Chmelomok, Muskův lok. Tesla začala prodávat vlastní designové pivo podle české receptury
Elon Musk dostál svému slibu a pod hlavičkou své automobilky představil speciální lahev, ve které se ukrývá pivo vařené podle české receptury.
Možná si pamatujete na moment, kdy Elon Musk před dvěma lety otevíral novou továrnu Tesly v německém Berlíně a zmínil, že v ní bude vyrábět i vlastní pivo. Mnozí to považovali za vtip, protože pokud něco šéf této americké automobilky umí obzvlášť dobře, tak je to vyvolávat v lidech zájem. Žert to ale nebyl – Tesla skutečně přichází s vlastním chmelovým mokem, který je navíc vařený podle české receptury.
Klíčovým prodejním artiklem americké společnosti Tesla jsou elektrická auta, občas se na jejím e-shopu ale objeví i drobnější doplňky, díky nimž si fanoušci značky mohou zpříjemnit život. Ať už jde o kolekci oblečení, batohy, skleničky na alkohol, deštník, termosky, deku, nebo bezdrátovou nabíječku po vzoru Applu. V nabídce byly i šortky, s nimž si Elon Musk dělal legraci z investorů. A „samozřejmě“ i surfařská prkna.
Teď přidává další drobnost tekutého charakteru. Poté, co v roce 2020 pobláznila veřejnost svou designovou lahví tequily, představuje Tesla i vlastní pivo pod názvem GigaBier, což je jasný odkaz na továrnu Gigafactory a skutečnost, že se má vyrábět v Německu. Na první pohled navíc není vůbec jasné, že jde o pivo – lahev je totiž černá, lesklá a prémiově tvarovaná. Jako by šlo o lahev nějakého kvalitního alkoholu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„GigaBier je navrženo tak, aby napodobovalo tvar Cybertrucku (futuristicky vypadajícího auta od Tesly – pozn. red.) a zároveň ctilo pětisetletou tradici německého pivovarnictví Reinheitsgebot,“ uvádí Tesla v popisku na svém e-shopu.
Zajímavý – minimálně pro české pivaře – pak je fakt, že tato edice piva vychází z takzvaného plzeňského typu, tedy pilsner, což je jedna z nejznámějších receptur pro vaření spodně kvašeného piva a inspirují se jí pivovary po celém světě.
GigaBier se prodává pouze na e-shopu Tesly za cenu 89 eur, respektive 2 111 korun. Za tyto peníze ovšem zákazník dostane rovnou tři lahve o objemu 330 ml, které přijdou ve sběratelské krabičce. Jak ovšem firma sama uvádí, nepůjde o zcela běžné zboží, které by bylo dostupné pro každého. Opět jde o limitovanou edici, která se může rychle vyprodat.
Navíc je pivo i poměrně geograficky omezeno – a například do USA se nedoručuje. Podporované země jsou vedle Česka Rakousko, Belgie, Dánsko, Finsko, Francie, Německo, Velká Británie, Irsko, Itálie, Lucembursko, Norsko, Portugalsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Nizozemsko.