E-commerce klesá, ale slovenský GymBeam hlásí rekord. Loni utržil přes 2,5 miliardy korun

E-shop se zaměřením na fitness produkty, který obsluhuje dva miliony zákazníků na patnácti trzích, hlásí úspěšný loňský rok. Rekordy překonal také v Česku.

Peter BrejčákPeter Brejčák

gymbeam-2022_094_dalibor-cicman-min

Foto: GymBeam

Dalibor Cicman, ředitel e-shopu GymBeam

0Zobrazit komentáře

Tržby ve výši 2,5 miliardy korun zní působivě, o to větší pomyslný milník jde ale v přepočtu na eura. Právě magickou hranici 100 milionů eur se svými prodeji v loňském roce pokořil původem slovenský e-shop GymBeam, který se specializuje na produkty ze světa fitness. Překonal tak i svá vlastní očekávání.

„Je skvělé, co jsme jako firma loni a také v předchozích letech dokázali. Navzdory mezinárodní politické situaci, rostoucím cenám i náročným okolnostem na trhu se nám dlouhodobě daří profitabilně růst a překonávat vlastní plány. Jsem nesmírně hrdý na všechny kolegy – bez jejich tvrdé práce by nic z toho nebylo možné,“ říká Dalibor Cicman, který GymBeam zakládal v roce 2014 a od té doby firmu vede z pozice ředitele.

Zatímco v roce 2020 dosáhl e-shop tržeb okolo tři čtvrtě miliardy korun, předloni rostl na úrovni asi 50 procent – a podle tehdejšího přepočtu utržil přes 1,3 miliardy. Loni dokázal tempo růstu navýšit na 67 procent a celkem se jeho tržby ustálily na 105 milionech eur, aktuálně něco málo přes 2,5 miliardy korun. Původně přitom GymBeam očekával tržby 94 milionů eur (2,26 miliardy korun).

Značné posílení byznysu přitom e-shop hlásí také v Česku, kde v minulém roce utržil 575 milionů korun, což znamená meziroční nárůst o 64 procent. Vzhledem k tomu, že tuzemská e-commerce v roce 2022 zaznamenala propad prodaných objemů o 12 procent, jde v případě GymBeamu o nezvykle silný růst.

Loňský rok e-shopu v Česku přinesl mnohá poprvé – běžela zde první televizní kampaň, v létě otevřel brány vůbec prvního GymBeam Fitness Hubu v pražském Karlíně a také uvedl na trh vlastní herní značku Xbeam. V srpnu pak expandoval do Itálie a během roku se zaměřil i na podporu B2B segmentu, díky čemuž jsou jeho produkty dostupné v sítích Pilulka, Dr. Max nebo Decathlon.

banner-do-clanku-2360×1180-1

Přečtěte si takéJak proplout krizí: Je tady další event na téma e-commerceE-commerce je v krizi. Jak ji přežít? Poradí Dvořáková z CZC, Mates z Econea a ex-šéf Mall Group

„GymBeam má do roku 2023 velké plány spojené s dalším růstem. Asi největší výzvou bude automatizace skladů, procesů a některých projektů. V produktové rovině se pak firma chystá přicházet s novinkami, jež budou reagovat na poptávku trhu. Rozhodně nechceme usnout na vavřínech, ale naopak se dál rozvíjet na všech našich trzích,“ doplňuje Cicman.

GymBeam celkem působí na patnácti trzích zejména ve střední a východní Evropě, kde obsluhuje dva miliony zákazníků a zaměstnává celkem 355 lidí. Zaměřuje se na prodej výživy pro sport a zdraví, zdravých potravin, sportovního oblečení a příslušenství, v portfoliu nabízí více než 120 značek a tisíce produktů. Velkou část tržeb firmy tvoří vlastní výroba pod značkami GymBeam, VanaVita, BeastPink, Strix a Xbeam.