Hudební služba Spotify překročila 60 milionů platících uživatelů a chystá se na burzu
Přibližně před rokem jsme informovali o tom, že Spotify, momentálně největší hudební streaming služba, překročila hranici 100 milionů aktivních uživatelů, s tím, že zhruba 30 % z nich bylo platících. Dnes si služby Spotify platí přes 60 milionů uživatelů, což je takřka stoprocentní meziroční nárůst a navíc více než dvojnásobné číslo než u hlavní konkurence, Apple Music, s 27 miliony platícími uživateli.
Spotify tak jasně odpovědělo konkurenci na otázku, kdo je na poli hudby králem. Komunita stojící za švědským startupem, jehož valuace převyšuje 8,5 miliardy dolarů, je evidentně to hlavní, co ho žene kupředu. Pro urychlení vývoje si dokonce Spotify koupilo menší startup, jehož technologie dokáže na bázi umělé inteligence lépe doporučovat hudbu.
To ale není zdaleka vše – Spotify chce vyplnit také loňské spekulace o přechodu na veřejně obchodovatelnou firmu. Nepůjde na to ale klasickým způsobem, tedy přes IPO, ale přes přímý úpis akcií, čímž sice přijde o větší finanční částku na startu, ale zato investorům nabídne okamžitou likviditu, informuje TechCrunch.
Výhodou přímé nabídky je zároveň stabilnější vývoj ceny akcií, v případě IPO je totiž rostoucí cena dána úvodním “hypem” a poté se postupně stabilizuje. Akcie by se pak měly dostat do oběhu ještě do konce letošního roku.