Cestování po Česku a lokální zážitky táhnou. Slevomat letos zaznamenal nejlepší letní sezonu své historie

Peter BrejčákPeter Brejčák

ladislav-vesely-ceo-slevomat-regular-42

Foto: Slevomat

Ladislav Veselý, ředitel Slevomatu

0Zobrazit komentáře

Budování byznysu v oblasti cestovního ruchu je v posledním roce a půl jako jízda na horské dráze, což samozřejmě ovlivňuje i největšího tuzemského prodejce cestování a zážitků. Slevomat se za loňský rok navzdory výraznému propadu tržeb dokázal udržet v zisku, a to zejména díky rekordní letní sezoně, kdy zákazníci ve velkém nakupovali pobyty v Česku. Letošní letní měsíce portálu přinesly v meziročním srovnání dokonce ještě lepší výsledky.

Slevomat v období od června do září zprostředkoval objem transakcí ve výši 750 milionů korun, což je čtyřicet procent celého objemu loni, kdy dosáhl na 1,8 miliardy korun. Zároveň jde o nejlepší letní sezonu v jedenáctileté historii společnosti, která zároveň očekává, že podobně rekordní budou i letošní Vánoce a překonají historicky nejlepší rok 2019.

„Nejúspěšnější jsme byli v létě s prodejem tuzemských dovolených. V tomto ohledu jsme dokonce v prodejích o patnáct procent překonali i loňské léto, kdy Češi kvůli covidu ve velkém zůstávali během prázdnin v Česku. Podařilo se nám ve srovnání s předpandemickým rokem 2019 navýšit nabídku ubytování o 35 procent,“ hodnotí ředitel Slevomatu Ladislav Veselý, který se vedoucí role ve firmě ujal těsně před vypuknutím pandemie koronaviru.

Veselý za dva hlavní faktory rostoucí nabídky označil nízký počet zahraničních návštěvníků v turisticky atraktivních místech a zároveň ceny pobytů, které v průměru klesají již druhým rokem. Češi na Slevomatu přitom v průměru za jeden pobyt utratili pět tisíc korun, největší zájem projevovali o Prahu a Karlovarský kraj, posléze nejvíc rostly prodeje do Polska, na Slovensko a do Maďarska.

K rekordním výsledkům v prodejích na Slevomatu kromě cestování přispěl také segment zážitků, kterých se v letní sezoně prodalo oproti roku 2019 o dvacet procent více. Stoupá totiž jejich nabídka, před dvěma lety jich bylo 369, letos už 1 615. S tím roste i chuť zákazníků utrácet, v průměru za jeden zážitek zákazníci utratili 3 692 korun, zatímco v roce 2019 to bylo 2 334 korun. Veselý přitom očekává, že ukazatele budou růst i nadále.

„Celý svět se stále ještě vzpamatovává z dopadů pandemie. A to je nejvíce patrné na cenách. Zatímco většina zboží a služeb postupně zdražuje, ubytování jde v průměrů spíše opačným směrem, tedy proti inflaci. Navíc lze očekávat, že v následujících měsících poroste chuť po zahraničních cestách. Pokud k tomu vezmeme v potaz, že mnoho lidí má stále ještě našetřeno z covidového období, dá se předpokládat, že i vzhledem k rostoucí inflaci budou spíše utrácet,“ domnívá se Veselý.

Slevomat zatím očekávání za celý letošek nekomentuje. Za loňský rok přitom dosáhl čistého obratu ve výši 566 milionů korun s poklesem o osmadvacet procent a čistým ziskem na úrovni 64 milionů korun. Čísla se oproti objemu všech transakcí ve výši 1,8 miliardy korun liší kvůli tomu, že většina z prostředků směřuje samotným prodejcům a partnerům na platformě.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym