Fotbalová Zbrojovka má znovu nového majitele. Stavět na nohy ji budou investoři kolem vlivného právníka

Roky nejistoty a výsledkové i ekonomické krize má ve Zbrojovce Brno utnout nový majitel. Je jím skupina Jaroslava Havla a Jana Mynáře.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

zbrojovka

Foto: CzechCrunch

Jaroslav Havel a Jan Mynář, partneři skupiny OneCap

0Zobrazit komentáře

Majetková budoucnost Zbrojovky Brno je rozřešena. Devadesátiprocentní podíl v moravském fotbalovém klubu, který se poslední roky zmítal ve sportovní i ekonomické krizi, koupila investiční skupina OneCap. Uskupení kolem vlivného právníka Jaroslava Havla a jeho byznysového parťáka Jana Mynáře se ve Zbrojovce angažuje několik posledních měsíců, když skomírající klub ve spolupráci s Regionální hospodářskou komorou Brno (RHKB) převzali od předchozího vlastníka Václava Bartoňka. OneCap dosud působil jako generální partner klubu, který měl na starosti také jeho řízení. Nyní nabyl i majoritní vlastnický podíl. Cenu za převod akcií ani jedna ze stran nezveřejnila.

„Jsme velice rádi, že naše dosavadní spolupráce s RHKB na obě strany funguje. Dohodli jsme se proto, že zásadním způsobem posílíme naši pozici v klubu a staneme se jeho 90% vlastníky. Bereme to jako velký závazek. Nyní je před námi náročná cesta budování klubu jak po sportovní, tak obchodní stránce. V tuto chvíli se soustředíme na nejbližší přestupové období, které vnímáme jako zásadní krok na cestě k příštím úspěchům klubu,“ uvedl Jan Mynář, investor a partner OneCapu, který zároveň zastává pozici generálního manažera FC Zbrojovka Brno.

Už v září hovořil Jan Mynář o tom, že má OneCap s Regionální hospodářskou komorou, která byla dlouhodobým minoritním akcionářem klubu, předběžnou dohodu o majetkovém vstupu. Tehdy na své první oficiální tiskové konferenci po nástupu do funkce generálního ředitele představoval plány, jaké s tradičním fotbalovým klubem z druhého největšího českého města má.

„Máme předběžnou dohodu o tom, že budeme mít možnost domluvit se na vstupu do Zbrojovky napřímo, pokud se splní primárně z naší strany všechny smluvené věci, až už po finanční nebo sportovní stránce,“ uváděl tehdy bez větších podrobností Jan Mynář. Teď už je v tomto ohledu rozhodnuto.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Společnost OneCap beze zbytku splnila vše, na čem byla smluvně dohodnuta s RHKB. Uvažování a zejména konkrétní kroky OneCap v souvislosti s restartem FC Zbrojovka Brno jsou systémové a kompaktní, a to počínaje budováním rozsáhlého Tréninkového centra mládeže a perspektivního kádru A-týmu a konče plánovanou výstavbou nového stadionu. RHKB proto postupuje 90 procent akcií společnosti OneCap a vrací se k držení pěti procent,“ uvedl k nejnovější transakci Čeněk Absolon, ředitel RHKB, s tím, že misí komory nadále zůstává budování komunity kolem klubu a vyjednávání s politickou reprezentací a podnikatelskou veřejností ve věci budování infrastruktury.

Společnost One Capital Partners, respektive OneCap, je relativně novým investičním uskupením trojice partnerů Jana Mynáře, zakladatelky skupiny Verdi Capital Kateřiny Zychové a vlivného právníka a zakladatele advokátní kanceláře Havel & Partners Jaroslava Havla. „Naším cílem je odhalovat skrytou hodnotu v unikátních situacích a nerovnoměrných příležitostech, které ostatní často přehlížejí. Specializujeme se na komplexní obchody – problémová aktiva, odvětvové změny a vysoce rizikové scénáře,“ uvádí OneCap na svém webu.

Hlavní tváří v rámci Zbrojovky je za OneCap zmíněný Jan Mynář, který během své kariéry například více než sedm let řídil skupinu BHM miliardáře Tomáše Krska, přes šest let se angažoval v řízení velké projekční, výrobní a inženýrské skupiny Block a je také spolumajitelem třinecké realitně-investiční skupiny BO! holding, která letos ve spolupráci se Simonou Otavovou převzala realitku Lexxus Norton. V roli generálního ředitele se aktuálně věnuje stavění nového vedení fotbalové Zbrojovky. Do pozice sportovního ředitele již byl například jmenován bývalý reprezentant Martin Jiránek a posilovat by se měla také další oddělení.

