Elektromobily Tesla dostávají české ceny. Češi už mohou snadno nakupovat nejlevnější Model 3 i Modely S a X

tesla-modely

Foto: Tesla

Trojice elektromobilů od Tesly nově má i české ceny

0Zobrazit komentáře

Příchod kalifornské automobilky do České republiky byl poměrně dlouhým procesem, ovšem všichni příznivci elektroktromobilů s logem T na přídi se konečně dočkali. Tesla dnes oficiálně otevírá svou první prodejnu u nás a zároveň spustila konfigurátor svých vozů, který je optimalizovaný pro české zákazníky. A to znamená, že vozy Tesla dostaly české cenovky.

V případě zájmu o nový vůz Tesla z oficiální produkce bylo pro našince nejlepší navštívit německou, potažmo rakouskou mutaci stránek Tesly, kde nalezl cizojazyčný konfigurátor v cizí měně. V případě zájmu pak bylo nutné nasednout do vozu a zajet do některé z nejbližších prodejen v těchto zemích. Například do Vídně, kde sice mají zaměstnance hovořícího česky, ovšem jet třeba jen na prohlídku vozu takovou dálku, nebylo příliš komfortní.

Až do letošního dubna to samé platilo také pro servis elektromobilů Tesla, než se v Praze otevřelo první oficiální servisní středisko kalifornské automobilky. Vozy zde byly opravovány, nikoliv však vystavovány a prodávány. Indicií k tomu, že Tesla brzy v Česku otevře i svůj první showroom, však bylo mnoho a očekávání se naplnila během tohoto týdne, kdy Tesla oficiálně oznámila spuštění provozu prodejny v Praze.

teslapraha-1640×872

Foto: Tesla

Jedna z oficiálních prodejen automobilky Tesla

Její slavnostní otevření proběhne dnes a návštěvníci si tak budou moci konečně prohlédnout vozy Tesla v showroomu, aniž by museli přejíždět hranice. Pokud vás prohlídka takových vozů láká, ale v nejbližších dnech si do prodejny cestu nenajdete, nemusíte zoufat. Tesla spolu s prodejnou otevřela také oficiální českou verzi konfigurátoru svých vozů, který vám poskytne alespoň ty nejzákladnější informace o vozech automobilky a případně zprostředkuje i jejich nákup.

Pokud se podíváme například na oblíbený Model 3, pak nám konfigurátor nabízí tři verze. Model Standard Range Plus za 1 199 200 korun s dojezdem 409 kilometrů dle WLTP, maximální rychlost 225 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 5,6 sekundy. Dále model Long Range, který má oproti standardní verzi přibližně o 150 kilometrů delší dojezd, vyšší maximální rychlost, zrychlení a také vyšší cenovku o 226 tisíc korun.

Vrchol nabídky Modelu 3 představuje verze Performance s cenovkou 1 611 200 korun, která nabízí dojezd 530 kilometrů, maximální rychlost 261 km/h a zrychlení z 0 na 100 za 3,4 sekundy.

tesla-model-3-czech-configurator

Tesla Model 3 poprvé dostal české ceny

K vozu jsou vždy přidány české popisky technických specifikací elektromobilu, popis interiéru a příplatkových doplňků. Mezi ty nejzajímavější zcela jistě patří schopnost plně autonomního řízení, které vám do vozu přidá Full Self Driving počítač. Ten se do budoucna postará o plně autonomní schopnosti vašeho nového vozu. Cena tohoto doplňku je v případě Modelu 3, Modelu S a Modelu X totožná, a to 171 tisíc korun.

Stejně jako u Modelu 3 i Modely S a X jsou nabízeny ve více variantách. V případě elektrického SUV Model X jsou to varianty Long Range za 2 458 200 korun a výkonnější verze Performance za 2 926 200 korun. A stejné varianty jsou k mání také u Modelu S, Long Range verze je nabízena na 2 271 200 korun a verze Performance za 2 739 200 korun.

