Dali jsme studentům ČVUT a matfyzu šanci vytvořit hru pro čtenáře. Vyzkoušejte si, jak se jim to povedlo
Videoherní speciál CzechCrunche přináší nejen žebříček největších českých herních studií a rozhovory s osobnostmi. Ale i tři zábavné hříčky.
Filip Barva, Jan Kutálek, Tereza Langová a Dan Juříček – neboli Cozy Games Studio na konferenci GDS
Videohry nejsou jen mnohamiliardová záležitost. Kdepak, hry jsou především zábava a také řemeslo, kterému se věnují i menší studia, nezávislé týmy nebo studenti. A právě studenty nejen videoherního vývoje jsme oslovili s možností vytvořit hru pro CzechCrunch. Představujeme vám Terezu Langovou, Jana Kutálka, Dana Juříčka a Filipa Barvu, kteří naši výzvu přijali.
Studentští vývojáři měli na dodání své hry pouhé dva měsíce. Jak to dopadlo? To se můžete sami nejlépe přesvědčit na stránkách videoherního speciálu CzechCrunche. Mladí autoři z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy a Fakulty elektrotechnické Českého vysokého učení technického pro vás stvořili hned trojici hříček. Beak Quick si užijete na počítači i na telefonu, Fabulous Infinidrive a Carsick Carventure jsou určené pro větší obrazovku. Dnes vám představíme autory první jmenované hry.
Beak Quick je dílem čtveřice sympatických mladých vývojářů z týmu Cozy Games Studio. Ten tvoří Tereza Langová, studentka informatiky z FEL ČVUT, a tři podobně zaměření parťáci z matfyzu Jan Kutálek, Dan Juříček a Filip Barva. „Ale to, že jsme se vůbec poznali, je úplná náhoda. Já s Filipem jsme měli vývoj her jako volitelný předmět, ve kterém naše hra vyhrála první místo. Honza a Dan předmět absolvovali už dříve, ale rozhodli se vyzkoušet hry i z dalšího ročníku,“ popisuje pro CzechCrunch Tereza.
„Ještě vtipnější je, že to všechno skoro ani nenastalo,“ přidává se smíchem Dan. „Když jsme se měli po pandemické době psaní online prvně potkat naživo, já na schůzku úplně zapomněl, Honza zase Terezu s Filipem neznal a měl skoro vybitý telefon. Takže ti dva nás hledali a ptali se náhodných dvojic, jestli to zrovna nejsme my. Pár hodin to trvalo, ale našli jsme se,“ připomíná úsměvný, ale nakonec úspěšný zrod Cozy Games.
Od té doby tahle veselá parta tu více, tu méně pravidelně spolupracuje. Naposledy společnými silami stvořili pro herní speciál CzechCrunche příjemně návykovou hru Beak Quick, v níž s ptačím protagonistou utíkáte přes překážky. Tereza měla na starosti výtvarnou stránku hry a animace, Jan programování a generování herních úrovní, Dan audio design spolu s ovládáním, Filip pak zbývající disciplíny. Možná by vás napadlo, že dvouměsíční termín, který pro dokončení hry měli, byl velice šibeniční. Ale jak autoři říkají, Beak Quick vzniklo svižně a bez větších problémů.
„Vzhledem k našim předchozím zkušenostem pro nás nebylo udělat takovou hru příliš obtížné. Spíš jen některé části byly časově náročnější než jiné. Za mě to byla tvorba nových úrovní, jejich testování mezi kamarády a následné úpravy. To by se dalo opakovat ještě několikrát,“ říká Honza. Ony zmiňované zkušenosti tvůrci nabírali na takzvaných game jamech, zjednodušeně řečeno setkáních, na kterých studenti a začínající vývojáři v časovém limitu klidně jen pár hodin vytvoří menší, ale kompletní hru.