Data jedou. Český startup Dataddo rychle roste a ještě více ho nakopnou další miliony od fondu Ondřeje Tomka

Spoluzakladatelé Dataddo: Zdeněk Pecha, Petr Nemeth a Joel Thom

Foto: Dataddo

Kdo pracuje s daty, jede. Ještě před několika týdny mluvili zakladatelé tuzemského datového startupu Dataddo o svém rychlém růstu a plánech otevřít zkraje příštího roku velké investiční kolo přímo ve Spojených státech, kde se nachází pobočka i většina klientů firmy. V mezičase však došlo k malé změně a další finanční injekci získali už teď. I díky ní se má rychle rostoucí firma rozjet ještě víc.

Do Dataddo investoval jeden milion dolarů, v aktuálním přepočtu přibližně 22 milionů korun, fond Impulse Ventures, za kterým stojí miliardář Ondřej Tomek. Ten už do startupu investoval začátkem loňského roku, kdy jej podpořil částkou dva miliony dolarů, přibližně 45 milionů korun. Valuace firmy nyní dosáhla 22,5 milionu dolarů, tedy bezmála půl miliardy korun.

„Poprvé jsme do Dataddo investovali zhruba dva roky nazpět. Společnost rapidně roste a kromě silného rozvoje v oblasti výzkumu a vývoje nebo rozvoje služby po technické stránce rozvíjí také stejně silnou dynamikou své marketingové aktivity se zacílením na několik velkých zahraničních trhů,“ popisuje pro CzechCrunch Ondřej Tomek.

„Marketingové kampaně zatím ukázaly velmi dobré výsledky, a proto jsme se rozhodli zvýšit intenzitu marketingu a ještě vylepšit stávající strategie. Na to se hodí dát společnosti peníze, aby mohla své cílení marketingu testovat na větším objemu prostředků a neztrácet čas zbytečně čekáním, než si na to sami vydělají,“ doplňuje investor.

petr-nemeth-dataddo-min

Spoluzakladatel a ředitel Dataddo, Petr Nemeth

Foto: Dataddo

Dataddo, které jsme zařadili do výběru pětadvaceti tuzemských startupů, které se vyplatí sledovat, spoluzakládala v roce 2015 trojice Zdeněk Pecha, Petr Nemeth a Joel Thom. Se svým třicetičlenným týmem vyvíjejí platformu, která sbírá data z různých cloudových služeb a systémů, jež navzájem nedokážou komunikovat, a následně je integruje na jedno místo.

Pro svých více než dva tisíce klientů, včetně jmen jako Uber, L’Oreal nebo Epic Games, tak řeší problém roztříštěnosti dat, a navíc monitoruje datové toky, čímž předchází výpadkům nebo ztrátám datových setů. Většina klientů startupu se přitom nachází ve Spojených státech. Na rychlém růstu firmy se podepisuje globálně rostoucí zájem o podobná řešení, a tak Dataddo letos roste každý měsíc v průměru o 14,5 procenta a do prosince se chce v ročních opakujících se tržbách (ARR) dostat na úroveň jednoho milionu dolarů (22 milionů korun).

„Průběžné výsledky obchodních a zejména marketingových aktivit ukazují skvělou dynamiku a rychlou návratnost, proto většinu prostředků budeme investovat na posílení těchto aktivit,“ popisuje pro CzechCrunch šéf Dataddo Petr Nemeth další plány s tím, že startup i nadále počítá s otevřením velkého investičního kola a souvisejícím velkým náborem lidí začátkem příštího roku.

„Dataddo se může opravdu stát globálním lídrem v oblasti práce s daty, firma je od začátku skvěle řízena a má skvělý, technicky náročný produkt. Od začátku je navíc orientována globálně. Podle mě má šanci stát se velmi úspěšnou, mezinárodně uznávanou firmou operující po celém světě. Ale jsme ještě na začátku. V této branži nemá nikdo nikdy dopředu vyhráno. Nicméně já věřím, že za pár let bude Dataddo další z firem, na kterou budeme moci být v Česku hrdí,“ věští Ondřej Tomek.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.