Deadpool & Wolverine je obří hit. Spíš než svěží vítr ale ukazuje, že Marvel funguje stále stejně
Novinka Marvelu má za sebou jeden z nejúspěšnějších víkendů všech dob. Podařilo se jí to díky sázce na ověřené metody. Historii píše i V hlavě 2.
Marvel se rozhodl změnit strategii – šéf jeho mateřské společnosti Disney Bob Iger přiznal, že to přehnali s počtem vydávaných filmů, klesla jejich kvalita a divákům chyběla motivace jít na ně do kina. Letos tak dříve konzistentně úspěšné studio do kin vyslalo jediný film. A ten funguje. Novinka Deadpool & Wolverine má za sebou obrovsky úspěšný premiérový víkend a Disney má nakročeno k tomu, aby ovládlo nejen filmové léto, ale celý letošní rok.
V zásadě se mu to už ostatně podařilo. Nejvýdělečnějším snímek roku je zatím totiž V hlavě 2 od Pixaru a je velice nepravděpodobné, že ještě najde dostatečně silnou konkurenci. Příběh o mentálním životě dospívající dívky nedávno překročil hranici 1,5 miliardy dolarů v příjmech (přes 35 miliard korun). Stal se díky tomu nejúspěšnějším animovaným titulem všech dob, když překonal Ledové království 2 s 1,45 miliardy dolarů. Zároveň má dvanácté nejvyšší příjmy obecně, dost možná ale vystoupá výše.
Asi jeden a půl měsíce po premiéře V hlavě 2 si Disney, jehož projektům se poslední dobou tolik nedařilo, na konto připisuje další triumf. Od Deadpoola & Wolverina se očekávalo mnoho – obě titulní postavy se v něm poprvé představují v rámci univerza Marvelu, druhá z nich se navíc vrací ze záhrobí. Vzhledem k tomu analytici předvídali, že novinka za první víkend v amerických kinech vydělá kolem 160 milionů dolarů (3,7 miliardy korun). Pletli se.
Skutečné číslo se vyšplhalo až na 205 milionů dolarů (4,8 miliardy korun). To představuje nejlepší první víkend letošního roku a osmý nejsilnější debut všech dob. Pokud budeme počítat jen filmy s přístupností od 15 let (R v americkém systému), je vůbec nejlepší. Deadpoolovi teď na tomto žebříčku patří první tři příčky – druhá patří snímku Deadpool 2 a třetí prvnímu dobrodružství obhroublého superhrdiny v červeném.
Premiérové příjmy ze zemí mimo Severní Ameriku jsou stejně skvělé. Novinka ve světě prodala lístky za 233 milionů dolarů (5,5 miliardy korun) a celkově se tak těší debutu se 438 miliony dolarů (10,3 miliardy korun). Za pouhé tři dny se stal šestým nejvýdělečnějším filmem letošního roku. Bude nejspíš jen otázkou pár týdnů, než se vyhoupne na druhou pozici a pravděpodobně může počítat i s překročením miliardové hranice.