Druhá generace prvního elektromobilu z Česka. Hyundai ukázal podobu nové Kony

Kona byla první elektromobilem vyráběným na našem území. Nyní se odhalila jeho další generace, která sází na minimalismus a futuristické křivky.

kona2

Foto: Hyundai

Nová Kona zaujme především futuristickým vzhledem

První generaci jihokorejského crossoveru Kona můžete bez větších problémů spatřit i na českých silnicích. Oblíbený vůz se ale nyní dostal do další vývojové fáze a chystá se hned v několika nových podobách. Elektrická, hybridní i spalovací varianta se od sebe totiž budou lišit nejen technikou, ale i designem.

Kona přišla v roce 2017 a jednalo se o jednu z prvních vlaštovek, které se mohly pochlubit novým designovým jazykem, jímž začala automobilka Hyundai na své zákazníky promlouvat. Její elektrická verze se navíc stala vůbec prvním elektromobilem, který se vyráběl na našem území. A jinak tomu nebude ani u elektrické verze novější generace. I ta bude vznikat v Nošovicích.

Právě elektrickou verzí Hyundai celý vývoj druhé generace Kony odstartoval, což je nezvyklý postup. Teprve z ní pak byly odvozovány verze vybavení plug-in s hybridním a konvenčním pohonem, které budou vyráběny doma v Jižní Koreji.

Jednotlivé varianty od sebe bude možné rozeznat díky specifickému vzhledu každé z nich. Ten je čistý a pracuje s jasnými liniemi. Nejlépe to demonstruje přední světelná lišta, která nahrazuje klasické světlomety a táhne se od jednoho blatníku k druhému. K osvětlování prostoru před sebou využívá parametrické pixely, které v případě elektrického modelu doplňují také některé pixelové grafické detaily na masce, ale i na zadní partii vozu.

kona1

Foto: Hyundai

Tři verze a vždy trochu jiný design

Tyto detaily chybí verzi vybavené spalovací jednotkou, kterou Hyundai prozatím blíže nepředstavil – stejně jako všechny ostatní technické parametry dalších verzí. Spalovací varianta však dostane černé lemování podběhů a jinak budou vypadat i nárazníky.

Kdo zvolí výbavu N Line inspirovanou motosportem, dostane Konu s černou střechou, spoilerem i agresivnější přídí. Kdo by ovšem chtěl Konu v ostré verzi N, která byla dostupná u předchozí generace, má smůlu. S touto specifikací Hyundai končí.

Všechny tři modely sdílejí stejnou architekturu. A jak je dobrým zvykem i Kona mezigeneračně povyrostla. A to celkem razantně. Oproti předchozí generaci je o 15 centimetrů delší, o dalších pár centimetrů je širší a zvětšil se i rozvor náprav. Novinka se tak vymaňuje za zaběhnuté kategorie kompaktních crossoverů a míří k o něco mohutnějším příbuzným z řad klasických SUV.

Poslední odhalené informace se týkají vnitřního prostoru, ve kterém se objevuje přepracovaný displej infotainmentu o velikosti 12,3 palce, na který volně navazuje v rámci jediného rámečku také digitální přístrojový panel.

Netradičním prvkem je pak volič převodovky, který našel své místo za volantem. Více by měl Hyundai prozradit v příštích měsících, kdy odhalí cenu a také prozradí, kdy bude novinka uvedena na trh.