Český Livesport roste jako z vody. Jeho mobilní aplikaci už používá 50 milionů sportovních fanoušků
Ve svých nových kancelářích v pražských Nových Butovicích sice působí technologická firma Livesport skromně, ale přitom se může chlubit čísly jako málokterý jiný český podnik. Její mobilní aplikaci, v níž mohou fanoušci po celém světě sledovat v reálném čase výsledky různých sportovních klání, si stáhlo již 50 milionů uživatelů.
Síla mobilní aplikace se ukázala během nedávného mistrovství světa ve fotbale, které bývá tradičně nejsledovanější sportovní událostí s dosahem na více než tři miliardy diváků. Livesport během tohoto turnaje, který v Rusku probíhal celý jeden měsíc, rozeslal více než jednu miliardu notifikací. Fanoušci se mohou nechat informovat o všem – od střelených gólů přes střídání až po žluté karty.
Služby Livesportu tak musejí vývojáři dimenzovat tak, aby jejich servery byly schopné rozeslat během jediného zápasu klidně i několik desítek milionů notifikací. Například jen v průběhu finále Francie – Chorvatsko jich bylo téměř 40 milionů a za celé mistrovství poslal Livesport přesně 1 008 826 166 notifikací ve více než třech desítkách jazyků sportovním fandům do celého světa.
Na webu sleduje měsíčně krátké sportovní zprávy od Livesportu už 75 milionů lidí z celého světa a mobilní aplikace tuto metu rychle dohání. Navíc velká část z 50 milionů uživatelů, kteří ji mají nainstalovanou, aplikaci pravidelně používá, což je pro firmu a vývojáře vždy dobrá vizitka. Každý den si aplikaci Livesportu navíc stáhne v průměru přes 45 tisíc nových fanoušků. Čtyři z pěti uživatelů mají Android, pětina připadá na iOS.