Fotbalová Barcelona poprvé umístila na své dresy logo umělce. Oslavovala milník rappera Drakea

Během nedělního El Clásica se na dresech Katalánců objevila sova, symbol jednoho z nejslavnějších rapperů. Může za to i Spotify, které klub sponzoruje.

Filip HouskaFilip Houska

drake-barcelona_1

Foto: FC Barcelona / Foto: The Come Up Show/Flickr

Na dresech fotbalové Barcelony se objevila sova, symbol rappera Drakea

0Zobrazit komentáře

První věhlasné El Clásico letošní sezóny bylo znovu něčím speciálním – a nešlo ani tak o výsledek nebo samotný průběh utkání. Fotbalový zápas mezi odvěkými rivaly, Realem Madrid a Barcelonou, byl jiný v tom, co měli hráči katalánského velkoklubu na svých dresech. Díky spolupráci se Spotify totiž vedení týmu popustilo uzdu fantazie a doprostřed triček umístilo logo Drakea, jednoho z nejslavnějších rapperů současnosti. Po utkání ovšem hudebník radostí tolik neskákal.

Fotbalová Barcelona v posledních měsících nezažívá zrovna nejstabilnější období. Hlavním problémem jsou dluhy, které její vedení nasekalo. I přesto se chce ale udržet na evropském vrcholu, s čímž se pojí i nakupování špičkových hráčů, kteří nestojí zrovna málo. A aby si je vedení klubu mohlo dovolit (a zároveň platit ty stávající), rozprodává například své divize, což může mít velmi nejistý dopad na budoucí vývoj společnosti.

Finanční vzpruhou pro zadlužené Blaugranas, jak se barcelonským říká, se ovšem stala velká a na fotbalový svět nečekaná smlouva se švédskou streamovací službou Spotify, která byla podepsána letos v březnu. V ten moment totiž Barça dostala nového hlavního sponzora, který si vyhrazuje právo na používání svého loga uprostřed dresů. Vedle toho musela také nechat přejmenovat svůj ikonický stadion.

Zapojení Spotify do barcelonského dění ovšem přináší i záblesky kreativní spolupráce, která evropskému fotbalu jen a jen prospěje. Švédská firma, provozující největší službu pro streamování hudby na světě, se s vedením katalánského celku například dohodla na tom, že při příležitosti prvního letošního zápasu s Realem Madrid, jenž bývá vždy ostře sledovaný, změní logo na dresech. Byl totiž čas na menší oslavy.

gfgdfgdf

Foto: FC Barcelona

Číslo 50, které měli hráči na dresech během rozcvičky, oslavuje Drakeův milník

Do hlavní role byl umístěn Drake, jeden z největších rapperů dnešní doby, který nedávno na Spotify pokořil hranici 50 miliard poslechů svých písniček. A aby streamovací síť tento historický okamžik připomenula, na dresech barcelonských hráčů, které byly určené pro nedělní El Clásico, nahradilo své logo za Drakeův symbol v podobě jednoduše provedené sovy. Tu mimo jiné používá i pro svůj label OVO Sound.

„Drake svými singly láme rekordy, je na prvním místě předních světových hitparád a během své kariéry získal více než 275 ocenění, včetně čtyř prestižních cen Grammy. Navíc už v minulosti nám projevil náklonnost tím, že nosil náš dres,“ píše Barça na svém webu a dodává, že se tento milník oslavoval i během předzápasové rozcvičky, kdy měli hráči speciální verzi dresu s číslem 50 na zádech.

„Poprvé v naší historii nahrazujeme jméno našeho hlavního partnera na přední straně dresu mezinárodně uznávaným umělcem, kterým je Drake. Tato iniciativa ukazuje, že máme potenciál stát se jedinečnou platformou nabízející zážitky, které nám pomohou přiblížit se našim fanouškům a zároveň oslovit nové publikum po celém světě,“ řekl Juli Guiu, viceprezident Barcelony pro marketing.

Se speciálním dresem, který naneštěstí pro fanoušky Barcelony není určen pro komerční prodej, se pak samotný Drake vyfotil i na svém Instagramu. A mimo jiné zveřejnil fotku, na které ukázal, že dokáže být i vášnivým sázkařem – vsadil si totiž na výhru barcelonských a na stejném tiketu měl i vítězství londýnského Arsenalu proti Leeds United. Štěstí ve hře ale evidentně neměl. Fotku poté smazal.

Zatímco Arsenal si na půdě Leedsu zajistil hubené vítězství 1:0, Katalánci s takzvaným Bílým baletem prohráli 1:3. Tiket tak slavnému kanadskému rapperovi nevyšel a přišel o slušných 800 tisíc dolarů (necelých 20 milionů korun), za které tiket podal. Že by to pro něj ale byla velká rána, se samozřejmě říct nedá. Jeho jmění se pohybuje okolo 250 milionů dolarů (6,2 miliardy korun) a ročně si přijde až na 70 milionů dolarů (1,7 miliardy korun).

Na celé věci je zajímavý i fakt, že kdykoliv Drake vyjádří svou podporu některému ze sportovců nebo týmů, tak prohraje, respektive prohrají. Jak trefně podotýká server iSport.cz, jde o takzvanou Drakeovou kletbu. První obětí se stal v roce 2019 Paul Pogba s Manchesterem United, poté Laywin Kurzawa s pařížským PSG nebo zápasník Connor McGregor, jenž prohrál titulový zápas v UFC s Khabibem Nurmagomedovem.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený champagnepapi (@champagnepapi)

Načítám formulář...

Diskuze (0)

Novinka

Anonym