zobrazí na něm samém v rozšířené realitě. Cílem služby je pomoci e-shopům snížit množství vráceného zboží, které spoustě z nich dělá velké logistické a především finanční problémy, o čemž by mohl vyprávět například tuzemský módní e-shop Zoot. Online obchody, které v této chvíli plugin již využívají, navíc tvrdí, že s novou funkcí se i výrazně zvýšila průměrná výška objednávky.
„Hledali jsme partnera pro segment dekorativní kosmetiky, se kterým budeme schopni rozvíjet náš produkt dále. Takovým partnerem je pro nás právě Dermacol. Je to firma s dlouholetou tradicí, která staví na své historii a svých kvalitních produktech, čehož si vážíme. Nebojí se využívat moderní technologie a zapojovat je do svých procesů a služeb. Věříme, že spolupráce bude velkým přínosem. Pojí nás nejen stejné odhodlání, ale především československé kořeny,“ říká Vít Endler, investor a spolumajitel Virtooal.
Nově vzniklé partnerství by mělo českému startupu zajistit kvalitním rozjezdem pro významnější zapojení do beauty oblasti. Vedle kosmetiky lze přes virtuální zrcadlo Virtooal zkoušet také například čepice, klobouky, brýle, ale také třeba kontaktní čočky a do budoucna se pracuje také na dalších produktech.