E-shop Billy je k dispozici už milionu domácností, do konce roku chce přidat dalších 300 tisíc
Billa rozšiřuje svoji regionální působnost a nákupy dováží už 180 minut od objednání. Představila i novou identitu e-shopu.
Pilotní provoz spustil e-shop potravinářského řetězce Billa loni v březnu, naplno se rozběhl v září a nyní hlásí překonání několika zásadních milníků. Pokořil hranici třiceti tisíc pravidelných zákazníků a uskutečněných 150 tisíc nákupů, přičemž díky regionální expanzi si nákup může objednat jeden milion domácností po republice. K tomu Billa představila novou mobilní aplikaci i změnu své vizuální identity.
„Naplňujeme krok za krokem naše cíle a úspěch našeho e-shopu naplnil naše očekávání,“ pochvaluje si Marek Doležal, jenž do pozice generálního ředitele české Billy nastoupil v letošním březnu, předtím seděl na stejné židli v slovenské Bille. Na nové pozici má ambiciózní plány.
„Do konce roku 2025 máme ambici mít plně automatizované sklady a v kombinaci se službou click&collect nabídnout naše služby zákazníkům po celé České republice,“ pokračuje Doležal. I na online trhu má přitom značnou konkurenci – jedničkou na něm je Rohlík následovaný Tescem a Košíkem. Podle žebříčku CzechCrunche všechny tři firmy patří mezi deset největších e-shopů v zemi a jejich tržby se na internetu pohybují v miliardách korun.
Pro zásobování objednávek z e-shopu aktuálně Billa využívá dva sklady v Praze a v Brně s celkovou plochou přes třináct tisíc metrů čtverečních. Aktuálně tak obsluhuje jeden milion domácností, nově jde například o Mělník, Kralupy nad Vltavou, Kladno, Vyškov a okres Brno-venkov. V průběhu května pak přibydou rozvozové lokality Beroun, Příbram, Kolín a Benešov.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Do konce roku plánujeme, že si naše produkty bude moct objednat online až domů dalších takřka 300 tisíc domácností,“ doplňuje vedoucí e-commerce oddělení Petr Toupal s tím, že zákazníci mohou mít nákup doma už 180 minut od objednání, a to jak z e-shopu, tak z nové mobilní aplikace.
E-shop Billy nabízí přes deset tisíc produktů, z nichž asi 750 řetězec má výhradně online. Mezi nejžádanější produkty kromě běžných potravin jako pečivo patří prý privátní značky Billa, Clever, Billa Premium, Bon Via nebo Česká farma. V rámci sekce Šetříme jídlem pak mohou zákazníci ušetřit a zapojit se boje proti plýtvání, když nakoupí produkty s blížící se dobou expirace.
V rámci proměny vizuálního stylu a jazyka Billa nyní mění vzhled i v digitálním světě, a tedy i ve svém e-shopu. Cílem je přehlednější a intuitivnější prostředí nabízející zákazníkovi jednoduché a rychlé nakupování. Tento přístup se promítá do nové barevnosti e-shopu a jeho uspořádání jak na webu, tak v nové aplikaci.