Dáte si normální, nebo masový? Burger King bude v Rakousku přednostně nabízet rostlinná jídla
Experiment rakouského Burger Kingu otevírá novou kapitolu v rychlém občerstvení. Masové varianty oblíbených jídel tady totiž přestaly hrát prim.
Řetězec Burger King pokračuje ve své bezmasé obrodě. Nabídka v pobočkách po celém světě se v posledních letech rozšířila o vegetariánské alternativy, v Rakousku se ale nyní vedení královského rychlého občerstvení rozhodlo k něčemu naprosto bezprecedentnímu. Když totiž zákazník přijde a objedná si hamburger, automaticky dostane bezmasou verzi. Pokud zatouží po živočišném proteinu, bude muset upřesnit, že chce dostat „tu druhou variantu“, tedy s masem.
Fastfoodový gigant rakouským zákazníkům naznačil, jak bude stravování v jeho pobočkách vypadat, v experimentu ve vídeňské pobočce u stanice Margaretengürtel. Šlo totiž o první provozovnu, kde byli strávníci konfrontování s novátorským uvažováním. Pobočka se stala také dějištěm krátkého filmu, kterým 12. června Burger King v Rakousku odstartoval bezmasou kampaň.
„Dáte si normální, nebo masový?“ ptá se zaměstnanec fastfoodu zákazníka, když přijde k pultu a objedná si burger. Reakce jsou různorodé. Někteří přijímají nečekanou otázku s nadšením, jiní reagují pobouřeně. „Chci prostě normální Whopper s masem,“ rozčiluje se s příměsí sprostých slov ve filmu muž, který si nechce život komplikovat zbytečnými filozofickými otázkami. Obzvlášť když si přišel prostě jenom pro hamburger.
Jenže co je vlastně normální, ptají se v Burger Kingu? A právě touto otázkou se snaží známý fastfoodový řetězec změnit uvažování nad tím, jak by měla vypadat budoucnost stravování. Nová kampaň nese název Masová varianta. A právě masový hamburger v ní Burger King staví na vedlejší kolej. Naopak z vegetariánských alternativ, které byly dosud vnímány jen jako doplněk stávajících nabídek, vytváří hlavního aktéra.
„V Burger Kingu už maso nevnímáme jako samozřejmost. Zákazníci, kteří si chtějí užít rostlinné varianty hamburgerů Whopper a dalších z naší nabídky, budou mít téměř stejné možnosti jako ti, kdo preferují jejich tradiční pojetí s masem,“ vysvětluje Jan-Christoph Küster, vedoucí marketingu společnosti TQSR Group, která má na starosti komunikaci rakouských poboček společnosti.
A dodává, že Burger King tímto experimentem dává najevo, že alternativy masa jsou vizí budoucnosti fastfoodového průmyslu. „Maso už není pro každého přirozeností. Právě provokativní otázkou ‚Normální, nebo s masem?‘ chceme ukázat, že zákazníky i jejich potřeby bereme vážně,“ dodává Küster.