CZC.cz loni klesl obrat o 660 milionů. Stejně jako mateřská Mall Group se v zisku udrželo jen rok
Online prodejce elektroniky dosáhl obratu 5,3 miliardy korun, ztrátu počítá v desítkách milionů. Výsledky vysvětluje klesající poptávkou.
Pandemie koronaviru byla pro mnoho z tuzemských e-commerce hráčů „požehnáním“, kdy díky obrovskému přesunu nakupujících z kamenného do online světa dokázali navyšovat své tržby i zlepšovat hospodaření. Jedním z nich byl i prodejce elektroniky CZC.cz, jenž v prvním pandemickém roce rychle vyrostl a hlásil překlopení do černých čísel. Loňský rok však již pozitivní nebyl. Podle publikované účetní závěrky e-shopu klesly tržby a opět se propadl do ztráty.
V předminulém fiskálním roce, který pro CZC.cz skončil v březnu 2021, dokázal vyrůst o 30 procent, utržit téměř šest miliard korun a vykázat zisk, i když jej pro CzechCrunch tehdy nechtěl komentovat.
V té době bylo zajímavé také to, že stejné zprávy o překlopení do černých čísel překvapivě hlásila i jeho mateřská skupina Mall Group, jež je dlouhodobě ztrátová a tehdy se pomalu chystala na prodej. Kupujícím bylo polské Allegro, které za skupinu loni zaplatilo přes 20 miliard korun, minulý týden ale uznalo, že tato cena příliš vysoká a účetně odepsalo více než polovinu hodnoty české internetové skupiny.
Pro prodeji Allegru se celá Mall Group opět propadla do ztráty a stejný osud čekal i CZC.cz, jež pod ni spadá. Z publikované závěrky vyplývá, že zatímco ve fiskálním roce končícím v březnu 2021 CZC dosáhlo obratu bezmála šest miliard korun, v období od loňského dubna do letošního března to bylo už jen 5,3 miliardy, meziroční propad činí zhruba deset procent.