Veškeré modely lze pořídit i na úvěr a odhadovaný čas zahájení dodávek verzí všech modelů je začátek příštího roku. V rámci konfigurátoru můžete vybraný automobil i objednat a také jej lze rovnou zaplatit buď platební kartou, nebo bankovním převodem. V ceně je přitom zahrnut i poplatek za dodání vozidla a dokumentaci ve výši 25 500 korun.

tesla-model-x-czech-configurator

Tesla Model X poprvé dostal české ceny

Český vs. německý konfigurátor

Pojďme se nyní podívat, jaké jsou odlišnosti nabídky totožného Modelu 3 ve stejné výbavě Standard Range Plus v rámci českého a doposud nejčastěji používaného německého konfigurátoru. Kromě rozdílné jazykové mutace nám v německém konfigurátoru nad vozem visí modrý vykřičník s informací, že jednotlivci, nadace, společnosti, sdružení a další mají nárok na financování vozu až ve výši 4 tisíc eur (přibližně 100 tisíc korun) v rámci tzv. Umweltbonusu, tedy bonusu ochrany životního prostředí. Polovina této dotace je v Německu odečítána přímo z ceny vozu a druhá je pak vyplácena vládou.

surfaceduo-9

Přečtěte si takéTak ještě jednou. Microsoft se vrací na trh se smartphony a ukazuje skládací telefon se dvěma displejiTak ještě jednou. Microsoft se vrací na trh se smartphony a ukazuje skládací telefon se dvěma displeji

U českého Modelu 3 však bohužel žádný takový vykřičník nenajdeme a vystačit si musíme jen s informací, že v České republice jsou elektromobily osvobozeny od silniční daně. Na rozdíl od některých jiných zemí zatím v České republice celoplošný plán na daňovou či jinou úlevu při nákupu elektrických vozidel není.

tesla-model-s-czech-configurator

Tesla Model S poprvé dostal české ceny

Postoupíme-li až k samotné platbě, a tedy finální cenovce, pak za český Model 3 Standard Range Plus v základní výbavě bez přidaných doplňků zaplatíme 1 199 200 korun. Za totožný německý vůz zaplatíme 44 370 eur, v přepočtu tedy 1 143 000 korun.

Tesla hlásí čtvrtletí plné nadějí

Otevření české prodejny a spuštění českého konfigurátoru by mohlo být dalším pozitivním impulsem pro čísla Tesly, která po posledním čtvrtletí vypadají celkem optimisticky. Automobilka, která je na trhu již od roku 2003, měla za celou dobu své existence jen málo čtvrtletí, ve kterých by se jí podařilo dostat do černých čísel. Zlom měl přinést dostupný kompakt Model 3, ovšem s ním se Tesle dařilo v posledních dvou čtvrtletí minulého roku, ale rok 2019 přinesl opět propady a trápení.

voom-helicopter

Přečtěte si takéFuturistické drony zatím musí počkat. Alternativní letecké dopravě ve městech vládnou helikoptéryFuturistické drony zatím musí počkat. Alternativní letecké dopravě ve městech vládnou helikoptéry

Jenže karta se dost možná zase obrací, jak naznačují výsledky za třetí čtvrtletí. Automobilce se v něm podařilo dodat 97 tisíc nových vozů, což je nárůst přibližně o 2 % ve srovnání s předchozím čtvrtletím. Tesla zároveň přitopila i pod svým výrobním kotlem, který ve třetím kvartálu vychrlil o 10 % více vozů v celkovém počtu 96 tisíc kusů, a společnost navíc uvádí, že do nového kvartálu vstupuje s rekordním počtem objednávek.

tesla-Model 3 Performance – Red Front Motion – SF Skyline

Foto: Tesla

Tesla Model 3

Tyto zprávy vlévají novou sílu do žil celé společnosti i Elonu Muskovi, který okamžitě informoval své zaměstnance o šancích automobilky vyprodukovat během posledního čtvrtletí tohoto roku více než 100 tisíc kusů vozů. Tím by se naplnily jeho předpovědi, že Tesla v tomto roce vyprodukuje 360 až 400 tisíc kusů automobilů. Splnit tyto cíle však nebude jednoduché.

Lví podíl na těchto číslech má Model 3, kterého se za poslední kvartál dodalo 76 600 kusů. Problémem pro Teslu jsou jeho dva starší kolegové, Model S a Model X, kterých automobilka dodala necelých 18 tisíc kusů, což je lehký propad a jeden z možných důvodů, proč jsou analytici skeptičtí, že by Tesla vykázala v tomto čtvrtletí zisk. Navíc se tyto zprávy nijak pozitivně neprojevily ani u akcií, které klesly o 4 %. A to i proto, že původní očekávaní analytiků byla ještě o něco vyšší.