Nový majoritní vlastník přichází podle svého vyjádření vůči klubu s dlouhodobým závazkem. „Máme jasně definované plány na následujících pět let. Naším cílem je opět vybudovat ze Zbrojovky silnou značku na jižní Moravě, která bude konkurenceschopná nejen v české nejvyšší soutěži,“ uvedl Jaroslav Havel, investor a partner OneCap, která je zároveň spoluzakladatelem a hlavní tváří jedné z největších právních kanceláří v Česku Havel & Partners. Aktuálně se Zbrojovka Brno nachází až na čtrnáctém místě druholigové tabulky a na přední příčky zajišťující baráž o postup do první ligy jí aktuálně schází dvanáct bodů.

Podrobnosti připravujeme.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

LEGO se spojilo s F1. Před Velkou cenou Las Vegas uvádí skvosty pro fanoušky formulí

Dánská firma odhalila spoustu nových závodních setů, pro které se spojila s formulí 1. A kdy jindy na ně nalákat než před Velkou cenou Las Vegas.

Filip HouskaFilip Houska

f1lego

Foto: LEGO

Monoposty z edice Speed Champions

0Zobrazit komentáře

Letošní sezóna F1 se pomalu chýlí ke konci a na piloty i fanoušky čekají už jen tři Velké ceny včetně té v americkém Las Vegas, která může rozhodnout o vítězství nezastavitelného Maxe Verstappena v celém seriálu. Nedělní závod ve městě hříchů ale není jen o sportovních výkonech, těsně před jeho startem se do hry ve velké parádě zapojilo LEGO, které odhalilo nové oficiální kolekce stavebnic. A že jich je.

LEGO už na začátku roku oznámilo, že navázalo kreativní strategické partnerství s formulí 1, nejvýraznějším jménem na globálním závodním poli, dosud ale přesně neřeklo, co bude jeho součástí. Stejně tak jako v případě očekávané spolupráce s Nike, kde také mlčí, a proto CzechCrunch přinutilo, aby si stavebnice obou lovebrandů vysnil skrze umělou inteligenci. V kontextu F1 se ale situace změnila.

Před startem Velké ceny Las Vegas, která díky prosvětlenému městskému zázemí a velkolepému loňskému návratu do F1 patří k těm nejatraktivnějším zastávkám seriálu, odhalil plejádu nových krabic, z jejichž obsahu si postavíte hned několik závodních reálií, především pak monopostů jednotlivých stájí.

Dospělejší publikum zaujme rozšířená edice Speed Champions, která nabízí možnost si poskládat dvacet centimetrů dlouhé formule ze všech aktuálních závodních stájí včetně jezdců v podobě minifigurek. Mladší ocení doplnění populární kolekce City, jejíž nové stavebnice ukrývají jak monoposty, tak další prvky jako přepravu vozů, garáže, pódium nebo start závodu.

Pro nejmenší stavitele pak přichází novinky v edici Duplo, která je založená na větších kostkách, tudíž výsledná díla nevypadají tak detailně jako u ostatních kolekcí, žádný věk nicméně není příliš nízký k prvnímu prozkoumávání světa F1. A pro fajnšmekry si LEGO přichystalo i miniformule v rámci sběratelské řady Collectibles.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Každá sada oslavuje klíčový prvek a složité detaily světa formule 1. Od zastávek v boxech a týmových garážích až po samotný vůz,“ říká komerční šéfka F1 Emily Prazer s tím, že prodej nových stavebnic začne od příštího roku. Novinky z kolekcí Duplo a City dorazí hned v lednu, formule ze Speed Champions budou vydány v březnu s tím, že předobjednávat je možné už v těchto chvílích, a sběratelské minimonoposty z řady Collectibles přijdou v květnu příštího roku.

Ani tím navíc LEGO nekončí. V nabídce dosud mělo sběratelský model McLaren MP4/4 Ayrtona Senny, který je považován za jeden z nejúspěšnějších závodních vozů F1 všech dob. Teď přináší další podobný model, konkrétně Williams Racing FW14B se závodníkem Nigelem Mansellem, jenž se stal v roce 1992 mistrem světa. No a v neposlední řadě se mohou těšit na speciální stavebnici z řady Technic fanoušci Ferrari – LEGO si totiž připravilo formuli Ferrari SF-24, kterou poskládáte z 1 361 dílků.

LEGO tak možná trochu paradoxně s novinkami nemíří na vánoční sezónu, která je v nákupech pochopitelně velmi silná, ale spíš se zaměřuje na první polovinu roku 2025, kdy bude F1 slavit pětasedmdesátileté výročí vzniku. Marketingově ale aktivace stavebnic dává smysl teď, před závodem v nejdivočejším americkém městě, kde si LEGO mimo jiné zaplatilo reklamní prostor na unikátní kopuli Sphere, okolo které se jezdí.

Soustředěnost na Spojené státy jako takové dává pro dánského kostičkového obra smysl i byznysově, protože pozoruje zvýšený zájem o stavebnice právě ze Severní Ameriky. Spolu s Evropou se primárně tyto světadíly podílely na tom, že LEGO v pololetí zvýšilo tržby o třináct procent na 31 miliard dánských korun (104 miliard korun českých) a čistý zisk meziročně zvedlo o šestnáct procent na šest miliard dánských korun (více než dvacet miliard korun českých).