Facebook přestává pro cílení reklam umožňovat využití dat třetích stran
Facebook se v posledních týdnech snaží naplno dostat ze svého skandálu ohledně poskytnutí dat o uživatelích společnosti Cambridge Analytica, která je měla využít například k ovlivnění amerických prezidentských voleb. V souvislosti s tím vydal omluvné prohlášení, dočasně pozastavil představení svého chytrého domácího reproduktoru a čelil hnutí pro mazání účtů z Facebooku, které využil například Elon Musk ke smazání facebookových profilů Tesly či SpaceX. Nyní jde ale Facebook ještě o něco dále.
V rámci své reklamní platformy, ve které je možné mimo dat samotného Facebooku i napojení na data třetích stran, americký gigant právě tuto funkci odstraňuje a bude k reklamním účelům nabízet pouze svá data. S daty třetích stran bylo možné pro lepší zacílení využít například informace z různých dotazníků, veřejných záznamů, věrnostních karet v obchodech nebo zájmu o nákup auta či domu.
Program, který běžel takřka 5 let, byl pro určitý typ inzerentů velmi užitečný, protože jim ve výsledku dovolil dostat se k hodně specifickým skupinám zákazníků a zvýšit tak potenciální konverzi. Facebook ale tvrdí, že většina zadavatelů reklamy stejně využívá přímo jeho data a že to tak většinu z nich žádným způsobem neovlivní. Ti, kteří ale chtějí využívat další data, mimo těch od Facebooku, mohou použít vlastní zdroj.
Mimo těchto změn se také největší sociální síť světa zaměřila na usnadnění přístupu k nastavení soukromí, které dostalo nový design a jasnější popis, na co by se měl uživatel zaměřit. Zároveň začne více hlídat, jaká data jsou odesílána aplikacím třetích stran, umožní smazání jakýchkoliv nasbíraných osobních údajů v přehledném rozhraní, od fotografií, přes příspěvky a komentáře, až po údaje o vlastní osobě. Těmito kroky chce Facebook získat zpět ztracenou důvěru svých uživatelů.
Foto: Facebook